Ene beentje wat langer dan het andere?

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden is bij Skye ontdekt dat zijn ene beentje wat langer is dan het andere. Er ging een tijd overheen voordat ik terrecht kon in het ziekenhuis (zorg,bleh) omdat er een lange wachttijd was.
Gister ben ik dus geweest voor fotos en zo op het eerste gezicht zag de dokter dat er niks aan de hand zou zijn.
Donderdag krijg ik de “echte” uitslag.
Wie kan mij vertellen wat het zou kunnen zijn als er wel wat aan de hand is?
En wie heeft er misschien ervaring mee?

Kim

Hoi Kim,

Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Heb van de week wel met een collega gesproken, haar dochter had dat ook. Was maar minimaal en zij is er overheen gegroeid. Een nichtje van mij heeft dat ook, zij heeft altijd aangepaste schoenen gehad, aan een kant een hoger zooltje.
Sterkte ermee.
Groetjes Miriam

Hoi,

Het enige wat ik er van weet is dat een klein beenlengte verschil heel normaal is en weinig tot geen gevolgen heeft.

Bij een groter verschil gaat de wervelkolom scheef groeien om het verschil te compenseren. Om dat scheef groeien te voorkomen zal je kleintje waarschijnlijk aangepaste schoenen moeten dragen. Dit kan tijdelijk zijn als de beentjes ongelijk groeien (ik bedoel niet even snel).

Succes

Groetjes Marielle

Nee sorry geen ervaring mee hoop dat de uitslag goed dus hou je ons op de hoogte?

Gr Tries

Hoi Kim,

Bij Pepijn werd eigenlijk al gelijk bij de geboore een afwijking in de heupen geconstateerd waardoor een beentje inderdaad korter was dan de andere.
Heupdyspalsie was de diagnose…
10% van de jongens schijnt deze aangeboren afwijking te hebben…