Elleboog uit de kom

Hallo allemaal!
Een jaar geleden kwam ik nog redelijk vaak op de site, maar door alle drukte is het er de laatste tijd niet van gekomen.
Ik ben Anne, 31 jaar en mama van Madelief en Phine, twee heerlijke meiden.
Phine is een heerlijke baby, heel rustig en tevreden, huilt nooit, slaapt en eet goed, kan zich prima vermaken en lacht eigenlijk de hele dag. Het enige vervelende is dat Phine is geboren met haar elleboogje uit de kom, Haar spaakbeen komt niet netjes samen met de ellepijn in het ellebooggewricht. Dit kan een aangeboren afwijking zijn, maar kan ook tijdens de keizersnede ontstaan zijn.
We zijn onder behandeling bij een kinderorthopeed. Vast een vakkundig arts, maar communicatief gezien behoorlijk onhandig.
Deze afwijking (radiuskopdislocatie/luxatie) kan horen bij een tal van syndromen en stofwisselingsziektes, maar op de vraag of dat bij Phine ook zo was kregen we een antwoord: er zijn wel 45000 syndromen er is er vast wel eentje die er bij past… Wat moeten we daar nu weer mee…
We gaan nu voor een second opinion naar een andere arts. Het is een afwijking die niet of nauwelijks voorkomt bij pasgeborenen of het wordt niet opgemerkt. Nu aan alle mama’s op Ikkeben de vraag: wie heeft ervaring, of kent iemand, met een radiuskopdislocatie en kan mij daar wat meer over vertellen, wat werd er aan gedaan? op welke leeftijd? hoe gaat het nu? Was er sprake van andere afwijkingen?

Heel veel vragen van een bezorgde moeder. Als je kindje iets mankeert dan ga je anders naar haar kijken. In plaats van een gelukkig moeder te zijn denk ik nu: huilt ze niet heel weinig? Is ze niet heel goedlachs? Is ze niet al te makkelijk? Ontwikkelt ze zich wel naar behoren? enz enz enz

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes,
Anne

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Ik kan je met je vragen niet helpen, maar wat een verhaal zeg en wat vervelend dat je een arts hebt met een communicatieve stoornis. Kan me voorstellen dat je graag wilt weten wat je meisje mankeert als ze al wat mankeert.

Sterkte.

Groetjes,

Michèle

Mag ik ook reageren, ook al heb ik geen antwoorden voor je?

Ik leef met je mee en hopelijk krijg je vanuit die second opinion antwoorden waar je iets aan hebt (en natuurlijk via ikkeben). Hoe vaak je niet hoort van artsen die niet sociaal vaardig zijn, ongelooflijk. Dat ze daar in die opleiding nou niet meer aandacht aan besteden.

Sterkte met je meisje!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ook ik kan je niet helpen met je vragen maar wil je ook graag sterkte wensen met je meisje…

hoop dat jullie met de second opinion antwoorden krijgen op jullie vragen…

groetjes!

karin