En daar gaan we weer....Update

het is weer zover, oorontsteking nummer 4 sinds kerst… Heb haar na de vorige antibiotica kuur op advies van de ha een week thuis gehouden van het kdv om haar even aan te laten sterken. Dat werkte! Ze was helemaal opgeknapt. Ze is ma en di weer geweest en gisteren begon het gesnotter en gehoest alweer. Vanmorgen koorts dus maar weer retourtje huisarts gemaakt. En jawel, weer een oorontsteking. Hij is het nu toch met me eens dat het tijd wordt voor de KNO arts dus ga zo maar een afspraak maken. Baal er wel ontzettend van. Kind heeft meer oorontsteking en loopneuzen dan niet. Zo sneu…

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 06 Feb 2011 13:38:29

Da’s wel heel extreem inderdaad, de vierde keer sinds kerst. Jeetje. Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen bij de KNO, want dat lijkt me geen overbodige luxe. Sneu voor je meisje!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

toen bo voor het eerst naar de kno moest, kon hij dezelfded dag nog terecht. Ik hoop voor jullie dat dit ook zo is!! Echt ontzetend fijn (tja, liever gezien dat ze geen oorontseking had maar tis niet anders) dat je nu een doorverwijzing hebt, ik denk (nee weet het zeker) dat ze gewoon net als bo , hele gevoelige oortjes heeft, en dus buisjes krijgt. HEeft ze alsnog wel een loop oor, (ontsteking) maar dan staat er tenminste geen druk meer op, en dus minder pijnlijk, en eerder weer beter!!
Laat je het ons nog even weten? Bo heeft ook weer een ontseking hoor, dus ze is niet de enige!!

Wel vervelend he dat je er niks aan kan doen, ze zijn er gevoelig voor, dus hebben ze hetvaak, en je kunt er niks , helemaal niks, aan doen om het te voorkomen…baal ik soms ook van !!!

liefs woezel

Zorg dat je snel die afspraak bij de KNO-arts hebt. Durf te wedden dat ze buisjes gaat krijgen! Niet bang voor zijn, is ingreep van niks en het is een verademing dat ze daarna geen oorontstekingen meer hoeft te hebben!

Alle sterkte en beterschap!

Groetekes, Sje

@Sje, ze kunnen nog best wel ooronsteking dan hebben hoor, ondanks de buisjes, de buisjes zorgen er alleen voor dat eventuele ophoping van troep achter het trommelvlies, weg kan, met als gevolg, een loopoor!! Maar je hebt helemaal gelijk mbt de ingreep, stelt niks voor!!!

Neemt niet weg dat ondanks dat bo nu al twee keer voor buisjes zetten is gewees, ik de laatste keer ook nog best zenuwachtig was, want ja, het is toch je kleine ventje daar die op de operatie tafel ligt!

liefs woezel

Ja zo bedoelde ik het ook, dat je na plaatsen buisjes weinig meer merkt van oorontstekingen omdat ze er geen pijn aan hebben doordat het vuil gewoon weg kan lopen.

Groetekes, Sje

hoi allemaal! Heb gebeld en ze kan volgende week vrijdag terecht. Gelukkig nog best snel! Moet zeggen dat dat over het algemeen hier in Belgie altijd wel snel kan. Ben benieuwd wat hij ervan zegt en hoop idd dat ze haar kunnen helpen. Lijkt me niet fijn dat ze onder narcose moet als ze idd buisjes gaat krijgen, maar als ze er dan vanaf is heb ik dat er graag voor over. Ik laat jullie weten hoe het is gegaan volgende week!

mama1980

@Sje , dacht al dat je dit bedoelde , wta dat betreft is het wel heel handig dat we iemand als jou op dit forum hebben, je heb best veel verstand van alles, en dat scheelt echt als iemand met een vraag komt (kom ik nou heel erg slijmerig over, nee toch, meen het namelijk serieus!!)

liefs woezel

@Mama1980, fijn dat je al zo snel terecht kunt!

@Woezel,

Groetekes, Sje

@Sje,

liefs woezel

Fijn dat je volgende week al terecht kan met je meisje!

Groetjes,
M

Tjonge, dat is echt sneu voor jullie meisje!
Lekker dat je volgende week al terecht kan, ik hoop dat ze snel verder geholpen kan worden…
Het moet voor jullie als ouders ook erg pittig zijn om je dochter steeds zo ziek te zien…

Succes vrijdag. Hopelijk kan de KNO arts jullie helpen.

