En zo blijven we aan de gang!

Pfff, nou ander halve week terug werd ik goed verkouden. Wsa net een halve week hersteld van die buikgriep, maar goed verkoudheid kan ik handelen.
Nu is mijn neus niet echt meer verstopt, msaar heb ik al sinds vorige week dat ik veel hoest, en met name mijn linker long behoorlijk “reutelt”!! Maar, en dat is het leuke er aan (not), normaal als je dan hoest, dan komt die "reutel"naar boven (slijm) en dan is het effe klaar. Maar dat gebeurt nu niet!!! Het blijft zitten waar hij zit, ehct irritant!! En het apparte is ook nog, dan als ik op mijn rechter zij lig in bed, dan is het goed, heb ik na genoeg geen last, maar lig ik op mijn rug, linker zij, dan is het goed mis. Gisteren ochtend was ik zelfs een tijdje hierood benauwd, en zei ik tegen mijn man, als dit door zet ga ik straks naar de post, want dit is niet normaal!! Maar het nam af, en tegen 1700 dacht ik, goh het lijkt beter te gaan!! In de avond kreeg ik lichte verhoging, en dat is door pc inmiddels wel afgezakt, maar goed, vanmorgen toch maar de doketr gebeld, en vanmiddag mag ik langs komen. Ik weet het niet , het is of bronchitus of een longontsteking, want dit is niet een normaal hoestje ofzo. Bah ik baal zo, continu in de lappen mand!! ik hoef maar even een keer naar boven te lopen en ik ben al buiten adem!! Nou ik weet dat ik te zwaar ben, maar ik heb toch echt wel een betere conditie dan dat!!

1 Troost, Bo was vanmorgen rond 630 heel iets wakker, en ik heb hem toen een slokje drinken gedaan, en terug legd. Hij ligt nu nog te slapen, dus kan even mijn eigen ding doen, rustig op starten etc. Bo hoeft vandaag niet meer naar bed, door dat hij zo lang slaapt nu, dus zijn eetschema verschuiven we dan dus ook maar een beetje!

pffff…ik hoop dat die dokter een wonder middel heeft vanmiddag!!

Ik hoop dat die dokter iets heft waarmee die reutel in 1 keer weg is!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Oh schiet allemaal weer lekker op he… maar goed dat de pappa’s mee gaan dan zondag anders moet ik er achter twee aan hollen en dat ken dat ouwe lijf ook niet meer aann

Nu inderdaad maar hopen dat de ha het allemaal weet.

Groetjes,

Michèle

Vraag me niet hoe het kan maar longontsteking heerst!!! echt vroeger hoorde je dat alleen bij oude of zwaar zieke mensen maar ik hoor het in mijn omgeving ZO vaak momenteel!!!
Hoop dat je arts je kan helpen!!

ja ik weet het niet wat het is, het is wel behoorlijk vermoeiend, ik pakte zonet de vaatwasser uit, en ja hoor, alleen daarvan wordt ik al benauwd en breekt het zweet me uit. Moet over een paar uur er zijn, dus ik hoop dat hij de oplossing heeft!

liefs woezel

Het eerste wat ik dacht toen ik het las is ook: longontsteking. Ik ben benieuwd wat de arts zegt, sterkte meid!

Groetjes,
M

Bah wat vervelend zeg… Beterschap en sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Nou ik heb Longontsteking! Erg fijn!! Heb nu een kuur gekregen voor 7 dagen amoxxcicilinne (schrijf ik het goed?() 3 keer daags 500 mg.
Morgenavond heb ik een voorlichtingsavond bij het kdv. kinder ehbo, dit heb ik georganiseerd vanuit de oudercommissie, maar dta moet ik nu ook aan mij voorbij laten gaan, want de dokter zei: dame, je moet dit niet te licht opvatten!! Nou ik hoop dat het snel beter gaat!!

liefs woezel

Oeh das niet niks meid… heb je meteen ff gesmst

Groetjes,

Michèle

@michele, klopt, we hebben al contact gehad!
Ik baal echt heel erg en zit momenteel even er door heen. Ik heb net geregeld dat Bo morgen naar het kdv gaat, omdat ik de trap niet eens normaal op kom zonder het onwijs benauwd te hebben.
Ik ben al begonnen met de kuur, en maandag moet ik terug (dokter belde mij net) om alles nog een keer te laten luisteren, maar ik lees allemaal horror verhalen, en ik vind het klote dat ik bo naar de ovang doe omdat ik ziek ben, en ik zit er gewoon door heen!!! Ik heb net opgehangen met het kdv, en bo ligt lekker te slapen, dus op het moment kan ik mij wel een kleine instorting veroorloven gelukkig,. Ik vind het gewoon echt niet leuk…

liefs woezel

Bah ik snap wel dat het superklote moet zijn… Heeeeeeel veel sterkte, ik hoop dat je er snel weer van af bent! {{{woezel}}}

Oh schat wees blij dat ie naar de opvang kan., ik begrijp je helemaal hoor, maar zo kun jij er niet voor Bo zijn en kun je ook niet beter worden. En dat is nu het belangrijkste toch? Enne laat je niet gek maken, dat had ik je al gezegd.

