Wie van jullie herkent dit bij haar kindje? Ik ben vanmiddag bij het CB geweest en nu blijkt dat het ene beentje van mijn dochter langer is dan haar andere. Scheelt zeker 1 cm. Nu moet ik eerst naar de HA en dan een echo of röntgenfoto’s laten maken. Maar dan?? Is er een behandeling voor of komt het (wel of niet) vanzelf goed? Ik heb eigenlijk niet zo zin om te google-en, omdat ik dan meestal de “enge” verhalen lees. Ik lees liever jullie ervaringen
Ene beentje langer dan het andere
geen ervaring met lange of kortere benen maar wel met de meetkwaliteiten van het CB dusseh…eerst maar even afwachten of er wel echt een verschil is denk ik…
groetjes,
Wendy
Hoi,
Volgens mij is een klein verschil heel normaal en hoeft tot geen nader gevolgen te leiden. Bij een groter verschil kan er een scheefgroei ontstaan in de wervelkolom of bekken en dat kan dan opgevangen worden door evt. een zooltje/aangepaste schoentes. Maar ze is nog zo jong…het kan natuurlijk ook zijn dat de beentjes niet even snel groeien en dat het dus tijdelijk is.
succes. Onderzoekje is nooit verkeerd.
liefs Annelies
heb er niet veel vertsand van, maar toevallig dat mijn schoonzusje binnenkort ook met haar pasgeboren kleine 9nou ja, 3 maanden inmiddels al) ook voor een echo moet, maar dan ivm dat heupjes niet goed kunnen zijn, en dat zou dan hetzeflde effect hebben , dat 1 been langer lijkt dan de ander. Als het aan de heupen ligt, kunnen ze een psreidbroek krijgen.
liefs woezel
Ik ben ook niet altijd gelukkig met de “constateringen” van het CB. De vorige keer zei ze dat onze dochter een hartruisje had en dat ik het bij de KA (waar ze nog onder controle staat ivm haar vroeggeboorte) moest aangeven. Hij constateerde alleen dat hij het hart hoorde werken, maar verder niet.
Ik heb wel een afspraak gemaakt bij onze HA (die moet me anders doorsturen) en dan zien we wel.