En ze eet maar door

Pff, pfff…net heb ik Julia maar alvast een halve fles gegeven. We waren lopend naar de winkel gegaan, waar ik Johannesbroodpitmeel heb gekocht. Ik heb het nog niet geprobeerd, dat doe ik straks. Voordat we gingen, het was toen half 1, krijste ze van ellende. Duidelijk honger. Het was een uur voordat ze eigenlijk moest eten, dus ik gaf haar 90cc+3 en om half 2 weer 90cc+3. We waren tegen drie uur terug van de winkel en toen sliep ze een uur, om gillend wakker te worden. Deze keer 1,5 uur voordat ze haar voeding zou moeten hebben! Ik krijg haar alleen stil met eten, dus ik heb haar nu alvast weer 90cc gegeven en nu ligt ze in de box zwaar te ademen, heel onrustig. Straks tegen zes uur krijgt ze de volgende 90cc…Normaal zat er 4,5 uur tussen haar voedingen, soms zelfs 5 en nu maar 3! Ze komt steeds sneller en ik kan haar toch niet aan het volgieten blijven? Gisteren op het kdv ging het gewoon goed, als ik het schriftje moet geloven dan.

Ik snap dat Julia nu even veel voeding nodig heeft, vanwege haar sprong, maar hoe lang duurt zoiets? Ik zit haar nu wel 7x te voeden i.p.v. de 5x die ze zou moeten. Wel dezelfde hoeveelheid melk, maar in kleine porties steeds om haar ‘koest’ te houden. Wat moet ik er nu mee?

• hoe lang duurt het voor ze weer een ‘normaal’ eetpatroon krijgt?
  • zouden jullie ook vaker kleine beetjes geven, of…? Ze blijft huilen als ze niks krijgt! De speen wil ze dan niet!
  • wie heeft er ook zo’n (tijdelijk?) schrokkindje en wat deed je daaraan?
  • weke voeding is goed voor hongerige baby’s? Met Nutrilon Forte merkte ik niet veel verschil, al kreeg ze daar ook maar 2 schepjes van…Ik ga nu het jbpm (johannes-etc meel) gebruiken…

Ik zit nu wel met mijn handen in het haar! Julia at altijd heel normaal, netjes om de 4,5 uur, een enkele keer 4 of 5 uur…nu is de beer echt los! En een beertje is het hoor, als ze niks krijgt! Dat kopje is dan zo rood als een tomaat! Het kan zo toch niet echt doorgaan, want op het kdv hebben ze ook geen tijd om haar continu te voeden! Ik wil haar graag terughebben in het ‘4,5-uur regime’ of minimaal in de 4 uur…Maar hoe??? Pap? Fruithapje? Speciale voeding? Jpbm-meel?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kreeg ze nog geen fruit? Dan zou dat inderdaad een optie zijn om nu mee te beginnen.
En verder afwachten tot die sprong voorbij is. Is niet te zeggen hoe lang dat duurt. Elke keer en bij elk kindje verschillend.
Alle sterkte met de hongerige dame!

Groetekes, Sje

en voeding voor hongerige babys is dat niks voor je?

Wat te denken van het wat groter maken van de flesjes?
Kijk maar eens hoever ze komt met 120.
Dan ben je er ook niet de hele dag mee bezig…

M.

Moeilijk he? Ik weet het niet meer zo…Net werd ze ook weer wakker om 20.15 uur, helemaal hysterisch. Ik heb geen zin om straks 10x per dag te voeden i.p.v. 5x! Ze heeft het altijd zo braaf gered, zelfs toen ze (dat wisten wij niet) eigenlijk te weinig voeding kreeg voor haar leeftijd. Nu is het sinds een week foute boel, zonder enig schema…

Ik moet donderdag toch voor de prikken naar het cb, dan vraag ik daar nog wel even wat ik nu moet doen. Want dit is voor niemand leuk. Ik wil niet dat Julia honger heeft, maar papa en mama willen ook nog wel wat anders doen dan alleen maar eten geven. Ze mag ook niet meer hebben dan in totaal 1 liter, dus meer voeding geven is denk ik geen optie? Ik hoop dat het echt te maken heeft met het groeisprongetje…gek, vorige week kreeg ik er met de grootste moeite 90cc per fles in, liet ze zo 70 staan…Ik hoop op een oplossing voor het vreetbeestje! Oh ja, die Nutrilon Forte heb ik geprobeerd, maar dan maar 3 schepjes of soms 4, in combinatie met Standaard. Hielp NIETS. Misschien moet ze toch de volledige voeding Forte? Ik zal eens navragen. Ik zal blij zijn als het donderdag is!

