Allereerst bedankt voor jullie reacties.
En ja, ik lees door alle verhalen heel dat het goed is om kinderen mee te laten helpen. Misschien moet ik haar inderdaad meer betrekken bij wat ik doe ( heb ik nu alle tijd voor nu mijn zwangerschapsverlof is ingegaan ) Eerder al heb ik gemerkt dat ze het heerlijk vind mee te helpen en straalt dan van de complimentjes die ze krijgt dat is erg leuk om te zien.
Noaa, dat is wel apart he, dat Shania dit alleen thuis doet en niet op de creche ?
Die kleine floeperts weten precies wie ze wel en niet kunnen bespelen denk ik weleens. Want zo bijvoorbeeld ook als ik bij me moeder op visite ben. Dan mag ik Joyce geen schone luier geven, maar als me moeder het dan doet blijft ze lief liggen. Daar moet ik gelijk aan denken als ik dat van jou lees over die creche.
Bedankt voor je tip om haar goed te betrekken bij ons tweede kindje met behulp van een pop. Ik vind dat een heel goed idee.
Marianne, ben je niet bang dat Ruben naar boven gaat als je hem voor straf op de gang zet ? Ik zet Joyce om deze reden nooit op de gang maar even op haar kamertje als er echt geen land mee te bezeilen is. Maar dat doen we zo min mogelijk hoor.
Marielle, wat fijn dat Joel zo goed op zijn broertje reageert ! En ja, dat zal vast wel eventjes wennen voor hem geweest zijn dat hij de aandacht nu moet delen.
Zo te lezen heeft joel er weer heel wat bijgeleerd. Leuk is dat he, die ontwikkeling van je eigen kindje zo stap voor stap te zien ? Ik vind het 1 van de mooiste dingen die ik ooit heb meegemaakt.
Je vraagt of alles goed gaat met de zwangerschap. Leuk dat je dat vraagt. Het is een poosje niet zo goed gegaan maar sinds mijn zwangerschapsverlof is ingegaan geniet ik er met volle teugen van.
En over dat strafplekje, wij hebben alleen maar haar kamertje als straf, dus veel adviezen kan ik je daarin niet geven. Wij zijn er ook nog niet zo goed over uit welke consequenties er moeten volgen op fout gedrag maar weten wel dat we wel iets moeten gaan bedenken binnenkort want ze gaat ons steeds meer uitproberen.
Zoals Marianne al schrijft : heerlijk he, die peuterpubertijd !
grrr