Emma is doorgestuurd vanwege ongelijke ogen

ja, bij het CB kwam ze niet door de ogen test. dus vandaag moesten we het nog,aals komen proberen.
helaas… Links is goed, rechts is zwak, ze wordt ook onzeker, zegt heel zacht het antwoord etc. Waarschijnlijk dus een lui oog…
nu moet ik eerst naar de HA (volgendeweek dinsdag) kijken of hij het zelfde constateerd en dan een verwijzing naar de oogarts ppfff.
gelukkig hebben ze tegenwoordig hele leuk pleisters, en bijbehoordende posters.

groetjes Gidget

Wat balen zeg. Wat is een lui oog precies? Hoe ernstig is dat? Geen idee eigenlijk.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

het is niet heel ernstig als je er optijd bij bent.
het ene oog is dan net wat sterker als t andere. het sterke oog trekt dan al t werk naar zich toe waardoor het andere oog denkt, laat maar die wordt dan lui.
dit kan je verhelpen met een pleister op het sterke oog, waardoor het luie oog weer aan het werk gest wordt. dit moet wel liefst voor het zesde jaar, dan zijn de ogen niet meer zo in otwikkeling en zal het dus ook niet meer zo snel bijtrekken…
dat dus…

groetjes!!

Oké, fijn dat het niet heel ernstig is. Klinkt alsof het inderdaad vrij eenvoudig verholpen kan worden. Hopelijk is dat ook zo…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hallo Gidget,

ik wil even reageren op je topic omdat ik het zelf ook heb.
Zelf was ik 5 toen ik een bril kreeg en inderdaad ook pleister op mijn sterke oog moest plakken. Daarop mocht dan iedere dag een nieuwe sticker op die ik erop moest krabben. Het is bij mij bijna goed gekomen en draag nu lenzen.
Als ik die lezen niet meer draag zal mijn luie oog weer lui worden.

Ik hoop dat het nog meevalt bij de HA maar als het wel zo is kan het gelukkig verholpen worden.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

hoi,
ik had in mijn vorige klas een meisje met een lui ook, zij droeg ook de pleisters die tegenwoordig in alle soorten en kleuren te koop zijn (zelfs princessen etc). later mocht ze afbouwen en op het laatst was haar luie oog weer 95% dat is voldoende. ze kwam van 30%!!! super toch?
maak me er ook niet heel druk over. wat is dat is, beter dit dan iets ernstigs toch? genoeg leuke brilletjes mocht ze die nodig hebben.

groetjes!

Ohhh gelukkig een lui oog, mijn zusje heeft het ook gehad, en die pleisters nu zijn idd een stuk leuker dan die van vroeger, en het kan heel snel gaan met een lui oog. Fijn dat ze er nu achter zijn gekomen Gidget, ze is nog jong, een tijdje een pleister en alles komt waarschijnlijk goed! Bij mijn zusje kwamen ze er best laat achter, jaar of 9, dus die voelde zich niet altijd prettig met een pleister op d’r oog!