Zijn er niet meer mama’s die dit hebben? Julia zal toch niet het enige kindje met (tijdelijk) veel honger zijn? Ik weet dat Morgan van Michele het ook had, maar zij is weer ‘normaal’ geloof ik. En Morgan is lichter dan Julia, dus die kan wel twee papflessen op een dag. Voor Julia zou dat net even te veel zijn denk ik…

Krijgt Julia al wel pap? En beginnen met fruit dan?

Je hoeft toch niet tot donderdag te wachten, bel morgen gewoon alvast even voor advies. Anders wordt het wel een hele lange ruk tot donderdag op deze manier.

Ik heb er geen ervaring mee op deze extreme manier, dus kan je niet concreter helpen. Sorry.

Sterkte en succes!

soms helpt het idd om de flessen te verhogen. Heel gek, maar soms laten ze er dan opeens ook een van staan of slaan ze over. Misschien is ze toe aan meer per fles. Gewoon uitproberen.
En het kan ook een teken zijn dat ze toe is aan groente/fruit.

Onze dochter had met 4 maanden ook 5 flessen, soms 6. Ik ben gaan verhogen en toen kwam ze opeens op 4 flessen. Wat fruit en groente er bij en het ritme was weer terug.

Sterkte. Soms zijn ze niet te volgen die kleintjes!!
Komt echt goed en wordt steeds makkelijker. Onze dochter is nu bijna 8 maanden, nog drie flessen + brood + fruit + groente. Heerlijk!!

Morgan krijgt inderdaad om 20.00 180+6+2 en 's morgens 180+6+2 en daardoor zit ze weer op haar normale schema. Stel het wel eens voor op het CB. Want op deze manier kun je ook niet doorgaan enne zoveel bijvoeding dat ze daar genoeg aan hebt kun je ook niet doen want daar is ze nog niet aan gewend.

Morgna moet trouwens vandaag… arm schaapje. Ik heb haar vanmorgen maar lekker haar trainigspak aangedaan dat zit het lekkerste denk ik na het prikken.

Groetjes,

Michèle

Oh ja Morgan krijgt vandaag haar prikken. Sterkte ermee en ik hoop dat ze er niet veel last van heeft. Tim is ruim 6 maanden, dus ben blij dat wij even niet hoeven. Gelukkig heeft hij er nooit last van. Alleen het moment zelf, dan is het even heel hard krijssen. Maar daarna is het weer over. Het is natuurlijk voor het goede doel, maar het blijft voor die kleine wel vervelend.

Groetjes,
Sandra

Julia moet morgen voor de prikjes. Er zat nu 5 weken tussen, vanwege de vakantie…morgen mag ze weer. Ik ben benieuwd of ze weer koorts gaat krijgen…Ik ben benieuwd of Morgan weer gaat schelden op papa’s arm!

Ik gebruik nu - zie een ander topic - Nutriton en het LIJKT normaal te gaan. Ze drinkt minder snel door de Aventfles en ze lijkt iets verzadigder. Ik wacht het af. Ik vraag morgen op het cb meteen even hoe het zit met dat fruit, want daar blijven ze er op hameren dat het pas mag vanaf 6 maanden. Omdat ik allergisch ben en Julia een verhoogde kans heeft. Maar ik heb geen voedselallergie en volgens mij mag ze dan gewoon starten op 4 maanden. En anders DOE IK HET GEWOON TOCH. Julia is kerngezond, dus…En fijn om te lezen Mama2girls dat het ritme vanzelf normaal wordt. Misschien moeten we het gewoon proberen als ze erom blijft gillen? Ben benieuwd hoe het gaat met de Nutriton nu…Ik hou jullie op de hoogte!

Ze is zo aan de beurt Rainbow. Ben ook benieuwfd hoeveel ze is aangekomen

En rustig aan he met de bijvoeding. Begin anders met groente net als wij, alleen iets minder enthousiast… Maar gewoon doen wat je goed dunkt, doe steeds een stuk en drie dagen, merk je snel genoeg of ze ergens op reageert of niet.

