Enorme bult, wakker maken?

Hoi meiden,

Moppie is net tijdens het spelen gevallen met haar voorhoofd op de salontafel. Ze heeft nu een grote bult die blauw is. Ze heeft veel gehuild en het ziet er vreselijk uit. En dat op haar verjaardag .
Ze heeft niet gespuugd maar het was best een flinke valpartij. Moeten wij haar wakker maken vannacht? Of is dat overdreven?
Wat kunnen we doen om de bult te doen verminderen? IJs ging echt niet, klontje boter wel dus dat zit er nu op. Ik heb Arnica in huis voor mijzelf (druppetjes) maar of zij dat mag hebben?
Wat vinden jullie?
groetjes,
Wendy

Arnica druppeltjes weet ik niet, arnica om te smeren mag wel.

Als je het niet vertrouwt even de huisartsenpost bellen voor telefonisch overleg. Zij weten na het doornemen van verschillende vragen dan wel te vertellen of er een wekadvies geldt.

Groetekes, Sje

och gerum, hoe is het nu met haar? heeft ze niet hoeven overgeven of was ze suffig? ik zou echt even de HAP bellen voor overleg, misschien heb je dat wel al gedaan… wat zeiden ze?
Rico is ooit ook hard gevallen, was beetje dik geworden niet overdreven maar nog geen 5 min daarna moest hij wel wat spugen. ik heb toen volgens mij zelfs op eigen houtje een wekadvies toegepast. weet niet meer of ik toen gebeld had of niet.

Ze was erg aan het huilen maar niet spugen en ook gewoon wat gegeten. Ik heb nog niet gebeld omdat ik zelf het idee heb dat het wel meevalt maar ja…misschien maak ik haar wakker als binkie vannacht komt voor een voeding…
Bah zo zielig.
groetjes,
Wendy

ik zou het gewoon doen, maar dat ben ik, ik kan de situatie niet goed inschatten nu, maar zeker bij zo’n grote bult ik zou er niet aan twijfelen en gewoon nu je nog wakker bent om de anderhalf uur wakke rmaken, en s’nachts om de 3 uur (heb ik gedaan) al is het alleen maar voor je eigen gevoel.
maar dat komt omdat ik met rico nogal wat heb meegemaakt en ik misschien wat bezorgder en angstiger ben dan goed is
zeker is het zielig! blijven koelen. ook al vind ze het naar. je hoeft geen ijspack te gebruiken hoor, een koude doek is ook goed, dat is minder naar voor haar. en koelen blijft goed zolang er zwelling is. natuurlijk is het het beste om het meteen in het begin goed te doen, maar je moet zoiets blijven herhalen.

Hoi hoi,

Ik heb haar rond half elf wakker gemaakt en gevraagd hoe haar broertje heet en ik kreeg meteen het goede antwoord .
Daarna had ik het vertrouwen dat het meeviel. Vanmorgen was ze gewone tijd wakker en nu heel vrolijk aan het spelen. Ze heeft het er wel over dan zegt ze “moppie gevallen, tafel”. Arm moppie.
Nu staat ze te dansen op kusjesdag van K3 en mee te zingen dus het gaat wel goed
groetjes,
Wendy