Pff, pfff…net heb ik Julia maar alvast een halve fles gegeven. We waren lopend naar de winkel gegaan, waar ik Johannesbroodpitmeel heb gekocht. Ik heb het nog niet geprobeerd, dat doe ik straks. Voordat we gingen, het was toen half 1, krijste ze van ellende. Duidelijk honger. Het was een uur voordat ze eigenlijk moest eten, dus ik gaf haar 90cc+3 en om half 2 weer 90cc+3. We waren tegen drie uur terug van de winkel en toen sliep ze een uur, om gillend wakker te worden. Deze keer 1,5 uur voordat ze haar voeding zou moeten hebben! Ik krijg haar alleen stil met eten, dus ik heb haar nu alvast weer 90cc gegeven en nu ligt ze in de box zwaar te ademen, heel onrustig. Straks tegen zes uur krijgt ze de volgende 90cc…Normaal zat er 4,5 uur tussen haar voedingen, soms zelfs 5 en nu maar 3! Ze komt steeds sneller en ik kan haar toch niet aan het volgieten blijven? Gisteren op het kdv ging het gewoon goed, als ik het schriftje moet geloven dan.
Ik snap dat Julia nu even veel voeding nodig heeft, vanwege haar sprong, maar hoe lang duurt zoiets? Ik zit haar nu wel 7x te voeden i.p.v. de 5x die ze zou moeten. Wel dezelfde hoeveelheid melk, maar in kleine porties steeds om haar ‘koest’ te houden. Wat moet ik er nu mee?
- hoe lang duurt het voor ze weer een ‘normaal’ eetpatroon krijgt?
- zouden jullie ook vaker kleine beetjes geven, of…? Ze blijft huilen als ze niks krijgt! De speen wil ze dan niet!
- wie heeft er ook zo’n (tijdelijk?) schrokkindje en wat deed je daaraan?
- weke voeding is goed voor hongerige baby’s? Met Nutrilon Forte merkte ik niet veel verschil, al kreeg ze daar ook maar 2 schepjes van…Ik ga nu het jbpm (johannes-etc meel) gebruiken…
Ik zit nu wel met mijn handen in het haar! Julia at altijd heel normaal, netjes om de 4,5 uur, een enkele keer 4 of 5 uur…nu is de beer echt los! En een beertje is het hoor, als ze niks krijgt! Dat kopje is dan zo rood als een tomaat! Het kan zo toch niet echt doorgaan, want op het kdv hebben ze ook geen tijd om haar continu te voeden! Ik wil haar graag terughebben in het ‘4,5-uur regime’ of minimaal in de 4 uur…Maar hoe??? Pap? Fruithapje? Speciale voeding? Jpbm-meel?
Groetjes Rainbow, trotse mama