Enge ontdekking

Sinds dit weekend slaapt Guusje zonder spreidbroek! Hoera natuurlijk maar nu heeft ze het wandelen en draaien door het bed ook ontdekt.

Gisten kreeg ik de schrik van mijn leven: ik ging nog even kijken want ze had gehuild maar was wel in slaap gevallen. Lag mevrouw op haar buik te slapen met haar gezicht in het matras. Ik heb haar zo ongeveer uit bed getrókken en bedacht wie ik eerst moest bellen: mijn vriend of de ambulance! Natuurlijk was er niets aan de hand en sliep mevrouw heerlijk verder, maar bij mij zat de schrik er goed in! Ook vanmorgen lag ze weer zo te slapen.

Zijn er mama’s die dit herkennen? En wat deden jullie eraan? Volgens het cb was het niet iets om me zorgen om te maken, ze is 14 maand en is sterk genoeg om zich om te draaien maar ik vindt het echt heel eng!

Groet Tams

Logsich dat je het eng vindt, het is natuurlijk nieuw voor jullie. Maar geloof me, op deze leeftijd zijn ze sterk genoeg om het hoofdje te draaien als het nodig is en zal ze dit dan ook zeker doen. Dus niets aan doen en proberen erop te vertrouwen dat het goed gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Maar echt, ze is oud genoeg.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Mriek,

Bedankt voor je snelle reactie. Ben net toch maar even gaan kijken bij haar en inderdaad lag ze weer met haar gezicht in het matras en de knietjes opgetrokken. Grappig gezicht dat wel maar toch heb ik haar hoofdje iets gedraaid.

Wij zijn het natuurlijk ook niet gewend dat ze zo beweeglijk is in bed, tot afgelopen weekend lag ze op haar rug omdat ze door de spreidbroek niet kon draaien.

Maar wel fijn om te weten dat ze gewoon mag gaan liggen hoe zij dat wil zonder dat het gevaar oplevert.

Groet Tams

Morgan slaapt ook zo. In het begin vond ik het ook heel eng, maar nu vind ik het heerlijk rustig want het is duidelijk favohouding en ze geeft geen kik en sinds ze dit ontdekt heeft slaapt ze de hele nacht door.

Groetjes,

Michèle

Normaal beginnen kinderen zo rond de 7-8 maanden (of zelfs nog eerder) door het hele bed heen te slapen. Dus niks mis mee hoor! Gewoon lekker laten gaan!

Als je haar maar niet uit ongerustheid vast gaat leggen met allerlei gekke trucjes. Nooit doen, want dat is pas echt iets om je ongerust over te maken!

Dus voordat iemand in dit topic met het goedbedoelde maar levensgevaarlijke advies komt om de kleine meid vast te leggen: Nooit doen!

Groetekes, Sje

Ik begrijp dat je het eng vind, maar het is idd echt waar dat ze op deze leeftijd sterk genoeg zijn om het hoofd te draaien als dat nodig is. Tim slaapt al heel wat maanden op zijn buik. In het begin draaide ik hem dan om als ik het zag. Dat doe ik nu al een tijdje niet meer, want hij draait wat later gewoon weer terug. Hij is een echte buikslaper. Ligt soms zelfs helemaal in kruiphouding zeg maar, met opgetrokken knietjes. Echt dat je denkt ligt dat nu ontspannen. Voor hem blijkbaar wel, want hij ligt erg vaak zo.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Bedankt voor alle reacties! Ben weer een beetje gerustgesteld en ik moet zeggen nu ze zo ligt slaapt ze als een roosje! Dat was de eerste dagen zonder spreidbroek wel anders!

Bij ons komt alles iets later, kruipen, staan en lopen door alle behandelingen van de heup. Vanochtend kroop ze zelf op haar stoeltje! Een hele stap in de ontwikkeling!

@ Sje: vastleggen is inderdaad geen optie, ik heb al meerdere akelige verhalen gehoord als gevolg van het vastleggen.

Groet tams

Gaag gedaan Tams, gelukkig ben je iets gerust gesteld.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker