Ene beentje wat langer dan het andere?

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden is bij Skye ontdekt dat zijn ene beentje wat langer is dan het andere. Er ging een tijd overheen voordat ik terrecht kon in het ziekenhuis (zorg,bleh) omdat er een lange wachttijd was.
Gister ben ik dus geweest voor fotos en zo op het eerste gezicht zag de dokter dat er niks aan de hand zou zijn.
Donderdag krijg ik de “echte” uitslag.
Wie kan mij vertellen wat het zou kunnen zijn als er wel wat aan de hand is?
En wie heeft er misschien ervaring mee?

Kim

Hoi Kim,

Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Heb van de week wel met een collega gesproken, haar dochter had dat ook. Was maar minimaal en zij is er overheen gegroeid. Een nichtje van mij heeft dat ook, zij heeft altijd aangepaste schoenen gehad, aan een kant een hoger zooltje.
Sterkte ermee.
Groetjes Miriam

Hoi,

Het enige wat ik er van weet is dat een klein beenlengte verschil heel normaal is en weinig tot geen gevolgen heeft.

Bij een groter verschil gaat de wervelkolom scheef groeien om het verschil te compenseren. Om dat scheef groeien te voorkomen zal je kleintje waarschijnlijk aangepaste schoenen moeten dragen. Dit kan tijdelijk zijn als de beentjes ongelijk groeien (ik bedoel niet even snel).

Succes

Groetjes Marielle

Nee sorry geen ervaring mee hoop dat de uitslag goed dus hou je ons op de hoogte?

Gr Tries

Hoi Kim,

Bij Pepijn werd eigenlijk al gelijk bij de geboore een afwijking in de heupen geconstateerd waardoor een beentje inderdaad korter was dan de andere.
Heupdyspalsie was de diagnose…
10% van de jongens schijnt deze aangeboren afwijking te hebben…

We zijn toen doorverwezen naar de orthopead in het ziekenhuis en omdat hij nog te jong was (nog geen 3 maanden) voor een rontgefoto is er een echo gemaakt. Op dat monent konden ze weinig zeggen en moesten we terug als hij groot genoeg was voor een rontgenfoto. Op dat moment gingen de vragen over een spreidbroek en voor hoelang etc door mijn hoofd stel je voor dat hij hem lang aanmoet zodat hij zich pas heel laat kan ontwikkelen met kruipen etc… Ik kon wel janken…

Uiteindelijk kwam het verlossende woord van de orthopead…
Geen heupdysplasie de heup die men dacht dat het slechts ontwikkeld zou zijn bleek juist het best ontwikkeld te zijn. Been lengte verschil heeft hij na een jaar op controle te zijn gweest nog steeds maar dat groeit er waarschijnlijk uit. Hij is nu 3,5 jaar en heeft er geen last meer van.

Dus hopelijk valt het bij Skye ook mee…
Ik leef met je mee

Groetjes MONIQUE

Hoi Kim,
Hoop natuurlijk dat alles mee valt. Wilde je toch even laten weten dat mijn nichtje in een spreidbroekje heeft gelegen, ze was toen nog maar een paar maanden oud. Ze heeft daar ook behoorlijk lang in gelegen. Ze heeft wel leren kruipen in dat ding, en snel!!! Om je maar even te laten weten dat dat niet de hele ontwikkeling in de weg hoeft te staan.

Sterkte
Liefs Miriam

uitslag was heel positief want er bleek niks aan de hand te zijn ik ben heel erg opgelucht!
Bedankt voor jullie reacties!

Kim

quote:
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden is bij Skye ontdekt dat zijn ene beentje wat langer is dan het andere. Er ging een tijd overheen voordat ik terrecht kon in het ziekenhuis (zorg,bleh) omdat er een lange wachttijd was.
Gister ben ik dus geweest voor fotos en zo op het eerste gezicht zag de dokter dat er niks aan de hand zou zijn.
Donderdag krijg ik de “echte” uitslag.
Wie kan mij vertellen wat het zou kunnen zijn als er wel wat aan de hand is?
En wie heeft er misschien ervaring mee?

Kim

j.stienissen

hallo allemaal.

mijn zoontje rick heeft ook een been lengte verschil er zijn twee x foto’s gemaakt van zijn heupen waar niets op te zien.
Momenteel is hij onder behandeling van een chiropractor super!!!
ik beveel het iedereen aan.
er wordt goed naar zijn lichaam gekeken om te ontdekken waar het probleem ligt.
mijn schoonvader had hetzelfde probleem liep al 20 jaar met een verhoging van 1 cm in zijn schoen na 2 behandelingen bij de chiropractor kon hij de verhoging er uit laten halen en het probleem was opgelost.
af en toe nog na laten kijken en eventueel behandelen.
rick is gisteren voor het eerst geweest gaat nu 1 x per week en de verwachting is dat er binnen een maand duidelijke veranderingen moeten zijn.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben succes en sterkte ermee.

groetjes jacqueline

j.stienissen