Elysia amandelen eruit heeft

Het is nu ongeveer 5 weken nadat ze de amandelen eruit kreeg. De eerste dagen waren moeilijk en was ze ook heel boos op ons dat we haar dit aan hadden gedaan. Maar nu is ze heel blij. Ze kan veel beter eten en eet twee keer zoveel als ze voor die tijd deed. Ze ziet er veel gezonder uit en is al een stuk gegroeid in de breedte en lengte. Wat een verschil en nu heb ik er spijt van dat we het niet eerder hebben gedaan.

Sorry dat jullie zo lang hier op moesten wachten, maar het is een hectische tijd voor ons. Maak wel even een nieuwe topic.

Martha

Hoi Martha.
Ook de keelamandelen?
Niels heeft alleen zijn neusamandel eruit maar die liep 2 uur na de operatie alweer te voetballen in onze tuin!
Maar de keel hebben ze meer last van he?
En wanneer halen ze die eruit.(ik bedoel bij welke klachten?)
Groetjes Eljada

Hoi Martha,

Gelukkig dat ze het nu achter de rug heeft!

Naar aanleiding van jouw berichtje heb ik eigenlijk wel een paar vraagjes (als je dat niet erg vind ).

Je zegt namelijk dat ze nu beter eet en dat ze sinds die tijd ook een stuk gegroeid is etc.

Nou is het zo dat Stephan dus vorige week bij het CB was (heb je misschien wel gelezen) en daar bleek dus dat hij te klein was, te weinig gegroeid.
Hij zit nu op de onderlijn en als hij over 3 maanden niet voldoende gegroeid is dan moeten we naar de kinderarts met hem.
Hij eet ook niet zo goed 's avonds, sinds een maand of twee. De rest van de dag op zich wel.

Hij is nu trouwens 2 jaar en 9 maanden en weegt 12,4 kilo en is 89 cm lang.

Denk jij/weet jij toevallig of dit misschien zou kunnen samenhangen met Stephan’s amandelen?
Het schoot mij nu opeens te binnen, nu ik jouw verhaal las.
Stephan heeft ook altijd érg last van een slechte adem, zelfs vlak na het tandenpoetsen!
Had Elysia dat ook voor die tijd?

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 17 Mar 2004 20:26:37

Bij Elysia hebben ze de neus en keelamandelen eruit gehaald, omdat ze veel verkouden was, slecht kon eten en die slechte adem waar Bianca het over heeft klinkt me heel bekend. Elysia is nu 5 jaar en was toen ze bij de schoolarts kwam het laatste jaar nauwelijks gegroeid. Elke keer als ze ziek werd, viel ze weer af en eigenlijk was ze wel 3 keer per maand een dag of twee ziek met koorts en overgeven.
Dat waren haar klachten.
Wanneer kinderen last van hun amandelen hebben kan dat zeker ook in de groei gevolgen hebben, dat heb ik van meerdere mensen gehoord en de KNO arts ook. Ze was ook snel moe, hangerig en keek waterig uit haar oogjes. Het is nu een vrolijk, energierijk kind en ook op school merkte de juf het na twee dagen al op hoe ze veranderd was.

Martha

gelukkig achter de rug en ben blij dat ze nu lekker kan eten hoor

Wat een rotdingen eigenlijk he die amandelen!
Weg ermee…zo snel mogelijk,is mijn mening!
Groetjes Eljada