Jesse is van de eerste prik ook ziek geweest, maar ben vandaag gewoon voor de tweede geweest. Zijn er aan begonnen dus ook afmaken vind ik.
liefs
Jesse is van de eerste prik ook ziek geweest, maar ben vandaag gewoon voor de tweede geweest. Zijn er aan begonnen dus ook afmaken vind ik.
liefs
Morgan heeft ook de tweede gehad vandaag en weer geen vuiltje aan de lucht. Geen rode plek of wat dan ook. We hebben net samen gezellig mijn kerstpakket uitgepakt en nu slaapt ze lekker.
Groetjes,
Michèle
Wij hebben besloten om niet te gaan voor de tweede, ondanks dat hij vorige keer nergens last van heeft gehad. Ben blij dat hij na vorige week weer is opgeknapt dus laat het lekker even zo. Misschien dat ik de inhaalronde nog meepak maar denk het niet.
Liefs Michelle
Wij zijn ook vandaag voor de 2e gegaan en gelukkig ook deze keer nergens last van. Vind het onzin om ineens niet voor de 2e te gaan, terwijl hij de 1e ook gewoon gehad heeft.
Groetjes,
Sandra
Hoi, wij gaan morgen ook te 2de prik geven bij luna en mees. Vorige keer wel koorts gehad allebei, maar weerhoud me er niet van deze ook te halen. Ze zeggen dat de griep op zijn retoer is, maar kan ook word er gezegt in jan-febr weer de kop op steken.
@ heleen, je bent met de eerste niet voor 80% beschermt, en met de 2de niet voor 90% beschermt, het percentage ligt veel lager.
Bij de eerste ben je voor 40% beschermt, en na de 2de pas voor 80%, wat inhoud dat je altijd de mex kunt krijgen ook al ben je geent, zal alleen veel minder heftig verlopen omdat je lichaam de ziektekiemen herkent door de vaccinatie.
Gr patries
Morgan heeft om 3 uur liggen zingen tot weet niet hoe laat, heb me doppies ingedaan, maar ik neem aan dat dat geen bijwerking van de prik was.
Groetjes,
Michèle
hmm nou ik weet t ook niet echt meer hoor.
de eerste heeft Lindsey wel gehad maar daar is ze behoorlijk beroerd van geweest. dus mocht het idd zo zijn dat ze bij de tweede nog meer bijwerkingen kan krijgen weet ik niet hoe dat dan zal gaan.
maargoed andere kant is dat t altijd minder zal/kan zijn dan mex.griep zelf, hoop ik dan tenminste.
liefs,
Rinske
Iedereen mag het onzin vinden dat we de tweede niet halen, ik blijf het raar vinden dat je in neerlan 2 spuiten krijgt en verder nergens terwijl het dezelfde spuiten zijn.
Dus lijkt mij als in alle andere landen het wel oke is, dat ze hier weer een hoop ophef maken voor niets.
Liefs Michelle
Iedereen moet het zelf weten, toch! Laten we inderdaad niet andermans keuze voor onzin uitmaken, dat vind ik zo’n onzin!
Wij zijn vanochtend de tweede wezen halen. de eerste keer heeft ze lachend doorstaan, nu wist ze al waarom ze ineens in die sporthal was en huilde ze al voordat de prik erin zat! Na een paar goede knuffels en kusjes was het gelukkig weer over! En hopen dat de bijwerkingen mee vallen, vorige keer had ze helemaal geen last.
Het zit erop in elk geval!
Ook wij zijn vanmiddag met Dani voor de 2de prik geweest. Ik heb toch weer getwijfeld om te gaan…weet ook niet waarom, maar nu dus toch geweest. Vorige keer geen traan gelaten en nu schrok hij toch wel van de prik en was het dus toch even in tranen. Verder de hele middag gezellig geweest en hij ligt nu nog even te slapen. Hopelijk net als de vorige keer geen bijwerkingen…we zullen het zien!
