Elke zaterdag meer drinken

het zal waarschijnlijk raar overkomen maar ik zit met een rare vraag. hier mijn vrhaal: ons nell gaat 4 dagen per week naar de opvang daar krijgt ze haar patatjes en die eet ze helemaal op. tot voor een maand zei men mij op de opvang dat ze na haar patatjes geen pap meer krijgt, ze dronk er anders nog eens 150 ml achter. sinds dat zo is wil ze elke zaterdagavond (en alleen die dag!) bovenop haar 300ml nog eens 180ml erbij! pas als ze dat allemaal opheeft valt ze in slaap. op vrijdagen zondagavond heeft ze dat niet. nu is mijn vraag zou het kunnen dat ze die papfles na haar eten in de opvang toch nog nodig heeft en ze dat “gemis” wil "inhalen " op zaterdag of zou er een andere reden kunnen zijn?

Patatjes?? Hoe moet ik die zien?? Niet rot bedoeld maar vlaams is soms anders dan nederlands. Ik ga er nu vanuit dat ze echt frietjes eet of bedoel je dat ook??

En waarom ze meer wil drinken geen idee? Misschien kook jij iets anders dan op het kdv??

Groetjes,

Michèle

haha die vraag had ik ook eens michele, dat betekend gewoon aardappelen
met groente en vlees uiteraard. haha lol

Oh ha ha ha ja sorry daarom zei ik al ik wil niet rot doen, maar mijn vlaams is nie zo goed

Groetjes,

Michèle

nee het mijne ook niet maar het is dat ik er al van gehoord had.
af en toe is die taal zo grappig he het zelfde als "poepke’
lach me suf af en toe.
hoe het verschil van nederland en belgie in taal verschillen.
hun lachen ons vast af en toe ook uit

Inderdaad gewoon aardappelen met groenten en vlees. Zoals jullie ‘warme hap’ zeggen, zeggen wij ‘patatjes’.
Frietjes worden hier gewoon frietjes genoemd.

HOI,

Als je gevoel zegt dat ze dat moet inhalen. Dan zeg ik een ding. Proberen. Ze op het verblijf de papfles laten geven en dan kijken wat ze die zaterdag doet.

groetjes

lon106

@ Sophie, dank voor de uitleg, ik begreep hem nu wel. Ja is niet om belgisch belachelijk te maken hoor, maar ik snapte hem even helemaal niet. Nu wel, weer wat geleerd

Groetjes,

Michèle

Niet erg, ik begrijp dikwijls woorden niet die jullie gebruiken hoor. En ik gebruik bewust woorden zoals ‘patatjes’ niet, omdat ik weet dat ze in Nederland anders geïnterpreteerd worden. Het zou wel raar zijn dat Nell vier dagen per week frietjes moet eten op de opvang natuurlijk… Ikzelf zou het wel vier dagen kunnen eten hoor!

Ha ha ha ja daarom dacht ik al enne ik ging er vanuit dat het eten op de creche in Belgie beter is dan in Engeland

Groetjes,

Michèle

haha, ik wist niet eens dat je uit belgie kwam sophie!
helemaal nergens aan gemerkt. ik zie het nu toevallig omdat je erover schreef.
welke woorden vind jij trouwens gek?
want jullie zeggen ook poepke tegen kont haha ook zoiets grappigs, ik denk dan weer aan poepen.
zijn er ook nederlandse woorden die bij jullie wat anders betekenen? <— stomme vraag, ik bedoel natuurlijk woorden die dan ook grappig zijn in jullie ogen

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 27 Sep 2009 21:57:18

Wat dacht je van piellicht… Heb me laten vertellen dat Belgen daar een zaklamp mee bedoelen. Enneh… Een duimspijker, een punaise?

Eh dames weet iemand ook waarom Nel meer drinkt want ze zijn wel heel erg off topic nu he

Groetjes,

Michèle

Ik vraag me ook af of ze haar laatste fles thuis drinkt of op de opvang? Want als het thuis is, zou ik eerder denken dat ze het elke avond wil inhalen en niet op het eind van de week? Misschien is ze 's avonds te moe van het spelen om het dan nog in te halen, dat kan natuurlijk ook… En dan wacht ze maar tot zaterdagavond, als ze helemaal uitgerust is, om het in te halen? Ik ben echt maar aan het gissen hoor…

@ MamaDanique: het is pillicht, niet piellicht. Pil is een dialect woord voor batterij, dus het wil letterlijk zeggen: licht op batterijen.
En ik zeg gewoon punaise, heb nog nooit het woord duimspijker gebruikt of horen gebruiken in de omgeving.

@Isa-schatje-Isa: Ik kan niet direct een woord bedenken, behalve ook jullie poepen, dat dan bij ons een meervoud is van poep, dus de billen. En poepen is bij ons ook een dialect woord dat hetzelfde betekent als seks hebben.
Een woord waar ik nog nooit over gehoord had was bijvoorbeeld smiecht. Moest ik echt het topic voor lezen om door te hebben over wat het ging…

neLL drinkt haar laatste fles 300ml thuis rond 19u dus daaraan ligt het niet

haha ja idd poepen voor sex, ja sorry maar om die moet ik het hardste lachen. als ik daar tegen iemand zeg: ik ga poepen
kijken ze me aan van: uh??
en ik heb zoiets van: wat??

Enne idd michele wel erg off topic maar wel gezellig toch, over poep praten haha flaauw!!

enne Smiecht? haha ja dat is idd wel een wazig woord ik zeg het ook wel is maar toch

Ha ha ha ha ja heel gezellig Inge.

Groetjes,

Michèle

pff

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

ik ben ook een half vlaamse, hihi. mijn vader is vlaams maar ik ben in nederland geboren en daar blijven wonen toen mijn vader ging verhuizen naar belgie.
Heb er ook 3 jaar gewoont.

ik heb toen is een blunder gehad whaha!

ik was bij een viendinnetje op visite toen ik daar net woonde, toen gaf ze een bordje eten met lekkere dingen,t oen zij ze ‘zet dit maar op den bank’ dus ik had het bord gedaan op de bank gezet, wat ik nog niet wist is dat de bank daar de tafel is, haha! agja…
toen ik na 3 jaar weer in nederland ging wonen bij mijn moeder moesten andere weer aan mijn vlaams accent en woorden wennen…

wat betreft het drinken… ik heb er geen ervaring mee… zou ook proberen op het KDV pap proberen te laten geven kijken wat ze dan op zaterdag gaat doen.

Liefss xShirley.