Enquete voor mijn scriptie over prematuren

Hallo moeders en vaders,

Ik leer voor doktersassistente en ben op dit moment bezig met mijn scriptie. Die houd ik namelijk over de gevolgen van te vroeg geboren babytjes. Hier versta ik dan onder kinderen die tussen de 25 en de 35 weken geboren zijn. Ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen, met het invullen van een enquete. In boeken vind ik namelijk bepaalde ziekten terug en met deze enquete wil ik onderzoeken, hoe vaak het voorkomt dat te vroeg geboren kindjes klachten krijgen.

1. Na hoeveel weken is uw kindje geboren?

2.Hoe oud is uw kindje nu?

1. Heeft u meerdere kinderen die wel op tijd zijn geboren? Zoja, ga naar vraag 4. Zoniet, ga naar vraag 5.

4.Heeft u in de ontwikkeling van uw te vroeg geboren kindje verschil gezien met uw andere kind, die wel op tijd is geboren? Kunt u hier ook iets over vertellen?

5.Sinds uw kind thuis is na de bevalling, heeft u iets gemerkt aan het kind dat het te vroeg geboren is? Kunt u hier iets meer over vertellen?

1. Wanneer uw te vroeg geboren kindje nu op school zit, merkt u dan verschil op gebied van de ontwikkeling met andere klasgenoten?

Harstikke bedankt voor uw tijd!

1 oproep lijkt me meer dan voldoende !!!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik heb gemerkt dat ik negatieve reacties bij sommige mensen op roep. Wanneer iemand niet mee wilt doen aan mijn enquete respecteer ik dat, ik weet dat sommige ouders, hier met verdriet terug denken aan de tijd, wanneer hun kindje te vroeg geboren werd. Ik vind het wel jammer dat sommige mensen dan kritiek op mijn enquete leveren.
Dus mensen laten we afspreken reageer alleen wanneer je mij wil helpen met deze enquete en laat verdere kritiek en dergelijke maar achterwege.
Ik loop stage in het AMC en loop vaak mee met neonatologen, deze enquete komt dus niet zomaar uit de lucht vallen.
vriendelijke groet,

Asje en Marielle, waarom reageren jullie zo fel?

Asje reageert zo fel omdat deze oproep wel 6x op dit forum stond, ieder in een andere catagorie. Als je dan al een dergelijke oproep wilt doen, doe het dan netjes ipv het hele forum vol te gooien. Daarbij vind ik zelf mijn reactie verre van fel, ik wijs er alleen maar op dat 1 oproep meer dan voldoende is! Had ik het nl totaal onzinnig gevonden, had ik nl ook deze gewoon verwijderd.
Ik weet dus niet waarom je mijn reactie blijkbaar fel vind, maar vind het wel prettig dat je dit dus gewoon even vraagt.

Gewijzigd door - Asje op 09 Jan 2009 12:38:21

ik vind asje hier helemaal niet fel reageren,lijkt me een normale reactie

en geef haar volkomen gelijk als er ovveral op het forum 6 keer gepost word zou ik ook zo reageren.

asje je doet het goed hoor

Ik sluit me volledig aan bij Lieke.

ik bedoel hiermee te zeggen dat dat meisje dat niet kan weten dat er al 6 van deze topics zijn geplaatst. De reactie van asje valt mee, maar ik vind de reactie van marielle veel te fel. dit meisje moet eenscriptie maken ze vraagt geen mening over de vragen. Out off the blue worden haar vragen in handeling van tafel geveegd. Ik vind dat niet nodig…

loessie ze heeft zelf die oproepen geplaatst lees asje haar tekst nog maar eens

lijkt me logisch dat asje zo regeerd,

Ik vond het ook een beetje veel zes keer. Ik kan verder niet van dienst zijn, ben zelf een dismatuur en Morgan was er met exact 39 weken.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze had inderdaad zelf 6x deze oproep geplaatst ja. Allemaal in een andere rubriek dus met andere woorden…het forum stond er vol mee. En om te voorkomen dat ze er opnieuw weer opgezet zouden worden heb ik er 5 verwijderd en bij deze erbij gezet dat 1x voldoende is.
Hoop dat het nu duidelijk is en we terug kunnen naar het onderwerp waar deze topic in eerste instantie voor geschreven is.

hallo allemaal,
Misschien komt het bij jullie raar over dat ik bij elke leeftijdscategorie een oproep heb gedaan, maar ik wil graag van elke leeftijdscategorie weten welke gevolgen vroeggeboorte heeft. Op deze manier manier dacht ik meer mensen te kunnen bereiken.
Met deze vragen wil ik een idee krijgen hoeveel kinderen er werkelijk grote gevolgen op na houden. Ik loop stage in het AMC, wanneer ik hier de enquete zal gaan houden, zullen alle kinderen ernstig ziek zijn, dit zal geen goed beel weergeven.

In dat geval kun je er beter in je stukje bij zetten dat het niet uitmaakt hoe oud het kind nu is ( voor alle leeftijden dus ) en de vraag erbij zetten hoe oud het kindje nu is. Over het algemeen houd men er nl niet van als er tig keer op 1 forum het zelfde berichtje verschijnt nl.

Ik ben zelf 10 weken te vroeg geboren en heb er niets aan over gehouden. 34 jaar geleden was dat erg spannend als je 10 weken te vroeg werd geboren. Maar daar ben ik dus prima door heen gekomen.

en je kan ook je oproep in de daarvoor bestemde categorie op de site zelf zetten ipv op dit forum.

ikkeben op zoek/ oproepen

en we hoeven niet met zijn allen er boven op te vliegen,in forumland is het gebruikelijk je vraag maar 1 keertje te stellen, maar als je daar niet aan gewend bent is het misschien inderdaad normaal om het in elke categorie te vragen.

Astrid is gewoon onze moderator die niets anders doet dan teveel, verkeerd of niet ter zaken doende geplaatste topics weghaald en daar ben ik super blij mee.

dus Fleur, zoek even naar de juiste plaats om je enquete te plaatsen.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”