Enorm beweeglijk kindje


#1

Ik weet niet wat die kleine allemaal zit te doen, maar op t moment vind ik het lang niet altijd even prettig dat bewegen in mn buik…
Natuurlijk vind ik het ook deze keer weer heel bijzonder en gezellig al dat leven binnen in, maar deze kleine maakt heel wat rek en strek oefeningen en dat voelt steeds vervelender. Zo zit er voordurend een of andere voet in mn rechter zij te porren, alsof die kleine zich daar afzet, om vervolgens langs de binnenkant van mn buik de duwen/schuiven naar de andere kan. Of soms lijkt het alsof er een voetje vast zit in mn lies / tegen mn heupbot, hallo??? wat doe je daar nou helemaal… S’nachts kan ik niet meer op mn rechter zij liggen, ook vanwege het continue gepor aan die kant, alsof die kleine wil zeggen ’ he joh mama, omdraaien…je ligt op mn voet’.

Het blijft natuurlijk ook heel grappig, het kindje reageert meteen op een aanraking, gaat echt letterlijk onder mijn hand zitten, super leuk natuurlijk… als ik alleen maar wist hoe ik die voeten eens uit mn zij kon krijgen!!!

Groetjes Carolien.


#2

Terugduwen

Haha, nee… ik heb geen idee…
Seth zat tijdens de laatste paar weken van de zwangerschap constant met zijn billen tegen mijn ribben aan de ene kant en zijn voeten zaten dan onder mijn ribben aan de andere kant aan het porren, een heel naar gevoel!
Maargoed, ik wist ook niet wat te doen, behalve hem een beetje anders proberen te duwen, haha.

Succes ermee!
Liefs, Anne


#3

hahaha aaah wel schattig!! Maar idd niet altijd fijn lijkt me. Joaquin was heel rustig in de buik dus dacht rustige baby… maar tegendeel was waar. Misschien bij jou ook het geval, maar dan andersom

Grtjs x

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#4

Precies andersom, dat zou fijn zijn!
Het is nog steeds een enorme drukte maker, mn buik doet met regelmaat ‘the wave’
en die kleine presteert het nog steeds om overdwars door mn lijf te gaan liggen met voeten o.i.d. aan de ene kant, een hoofd o.i.d. aan de andere kant en zich dan zo lang mogelijk maken… hele aparte gewaarwording!

Morgen hebben we weer een groeiecho, vaak ligt die kleine dan niet zo heel gunstig, eens kijken of het morgen een beetje wil meewerken!

Groetjes Carolien.


#5

Zo, papa heeft nu ook eindelijk de heftigheid eens gevoeld!!!

Over het algemeen houdt die kleine zich een stuk stiller wanneer papa’s hand op mn buik ligt, maar vanavond was het dan eindelijk eens goed raak.

Terwijl die kleine een voet of knie of weet ik wat voor hards met een enorme kracht door mn rechter zij liet gaan, had ik papa’s hand er stevig op gedrukt (eigenlijk in de hoop dat die kleine mop eens even rustig zou worden aangezien mn zijkant zowat beurs wordt!).

Papa wist niet hoe die het had, die sprong werkelijk een gat in de lucht, begon te roepen iets in de trent van 'Jeetje, wat was dat??!!!" en kreeg acuut overal kippevel omdat ie het zo’n raar en heftig gevoel vond.

Zo zei ik, nu weet je eindelijk wat ik bedoel!!! Nou dat weet ie nu zeker, denk dat ie voorlopig niet slaapt, hij is er zowat van in shock…hihi
Super komisch

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar


#6

Hahaha… Leuk dat hij het ook gevoelt heeft. Als vader ook ervaring rijker

Jurian was ook zo druk bij mij, levi veel minder. Maar kan soms gemeen zeer doen…


#7

zo Carolien, je bent er bijna. Wat duren die laatste loodjes lang hè? Is je baby nu wat rustiger? Het is hopelijk (straks) wel een voordeel met een ‘drukke’ interne baby, dat er op het laatst wat minder ruimte is om te bewegen.

Ik kan je in ieder geval een hand geven, voel mijn kleintje ook en hij beweegt erg veel, ook op echo’s is deze kleine veel bewegelijker dan Joaquin. En nu zijn de bewegingen nog maar ‘kriebels’, dat word nog wat! Ik ben nu trouwens wel erg benieuwd of het mini theorietje klopt; rustig in buik is drukke baby en druk en bewegelijk in de buik is rustige baby… nog even afwachten

Sterkte met de laatste loodjes iig!

Grtjs x Ghis

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#8

@Ghishartje; Ja het schiet alweer op he?! Ik vind het nog helemaal niet lang duren, die laatstse loodjes. Mn verlof is deze week net in gegaan, en blijk het nu al te druk te hebben om het lang te vinden duren… Ik ben er nog niet echt aan toe, dus laat die kleine nog maar mooi een paar weekjes blijven zitten!

Het is nog steeds een kleine drukte maker, en die voeten blijven maar in mn zij gestreched worden… ik druk ze maar weer terug als het me te gek wordt, maar blijft een vervelend gevoel! Verder heeft die kleine op het moment nog voldoende bewegingsruimte, maar dat wordt idd straks wat minder denk ik. Was nog even spannend want de verloskundige dacht dat het in stuit lag, maar dat was gelukkig niet het geval.

Ik ben benieuwd of de mini-theorie opgaat… in mijn beleving niet, Jasper was ook altijd erg beweeglijk in mn buik en dat is nog steeds een enorme druktemaker, hihi!

Nog eventjes en jij mag voor de 20-weken echo… ook spannend he?!
Voel je je verder een beetje goed?

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

pregnancy calendar