Groetjes,

Michèle

Oei heftig zeg!
Snap dat je hier enorm van baalt… en tuurlijk kl*te dat je hiervoor Bo naar de opvang moet brengen. Maar Bo heeft daar morgen waarschijnlijk een gezelligere dag dan wanneer hij het met z’n zieke mama moet doorbrengen… En zo heb jij de tijd om echt rust te nemen!

Beterschap!!!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ja klopt, hebben jullie ook gelijk aan, ik kan nu ook niet veel voor bo betekenen, alleen al naar boven lopen zorgt er voor dat ik 5 minuten sta uit te hijgen. Het komt ook wel goed, moet het gewoon even rustig aan doen. Papa blijft woensdag thuis, en bo heeft donderdag zijn vaste dag op het kdv en daarna is het goede vrijdag = papa vrij en natuurlijk pasen, dus heb tot en met maandag om rustig aan te doen, en zoveel mogelijk te rusten, en daarna hoop ik wel zo opgeknapt te zijn dat het dan zo goed als over is. Dinsdag moet ik ook gelijk weer naar de huisarts omdat hij dan na een week nog een keer wil luisteren om te kijken of het dan weg is. Heb geen flauw idee wat de herstel periode is , maar ik hoop toch dat het met een goede anderhalve week over is, aangezien ik dan weer de nachtdienst in moet, maar we zullen wel zien.

liefs woezel

Beterschap Woezel. Fijn dat je de mogelijkheid hebt om het rustig aan te doen want een longontsteking is niet niks. Hoop dat de kuur snel aanslaat.

groetjes Ramona

Als je nog niet hersteld bent dan zou ik me gewoon ziek melden woezel want het zit er zo weer als je niet uitkijkt enne een verwaarloodse longonsteking wil je echt niet.

Groetjes,

Michèle

Bah meis, sterkte. Gelukkig kan je het rustig aan doen de komende dagen, niet leuk, maar wel nodig. Want verwaarlozen wil je dit inderdaad niet. Kop op!

Groetjes,
M

Kan me goed voorstellen dat je er heel erg van baalt. Maar idd het beste om rustig aan te doen en heel fijn dat hij morgen extra naar het KDV kan. En hij vind het daar leuk en gelukkig is het maar voor 1 dagje.

Beterschap en ik hoop dat je snel weer helemaal hersteld bent.

Groetjes,
Sandra

Beterschap Woezel… Hier heb ik er ook 1 zitten, die altijd een Longonsteking heeft… Ziek het wel goed uit hoor, want als je te vroeg weer dingen gaan toen, komt het weer terug, maar dan erger!

Succes, en Beterschap!

Liefs, Melanie

dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Maar wat is gemiddeld dan? Waarom ik het vrasg is, is omdat ik over 10 dagen weer de nachtdienstin moet, en ik dus niet weet of ik dan weer hersteld ben. Aan de ene kant denk ik, ik wacht even af, want het kan goed zijn dat ik dan weer kan werken, aan de andere kant hoor ik mensen zeggen, zeg die reeks maar af, want dat wordt niks, je moet de tijd nemen, en over anderhalve week kun jij nog niet werken. Weet dus niet wat ik moet doen, of ik mijn werk moet bellen of niet, en zoja, wat dan?ik bdoel ik zeg dan, dat ik een longontsteking heb, zeggen hun, goh vervelend, maar je hoeft toch niet te werken??
vind het moeilijk wat ik hierin het beste kan doen?

liefs woezel

Meid zeg dat werk maar af en je baas weet vast wel wat longontsteking is en dat dit niet binnen een week geneest. Lees het volgende stukje maar eens:

Jonge mensen in goede conditie herstellen binnen twee tot drie weken van de meeste vormen van longontsteking en houden er geen blijvende schade aan de longen aan over. Het herstel van het bacteriële type begint binnen een paar uur na het begin van de antibioticabehandeling. Ernstige vormen, zoals veteranenziekte (legionellapneumonie), kunnen echter dodelijk zijn, vooral bij kinderen, ouderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem.

Binnen 2 tot 3 weken en geloof me je hebt die rust echt wel keihard nodig hoor! Sterkte ermee!