Groetjes,

Michèle

Laat je straks even weten wat de ‘results’ waren op het bureau? Vind ik leuk om te weten, aangezien Morgan toch Julia’s kleinere tweelingzusje is. Dus: lengte, gewicht en hoe ze reageerde op de spuitjes! Ik schat Julia nu, met 18 weken, op 6 kilo zoiets en zeker wel 64cm…maar misschien zit ik er flink naast! Vorige keer, 5 weken geleden, was ze 5,5 en 59 cm, maar ze groeit nu, vooral in de lengte, als kool!

Mijn vriend wil het cb even afwachten voor we starten met groenten. Hij is daarin wat voorzichtiger als ik…En morgen weet ik niet hoe ze is na de prikken. Ik laat het wel weten hoe ze gaat reageren!

Morgan hebben we laatst even thuis gewogen. Heel grof eerst pappa op de weegschaal zonder Morgan en toen met. Van elkaar afgetrokken was ze toen al 6 kilo dus ik schat een kilootje of 7 nu. Ja Morgan oogt klein, maar ze is wel een suikerbaby… Lengte doen ze nu geloof ik niet, maar ik schat een cm of 60.

Groetjes,

Michèle

quote:
Ze is zo aan de beurt Rainbow. Ben ook benieuwfd hoeveel ze is aangekomen

En rustig aan he met de bijvoeding. Begin anders met groente net als wij, alleen iets minder enthousiast… Maar gewoon doen wat je goed dunkt, doe steeds een stuk en drie dagen, merk je snel genoeg of ze ergens op reageert of niet.

Groetjes,

Michèle

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

ja groente schijnt ook beter te zijn om mee te beginnen omdat dat volgens mij wat makkelijker verteerd. en groene groentes zijn altijd goed

(K)Kuzjes!

Morgan mag even niks meer tot ze 6 maanden is. Alleen nutrix. Ze heeft inderdaad een allergische reactie gehad op de spercibonen zoals het er nu naar uit ziet, dat of de rijst die erin zit. Er zit namelijk een bereidingsverschil tussen nutrixrijst en rijst in potjes. Maar er is aangeraden om met 6 maanden nog een keer te kijken hoe of wat omdat dat alles ontwikkeld is. Nu zouden we een allergie alleen maar kunnen voeden zeg maar. We zouden het wel over drie weken kunnen testen, maar ik heb zlef zoiets van laten we maar even wachten. Nutrix mag ze wel blijven krijgen.

Enne ze was exact 6 kilo

Groetjes,

Michèle

ja rico mag ook geen hapjes voor zijn 6 maanden. wel jammer!
maar michele geef jij die sperziebonen 4+ of nog hoger? want ik wist niet dat bij de EERSTE voedingen al rijst bij zat?

(K)Kuzjes!

OEF, dat is wel even schrikken…dat ze toch allergisch gereageerd heeft…Maar je weet dat nu en dan maar even wachten…Arm vrouwtje! En toch 6 kilo en niet de 7 wat jij dacht? Dat grof wegen werkt ook niet goed hier. Papa pakte Julia ook een keer vast en toen was ze rond de 6 kilo dachten we…Bleek ze maar 4950 te zijn! Papa had gewoon te veel gegeten! Ik laat morgen, als je dat wil weten, ook wel even weten wat Julia nu weegt. Als Morgan exact 6 is, zal Julia denk ik wel wat meer zijn. Hoewel…Morgan heeft een supersprong gemaakt. Ik ben benieuwd!

Ja maar ik had er al rekening mee gehouden Rainbow dus echt verbaasd was ik niet. Ik was al blij dat ze geen onwijze jeuk had en zo. Maar goed we wachten gewoon een tijdje twee maanden zijn ook zo om.

Enne Ze krijgt 4+ Isa, en daar zit dus rijst in. Wist ik ook niet hoor, pas toen Mervin het etiket las zagen we het.

Groetjes,

Michèle

Zelf lekker verse spercieboontjes koken.
Veel beter dan de potjes, en je weet zeker wat er wel of niet door zit!

Andere groenten idemdito.
Bloemkool, broccoli, wortel.

Overleg maar met het CB of je dan wel mag beginnen met groente.
Wat het is natuurlijk een beetje jammer om te stoppen als het inderdaad
aan een toevoeging in zo’n potje ligt.

M.