Emily het heel spannend heeft gemaakt voor ons


#1

gisteren… 2 de kerstdag, huis vol familie en de jongens en zij waren een beetje snotterig en hangerig al paar dagen.

we zitten aan tafel, beetje hapjes op tafel, schaal met nootjes erbij, je kent het wel. Mijn schoonzus eet wat nootjes en we zeggen nog zo tegen elkaar , jij geeft je dochter toch nog geen nootjes, ja hoor zegt ze, ik zeg nou nee dat mag Emily echt nog niet hoor. is ze me te jong voor.

Op dat moment eet ze dus wel een cashew nootje. spuugt het uit en begint te kokhalzen, ze werd wazig, en kreeg een rode uitslag direct in gezichtje en hals, viel gewoon huilend steeds een beetje weg. dus ik voor het eerst in mijn carrriere als moeder de huisartsenpost gebeld, ook niet de spoed lijn… gewoon in de wacht…

momentje nog , momentje nog… dus ik uitgelegd wat er gebeurde… tja en toen moest ik dus als een idioot in de auto… en lagen er van allerlei spullen klaar omdat ze dus in shock had kunnen raken etc etc…

wist ik veel!!!

maar afijn alles is goed gegaan, de uitslag en de dikke oogjes zijn er nog wel en de gekmakende jeuk ook, daar heeft ze wel wat voor gekregen

nu dus laten testen of het echt een noten allergie is

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#2

Phoe, schrikken zeg. Dat klinkt als een hele heftige allergische reactie. Je zou zelfs bijna denken richting een anafylactische shock. Fijn dat je toch snel terecht kon bij de huisartsenpost. Volgende keer op de spoedknop drukken hè, als je ze belt voor zo’n situatie?!

Had ze nooit eerder last van noten gehad?

Groetekes, Sje


#3

ze mag ze niet van mij! dus dit was de eerste keer dat er uberhaupt eentje kreeg

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#4

Maar bijv. ook nooit iets van hazelnootpasta op dan ofzo? Dan had je het namelijk ook al kunnen merken. Of het moet een allergie zijn specifiek op cashewnoten.

En dan nog wil dat niks zeggen, want iedereen kan van de een op de andere dag ergens allergisch voor zijn. Dus kan best dat ze altijd al hazelnootpasta heeft kunnen eten maar vanaf nu niet meer.

Groetekes, Sje


#5

kind eet pindakaas, satesaus, inderdaad hazelnoot pasta, niks van dit alles ooit reactie op gehad…

maar combi van factoren kan natuurlijk. kijk ze mag van mij gewoon geen nootjes, ze heeft er wel eentje te pakken gekregen en tja met dit als resultaat

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#6

wauw zeg wat een schrik en God zij dank is ze er goed van afgekomen.


#7

Lekker dan, zo’n 2de Kerst.

Misschien binnenkort eens op gaan voor een allergietest,
want dit zou kunnen inhouden dat er meer dingen zijn
waar ze misschien niet tegen kan.

M.


#8
quote:
kind eet pindakaas, satesaus, inderdaad hazelnoot pasta, niks van dit alles ooit reactie op gehad..

Pindakaas en satésaus vallen af als het om notenallergie gaat hè?! Pinda’s zijn geen noten, dat zijn peulvruchten. Dus als ze een notenallergie heeft, kan ze gewoon pindakaas en satésaus blijven eten, tenzij ze ook sporen van noten niet mag hebben, want als die produkten gemaakt worden in bedrijven waar ook noten verwerkt worden dan kan ze dus wel sporen van noten binnenkrijgen.

Groetekes, Sje


#9

Ik heb de foto op FB gezien ja…das schrikken ja!

Ben benieuwd wat er uit de test komt! iig dat ze nooit geen noten meer mag denk ik…hahaha

Gr, Danielle