Zijn er ouders waarbij de kinderen Peuters zijn geconstateerd met epilepsie. Wij krijgen volgende week de uitslag, maar de kans is 99% groot.
Ons dochterje is nu 2jaar en 3 maanden. Vorige maand had ze een eerste aanval, 4 dagen later een tweede. 2x ambulance gebeld, EEG onderzoeken gehad. Net toen ik begon te denken dat het misschien toch gewoon koortsstuipen zonder koorts waren geweest kreeg ze van de week weer een lichte aanval.
Vanaf het moment dat ze als baby kon zitten had ze regelmatig ´schokjes´. Niet wetende wat dit was en in periodes van verhoging en griep was dit erger, maar duurde echt maar 2 secondes, heb ik een jaar geleden al aan de Consultatie/arts gevraagd wat dit kon zijn en of ik er mee naar de huisarts moest. Het antwoord wat ik kreeg was dat ze er nog nooit van gehoord had of had gezien. Over dat antwoord ben ik nu een jaar later eigenlijk wel redelijk boos! Maar omdat ze het afgelopen jaar verder helemaal niet ziek is geweest, hielden die schokjes op een gegeven moment op en heb ik er niet meer aangedacht. Nu zegt de kinderarts van het ziekenhuis dat dat wel degelijk voorlopers zijn geweest…
Epilepsie
Heb er zelf geen ervaringen mee, maar wilde je even sterkte wensen. Heel heftig allemaal. Hoop op een klein wondertje voor jullie… Laat je de uitslag weten?
Sterkte,
Groetjes Carolien.
Hoi,
we hebben hier ook geen ervaringen mee, maar willen jullie ook veel sterkte toewensen!
gr. mama van 2 kids