Ik heb de mail ook gekregen en ik heb een mail teruggezonden voor meer informatie.
Yvonne heeft een verloskundigepraktijk (vond ik via google, incl. foto!) en is bezig met een Master Degree aan de universiteit van Glasgow.
Dit is de uitleg die ik kreeg:
De laatste jaren is er een groeiende aandacht voor een aantal zaken binnen de verloskunde. Het blijkt dat er steeds meer vrouwen tijdens de bevalling naar het ziekenhuis worden verwezen doordat er een medische indicatie ontstaat. Er zijn ook geluiden dat er behoefte zou zijn aan extra begeleiding tijdens de bevalling.
Echter, is er nog weinig tot geen onderzoek gedaan naar wat hier nu precies aan ten grondslag ligt. Tevens is er weinig bekend over hoe vrouwen in Nederland op hun bevalling terugkijken in relatie tot het wel of niet verwezen worden tijdens de bevalling en het contact met de verloskundige.
In verband met de Masterdegree studie verloskunde aan Caledonian University in Glasgow zoek ik deelnemers voor mijn onderzoek. Het onderzoek kijkt naar het effect van de relatie tussen het wel of niet medisch ingrijpen tijdens de bevalling en de relatie tussen de vrouw en haar verloskundige. Het effect hiervan op de beleving van de vrouw wordt gemeten met behulp van een vragenlijst. Deze vragenlijst neemt maximaal 10 minuten in beslag om in te vullen.
Ik ben daarom op zoek naar moeders die deze vragenlijst in willen vullen. Indien u bevallen bent van 1 kindje tussen 37 en 42 weken en op het moment dat de bevalling begon onder controle van een verloskundige of huisarts was. Dus ook als u tijdens de bevalling naar het ziekenhuis bent verwezen omdat hier een reden voor ontstond, kunt u meedoen.
Voor zover ik het kan bepalen is het gewoon betrouwbaar en wordt er serieus met de gegevens omgesprongen. Het gaat hier niet om iets commercieels of een meisje van 18 dat net aan de opleiding verloskunde is begonnen ofzo.
Ik heb ook gevraagd of ze alle leden van Ikkeben aangeschreven heeft. En dat blijkt inderdaad zo te zijn.
Wat ik me afvraag, en ik heb die vraag ook bij Asje neergelegd, omdat Kim lekker in het kraambed ligt te genieten, is of het wel toegestaan is om een volledige ledenlijst van een forumsite zomaar aan te schrijven zonder toestemming van de webmaster. Niet iedereen is er namelijk van gediend om mail te krijgen via een website waarvan hij/zij lid is.
Ik heb verder nog geen reactie van Asje.
Ik denk persoonlijk dat je de enquete kunt vertrouwen en dat er toekomstige verloskundigen iets met de informatie kunnen om hun werk nog beter te doen. Dus wat dat betreft is het voor een erg goed doel want je wenst elke vrouw een voorspoedige bevalling.
Groetekes, Sje