Ella drinkt slecht + diarree en overgeven

Ik ben ten einde raad. Ik ben vader van bijna 5 mnd oude Ella. Ze is heel makkelijk, slaapt vanaf 4e week hele nacht door. Drinkt 4 flessen van rond de 200 ml per dag.
Alleen sinds vorige week gaat het zo slecht en drinkt ze misschien gemiddeld maar 120 ml per fles. Nu heeft sinds 2 dagen ook nog vreselijke diarree en spuugt ze de hele tent onder. Ik wordt zo gefrustreerd. Mede omdat ik er ook geen water (gemengd met Dixap) in krijg. Sinds gisteren proberen we ook rijstebloem bij de melk te doen, maar dat wil ze nu ook al niet meer. Ze zit heel makjes van zich af te kijken. Net (18.30 uur) werd het me echt te gortig, ze had over de hele dag nog maar 200 ml gedronken, en wilde meteen al helemaal niets drinken. Ik probeerde (frustkikker dat ik ben) toch wat naar binnen te krijgen maar ze ging meteen kokhalzen en…ja hoor BWRUEEEGGGLLLLHLHHH…Ze kotst er zo weer , nou ik denk 100 ml met dikke klonten en al er weer uit. Ik weet het niet meer, behalve dan dat ik naar de dokter met haar moet. Weet iemand nog een tip? (o ja we gebruiken Similac 1)
Alvast bedankt
Bernard

tandjes!!! ze krijgt tandjes jippie welkom in de wondere wereld van het tandjes krijgen, dit kan nog wel effe duren hoor

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

tja nog effe een latere reactie van mij, ik had die diarree en spugen gemist, ik had het aangezien voor spuitluiers, dus mijn conclusie was misschien een beetje snel getrokken , we zijn hier tenslotte geen medici, ga dus lekker met haar naar je huisarts en veel sterkte ermee

Hallo Bernard,

Nou, je zegt het zelf al: dat je met haar naar de dokter moet.

Ik zou dat zeker doen. Juist omdat ze nog zo klein is en ze zo “makjes” van zich af zit te kijken.
Als je dochtertje niet genoeg vocht naar binnen krijgt en dan ook nog eens lusteloos is zou ik zéker morgen even langs de huisarts gaan.

Ow, ik lees net dat Kim zegt dat ze tandjes krijgt. Maar weet je dat wel zeker?
Het zou natuurlijk kunnen ondanks dat ze nog geen 5 maanden is.

Maar niet willen drinken en lusteloos zijn…nee sorry, dan zou ik toch echt even naar de huisarts gaan.
Of in ieder geval bellen voor advies ofzo.

Sterkte ermee!

Groetjes, mamma van Stephan

Ik zou ook even naar de huisarts gaan en er ook proberen om ORS in te krijgen. ORS is tegen uitdrogen, verkrijgbaar bij de apotheek of drogist.
Heeft ze ook koorts?
Suc6 en laat ons even weten hoe het bij de dokter was.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

misschien heeft ze wel een verkoudheidje of griepje onder de leden.
Zelf denk ik niet dat het tandjes zijn, maar goed ik ben ook geen arts.

Ben je al geweest en wat zei de dokter???

We hebben toch even gewacht met de huisarts. Ik heb gisteren voor de laatste voeding eerst even icare gebeld. Ze zeiden me daar dat ze vermoedden dat het een buikgriepje was. Ik heb op haar advies een ors mengsel gemaakt mett wat dixap voor de smaak. Nou, ze dronk gisteren de laatste voeding ongeveer 100 ml + nog 25 ml van die vieze zoutwaterderrie, dus we wilden het nog even afwachten. Vanochtend wel weer een diarreebroek, maar ze heeft wel weer 180 ml gedronken (pfff). Ik moet wel zeggen dat ze wel steeds kleine beetjes terugspuugt maar ja, ze is wel heel erg rustig en speelt nog aardig en lacht af en toe ook nog. Bedankt voor jullie tips en medeleven.

Ja, buikgriep heerst momenteel inderdaad.
Ons zoontje heeft het 1,5 week geleden ook gehad.
Nou, hopelijk gaat het vanaf nu weer wat beter!
Sterkte!

Groetjes, mamma van Stephan

buikgriep heerst heel erg, maar spuchen en diaree en niet drinken gelijk de ha bellen… zeker bij de kleintjes kan het heel hard gaan… kun je beter een keer voor niks gaan

Tries

Liefs Tries

hoe is het er nu mee berlinka? ik hoop wat beter

Metteen naar de huisarts.
Met kindjes van die leeftijd willen ze ze volgens mij altijd heel graag snel even zien.
Hoop dat het inmiddels al weer een stuk beter gaat.

Groetjes Mim

hoi,
Ja ben het met de vorige sprekers eens.Gewoon even overleggen met de assistente.Laat zij maar beslissen of het wel of niet noodzakelijk is als je langskomt.(en dat is het volgens mij wel als ik je zo hoor)
Sterkte ermee.
Groetjes eljada

Hoe gaat het met nu Ella? Ik hoop goed.
Er heerst inderdaad buikgriep. Maar het gaat wel heel snel weer over heb ik gemerkt.
In ieder geval, nog heel veel sterkte.
Leuke naam trouwens Ella.

Liefs Kristel