En ikke Ben

ALice.

Ik heb me zojuist aangemeld,en laat ik me maar direct even voorstellen.

Ik ben 40 jaar en al 20 jaar getrouwd met Patrick.Bijna 21 zelfs.
We hebben samen tot nu toe 10 kinderen.

Micha van 20
Moses* zou 17 zijn
Yoram van bijna 15
Sifra van 13
Jered* zou in November 12 worden
Naara is bijna 11
Terah is 8
Anani bijna 6
CHaya bijna 4
En Kenan is al weer 1,5.

Verder hebben wij 2 honden,3 katten en 11 kittens (iemand interesse) en 2 veulens.
en dan nog kippen

We wonen sinds vorig jaar in Belgie,en dat bevalt uitstekend.We hebben echt de ruimte nu ,en dat was ook hard nodig

Hier laar ik he even bij

Wie vragen heeft roept maar

Mamalice

Welkom mamalice,
Ikke ben Astrid ( 30jaar ) en woon al 12 jaar samen met Daan ( 34 jaar ) en samen zijn we de supertrotse ouders van onze dochter Evianne die geboren is op 3 april 2003.Wij wonen in limburg ( nl)en zitten zelf nog niet zo lang op deze super gezellige site. Omdat er veel mensen op vakantie zijn, is het er nu niet zo druk maaaaaaaaar wel gezellig.
Jeetje 10 kinderen das dus een gezellige drukte bij jullie. Ik zag in je profiel staan dat je net weet dat je oma wordt. Reuze spannend hoor. Wanneer ?

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Hoi Alice,

Welkom hier!
Je zal het ongetwijfeld erg gezellig gaan vinden op deze site, want iedereen leeft hier erg leuk met elkaar mee. Er wordt niet keihard (ver)oordeeld en de meeste hier denken ook met je mee als je bijv. ergens mee zit ofzo.
Heel erg fijn en gezellig dus!

Ik zal me eerst trouwens eens netjes voorstellen.
Ik ben Bianca maar mijn nickname is Bieb omdat er hier al meer Bianca’s zijn.
Vandaar dus.
Verder ben ik 29 jaar en woon ik samen met mijn vriend (45) waar ik sinds 5,5 jaar een relatie mee heb.
Samen zijn we de trotse ouders van ons zoontje Stephan, die vorige maand 3 jaar is geworden.

Wat een druk houshuiden zal jij hebben zeg, met 8 kinderen.
Hoewel, ik weet natuurlijk niet of de oudste misschien al uit huis is.
Wat erg trouwens dat jullie twee kinderen hebben verloren en moeten missen!
Mag ik vragen of dat tijdens je zwangerschap is gebeurd of later?
Even voor de duidelijkheid: als je geen zin hebt om er antwoord op te geven…gewoon NIET doen dan! Maar ik dacht ik vraag het gewoon maar omdat je zelf zei: wie vragen heeft roept maar.
En tsja, bij een * achter twee namen weet je automatisch wat dat inhoudt. En je noemt ze, dus ik ben er maar vanuit gegaan dat je over ze mag/wil praten.
Maar als ik dat verkeerd opgevat heb, dan biedt ik je bij deze mijn verontschuldigingen aan!

Je zegt dat jullie in Belgie eindelijk wat meer ruimte hebben. Heerlijk is dat hè!!
Hebben jullie hiervoor dan in Nederland gewoond?

Nou, weer genoeg gevraagd (geen nieuwsgierigheid, maar gewoon belangstelling )

Je zal mij hier even een week niet zien omdat we naar Hongarije gaan.
Maar vanaf volgende week donderdag ben ik er weer (en vanavond vast ook stiekum nog wel even. Ik heet niet voor niets “junklid” toch?? )

Ik hoop je nog vaak tegen te komen en alvast veel plezier met het aanstaande “oma-schap”!!! Lijkt me heel apart om oma te worden terwijl je zelf nog een kind van 1,5 jaar hebt. Maar wel leuk!!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. Je schrijft: tot nu toe 10 kinderen. Tot nu toe…wil je er misschien nog meer dan?

Gewijzigd door - Bieb op 28 Jul 2004 21:38:11

Hoi Alice,

Welkom hier bij deze gezellige club papa’s en mama’s.

Ik ben Carola, moeder van twee jochies, een heerlijk slimme peuter en een heerlijk macho dreumes en met een beetje geluk aan het eind van het jaar in verwachting van een derde.

Wat erg dat je Moses en Jered niet meer bij jullie hebben. Als je het verhaal wilt vertellen (en natuurlijk over die ander 8 schatten en je aanstaande kleinkind) ben je hier op het juiste forum.

Veel schrijfplezier!

Hier ook de nieuwsgierige vraag waar jullie voor België hebben gewoond, en mij is ook het ‘tot nu toe’ opgevallen.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Hoi ik ben Mim (das kort voor Miriam).
Ben getrouwd met Cas en samen hebben we een zoon van 3, Lucas.
Gezellige drukte daar bij jullie, daar zul je je handen vol aan hebben

Groetjes Mim

Hoi, Ik ben Sandra, 34 jaar en getrouwd met Rob en samen hebben een zoontje van bijna 3,5 jaar, Nils.