Rens heeft maandag z’n tweede prik gehad. Eerste prik had hij helemaal geen bijwerkingen maar van de tweede wel. Begon maandagavond met lichte verhoging (gelukkig niet eerder want hij was toen jarig) en gisteren had hij wel koorts (38,7) Vandaag was hij weer helemaal beter. Viel dus nog wel mee vond ik. Ben nu toch wel blij dat hij goed beschermd is.
Groetjes Ramona
Hoi dames,
me er tot nu toe nog niet veel bemoeit maar griep komt altijd in twee of drie golven.
In januari komt er nog een golf aan hoor.
groetjes
lon106
@ion, dat denken ze inderdaad, dat er jan/febr het weer de kop opsteekt.
Wij zijn vanmorgen ook geweest met allebei, luna nergens geen last van en mees had vanavond koorts 38.8gr. Hopelijk morgen beter met hem, ik ben toch blij dat ik het gedaan heb, maar inderdaad iedereen in zijn waarde laten wat betreft zijn/haar keuze.
Gr patries
Wij zijn vanochtend geweest voor ronde 2. De eerste keer stond de rij al buiten, wat me met dit weer (het sneeuwt hier een piepklein beetje) minder leek. Ik kom met Eva, gehuld in dikke jas en dikke muts, aan bij het bureau, staat er al niemand buiten. Dat was een meevaller! Eenmaal binnen konden we meteen doorlopen. Ik zei: ‘Waardoor is het nu zo rustig?’ en toen zei de arts ook dat veel ouders niet meer voor de tweede prik gaan. Het was echt opvallend! Maar Eva gaf ook deze keer geen kik, al keek ze wel een beetje angstig naar de verpleegster en we stonden binnen 5 minuten buiten. Ik dacht ook: ‘De eerste heeft ze, de tweede dan ook maar!’ Maar veel ouders denken daar toch anders over, dat blijkt!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Dani heeft gister de prik gehad en ook deze keer (tot nu toe dan) geen bijwerkingen!! Gelukkig!
Lindsey is ook gister geweest voor de tweede prik. Gister, zowel overdag als 's avonds was er niks aan de hand. gewoon lekker gespeeld en gegeten/gedronken. Vannacht wel even wakker geweest maar niet dramatisch. Vanmorgen begon het, ze was om half 6 al wakker. het had geen zin om ze weer terug te stoppen want ten eerste wilde ze dit niet en tweede moest ze toch om kwart over 6 eruit.
ze voelde al behoorlijk warm (gloeiend) en ze had dus 38.4. vanmorgen wel goed gegeten en ze was toch nog best vrolijk. dus toch maar naar kdv gebracht. mocht het niet goed gaan dan bellen ze me en dan ga ik zo gewoon gelijk halen.
hopelijk is het dit keer niet zo erg als de vorige keer.
liefs,
Rinske
Wilde even mededelen dat Rico morgen tussen 11 en 1 zijn 2e inenting krijgt voor de mexicaanse griep.
de datum dat hij eigenlijk zijn 2e prik kreeg was, op het moment dat hij opgenomen werd in het ziekenhuis, dus kregen een inhaalronde.
morgen is de laatste kans dus we gaan wel.
Dylano heeft er maar 1 gehad
Hij stond deze week gepland voor de bmr en de dktp die uitgesteld waren dus ga ook niet naar de inhaalronde
Succes morgen meid.
Liefs Michelle
thnx,
ja we hebben besloten rico wel te prikken ook al is de griep milder nu en wat vager… maar ze zeiden tegen mij (verpleegkundige van de ggd) dat als het weer dadelijk weer warmer wordt dat de kans heel groot is dat hij weer ontzettend de kop op gaat steken dus toch maar doen.
rijco is met rico mee nu.
ik ben doodziek.
denk dat het nu pas echt eruit komt van voor rico’s opname
gisteren begon alles weer opnieuw,
dacht eerst zal wel stress zijn.
maar echt constant overgeven diaree en vanacht ook hoge koorts
nu met pcm is mn temp nog 38,9 en ik voel me best wel beroerd zeg maar…
duik dus mn bedje maar weer in
bah!