Danielle is geboren op 7-1-2010

@marmama, nou dat is inderdaad niet makkelijk. Soms denk ik dan: Kon ze het maar aan mij geven. En ook de reacties om je heen maken het soms nog moeilijker, zo van: Is ze nu alweer ziek??!! Alsof wij iets niet goed doen ofzo, zo’n gevoel geven ze je dan. Maar ik vind het ook fijn dat we zo snel terecht kunnen. In de tussentijd extra vertroetelen en een zetpilletje wanneer nodig. Meer kan ik helaas nu niet voor haar doen.

mama1980

arm meisje
heel veel beterschap! maar ze heeft nog helemaal geen buisjes nu he?
ik vind namelijk dat het dan lang duurt voordat je terecht kan. Ik vind dat een kind wat zoveel pijn heeft en al zovaak dat hij/zij hooguit maar 1 dag zou moeten wachten. Ik geloof dat dat bij het kindje van woezel ook zo was, zij kon met Bo (meen ik hoor!) dezelfde dag nog terecht.
zoals het hoort.
arm meisje ik vind het echt heel zielig voor haar… sterkte ermee hoor!

@Inge, klopt, ik kon dezelfde dag nog terecht met hem, persoonlijk vin dik het ook wat lang duren voordat ze met haar dochtertje naar de KNO kan, maar ik weet niet of het normaal is dat je gelijk dezelfde dag terecht kan.

@mama1980, het gevoel dat je iets niet goed doet, gelijk loslaten!!! Ik heb dat ook heel erg gehad (en soms nog ) , ook door mijn omgeving (toenmalige opvang via gastouders) IK heb het daar heel moeilijk mee gehad, want zelfs de KNO arts zei nog, je kunt er niks aan doen, het is geen griep, het is een kwestie van aanleg en gevoelig zijn op dat gebied. Ik heb er heel lang overgedaan, werd er onzeker van etc, maar ik ben er inmiddels wel achter dat ik er idd niks aan kan doen!! Het enige wat je er aan kunt doen, is op tijd naar de dokter etc.etc, en dat doe ik, dat doe jij, dat doen denk ik de meeste mama’s wel, dus gelijk van je af zetten dat gevoel!!!

liefs woezel

@mamavanrico en Woezel: het is inderdaad fijner als je meteen terecht kan, maar dat ging helaas niet. Ik moet zeggen dat ik (gelukkig) nog niet veel ervaring heb qua wachttijden in een ziekenhuis voor kinderen, maar gezien de wachttijden voor volwassenen vond ik het nog erg mee vallen. De huisarts wilde het het weekend aankijken of ze er met neusspray en paracetamol doorheen kwam omdat hij niet graag weer een AB kuur wilde geven, maar vanmorgen ben ik al terug gegaan. Ik wist vrijdag eigenlijk al wel dat ze er zelf niet door zou komen. Dit is nog nooit gebeurd dus had het al verwacht dat dat ook nu niet zou gebeuren. Nu heeft ze dus haar 3e AB gekregen in iets meer dan een maand! Wel een andere dit keer omdat ze op de vorige een lichte allergische reactie vertoonde en om immuniteit te voorkomen (vind je t gek na 3x denk ik dan…) maargoed. Hij verzekerde me dat het geen kwaad kon en hopelijk is het nu de laatste keer. Ik vind het zelf niet fijn om haar nu weer AB te geven, maar het is voor mijn gevoel idd een betere optie dan haar tot vrijdag pijn te laten lijden. Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties en medeleven! Hoop dat de arts vrijdag met een oplossing komt.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 31 Jan 2011 22:41:16

Zijn vrijdag bij de kno geweest. Hij wil nu toch nog geen buisjes plaatsen, omdat die volgens hem vaak na een aantal maanden vanzelf weer uitvallen en het dan al daar nodig weer opnieuw moet. Dit zou dan nu nog voor een 2 maanden nut hebben, daar het dan voorjaar wordt en er grote kans is dat het dan vanzelf over gaat. Tegen de tijd dat het dan weer nodig zou zijn, volgende herfst, dan is er dus een grote kans dat ze er al uit gevallen zijn. Hij wil dus liever wachten tot volgende herfst mocht het dan weer zo lopen. Heb er zelf een gemengd gevoel over. De oorontsteking is nu gelukkig wel weer weg dus hoop niet dat het weer terug komt in de komende weken.

mama1980

Kan me je dubbele gevoel goed voorstellen. Je kan altijd nog een second opinion vragen hè, bij een andere arts. Dat staat je vrij.

Groetjes,
M

ik kan me je dubbel gevoel voorstellen, juist ook omdat de buisjes op zich gemiddeld een jaar ongeveer blijven zitten. dat kan per kindje verschillen, maar dat is het gemiddelde he!!
Persoonlijk zou ik om een second opinion bij een ander ziekenhuis vragen (in het zelfde ziekenhuis zullen ze waarschijnlijk hetzelfde als hem zeggen omdat ze hem niet willen/kunnen afvallen)

Bo had tot zeker eind april /halfmei nog last vn loop ooren etc. Dus dat is zeker nog 4 maanden. Tja, je moet doen wat je gevoel zegt!

liefs woezel