Jeetje, ik heb m’n handen al vol aan 1 kind, laat staan aan 8…!!! Maar de oudere kinderen kunnen natuurlijk een heleboel werk uit handen nemen, dat scheelt.
Zijn jullie inderdaad van plan om voor nog meer kids te gaan???

Nou, veel plezier in ieder geval (ik ben hier ook net) op dit forum.

bedankt allemaal.

Voor de vraagjes over Jered en Moses.

Moses is aan wiegedood/hersenbloeding gestorven toen hij bijna 9 weken was.
Hij had al eerder een hersenbloedinkje gehad,maar dat was niet erkend door de arts,die mij dus ook niet doorstuurde naar het ziekenhuis.Volgens de opductie antwoord die wij kregen was het wiegedood,maar de arts moest wel voor het tuchtcollege komen,en heeft een berisping gehad.Dus nogal tegenstrijdig.

Jered werd 11 jaar geleden ,na een zware zwangerschap met allerlei voorgevoelens beboren met een hernia dhiafragmatics,oftewel een gat in zijn middenrif.Daar dit gat zaten zijn maag, milt, lever en darmen niet in de buikholte maar in de longholtes ,waardoor zijn longentjes zich niet konden ontplooien.Dit werd pas 2 uur na de bevalling ontdekt,ze dachten dat hij vruchtwater hat ingeslikt,en dat hij het daarom benauwd had.
Hij is toen hij 3 dagen oud was geopereerd,en daarbij hebben ze zijn hartje geraakt.De operatie was dus goed gelukt,maar hij is aan een ontstoken hartzakje ,wat vol vocht zat overleden.

Ik heb beide kindjes voor mijn ogen zien sterven,zonder dat er iets aan gedaan kon worden.

En over het vraagje of het er nog meer worden,Tja als het aan mij ligt wel.Wij gebruiken geen voorbehoedsmiddelen(jaa ik weet van hun bestaan )maar leven volgens het natuurprinciepe.Wat inhoud dat ik oa heel lang BV geef.Nu dus al 20 jaar onafgebroken ongeveer.De 2 jongsten van 1,5 en bijna 4 drinken dus nog steeds bij mij.En ze hebben allemaal minimaal 2 jaar BV gehad.Verder draag ik de kinderen altijd bij me als ze klein zijn ,en slapen ze als baby ook bij ons in bed.
Dus vandaar dat ik niet weet hoe en waneer er nog eentje bij komt

tot zo ver de antwoorden

Alice
Ps ik heb nog niet zo goed door hoe de site werkt,met al die forums,dus of een of ander ergens anders geplaatst zou moeten

Mamalice

Hoi,

Goh, wat een verhalen zeg over Moses en Jered.
Wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest!!
Ik hoop het echt nooooooooit te hoeven meemaken.

Wat interessant trouwens dat jullie volgens natuurprincipes leven.
Is weer eens wat anders.
Maar eh…wat die kids betreft en geen voorbehoedsmiddelen…OOIT hebben jullie misschien toch wel iets van: nu hebben we genoeg kids? Wat doe je dan tegen die tijd, als ik vragen mag. Ga je dan wél voorbehoedsmiddelen gebruiken?
Misschien een persoonlijke vraag, maar ik werd daar automatisch benieuwd naar door jouw verhaal.

Enne…twintig jaar borstvoeding? Petje af hoor! Lijkt me best vermoeiend. Maar je zal er wel aan wennen denk ik?

Ik hoop je hier nog eens tegen te komen. Gezellig!

Het bleef een beetje stil van mijn kant, omdat ik even niet wist hoe ik moest reageren.

Ik kan me in de verste verte niet voorstellen hoe verschrikkelijk het moet zijn om een kind te verliezen, laat staan twee kinderen.

Van het leven volgens het natuurprincipe ken ik het bestaan, maar ik heb nog nooit iemand gesproken die dat werkelijk deed. Bij mij komen ook al die vragen op die Bianca al stelde.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ja, ik zag dat er niet meer op de topic gereageerd was.
Wel jammer.
Maar ik dacht al dat het kwam omdat veel mensen niet weten hoe ze moeten reageren.
Ik heb toen maar gewoon de stoute schoenen aangetrokken en gegokt dat ik goed reageer. Vanuit mijn gevoel, meer kan ik niet doen.
Enn Alice laat blijken dat ze erover wil/kan praten, dus ja…daardoor durfde ik uiteindelijk wel.
Maar ik geef toe dat ik in dit soort situaties wel altijd bang ben dat ik iets verkeerd zeg, wat dan onbedoeld kwetsend overkomt.

Ik hoop trouwens Alice hier nog eens tegen te komen!

hoi alice
welkom op het gezellige forum gezellie een groot gezin wat verschrikkelijk wat betreft de andere twee kinderen geen woorden voor
ik hoop dat je het hier naar je zin zal hebben net als wij veel plezier hier o ja ik ben trouwens marielle 36j ben getrouwd met martin en samen hebben wij een dochter die in oktober 3jaar wordt

groetjes marielle mama van tanja