Enge wc's/buiten plassen

Het zindelijk zijn gaat prima bij Eva. Maar…ze kan soms heel bang zijn voor wc’s in openbare gelegenheden. Ze plast bv wel bij mensen thuis, maar niet makkelijk bij bv de HEMA. Donderdag waren we even bij de huisarts en moest ze plassen. Wij naar de wc. Gaat er zo’n zuigsysteem aan! Ze sloeg op tilt en weigerde nog te gaan, ook toen ik zei dat ik het licht uit zou doen (dan stopt het zoemen). Ze wou buiten plassen. Gisteren hetzelfde bij een natuurgebied, waar ze regenwater gebruiken om mee door te trekken. Ze raakte compleet in paniek toen ze zag dat dat water geel was, ze dacht dat daar plas lag. Ze gilde het uit en verstijfde compleet. Ik zei: ‘Maar we gaan niet weer buiten plassen (dat vindt ze blijkbaar ruig) omdat jij niet op een vreemde wc wil!’ Ze hield het op, maar ik was wel bang dat ze in haar broek zou plassen. Gewoon, uit angst voor een vreemde wc. Maar ik kan moeilijk steeds met haar buiten in de bosjes gaan plassen omdat ze in het haar hoofd haalt dat andere wc’s eng zijn! Hoe krijg ik haar zo ver, dat ze gewoon gaat?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Moeilijk… Ik heb zelf ook nooit op vreemde wc’s geplast (en ook niet buiten).
Nog steeds is dat bij mij erg lastig haha.
Ik kan pas naar een vreemde wc als ik de hele bril totaal afgedekt heb met wc papier. (Ik kan er niet boven hangen)

Denk dat het tijd nodig heeft maar dat je in elk geval wel volhoud dat ze niet buiten mag plassen.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Dat lijkt me inderdaad lastig!
Zelf ben ik niet zo van ‘die’ wc’s en als het kan, slaan we die ook over. Plassen voor we de deur uit gaan scheelt al een hoop. Dat moet onze meid dus ook.
Onze dochter heeft een hekel aan vieze wc’s, die bekijkt het eerst, en mocht er dan nog een spoortje van het een of ander in zitten, gaat zo ook liever niet. Ik snap het wel… toch een ander zijn vieze sporen… brr…!

Hahahaha, ik vermijd het zelf ook als het kan. Ik ga zelden ergens anders, hoewel ik wel in een restaurant ga als ik moet. Maar NIET in treinen enzo, brrrr. Maar ja, als Eva moet (we hadden net een uur in de kou gewandeld), moet ze toch maar op zo"n wc. Maar ze dacht inderdaad dat er plas lag en ze gruwelde ervan. Ik zei dat ze dan maar in haar broek moest plassen, bij wijze van en toen zei ze: dat wil ik niet mamaaaaa! Ik zei: maar dan kun je toch hier plassen, mama is er toch bij? Maar nee…ik vind het raar als ze steeds buiten plast. Als dat eens is, ok, maar niet aan de lopende band! Ik snap het wel en hoop dat het went, want natte broeken zijn ook niet fijn, dat vindt ze gelukkig zelf ook!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lastig!
Seth was eerst ook als de dood voor andere wc’s… Maar hij is een jongetje en ging dan staand plassen. En nu na al vele wc’s te hebben gehad, is het geen probleem meer en heeft hij er vertrouwen in gekregen.

Seth is trouwens wel bang voor zo’n ding waar je je handen mee droogt, dat maakt ook herrie!

Liefs, Anne