Elke nacht wakker

Pffff, sinds een week of twee wordt Eva elke nacht wakker. Thuis had ze het ook af en toe, maar nu is het elke nacht dus raak. Ze gaat rustig slapen en slaapt tot een uur of twee, soms is het tegen vier uur. Dan begint ze te huilen. Als we dan naar haar toe gaan, wil ze verder niks drinken en zit ze gewoon weer rustig op schoot. Dan is het dus goed. Als je haar teruglegt, ik doe dat echt al na 2 minuten ofzo, gaat ze even huilen en dan slaapt ze in tot de volgende ochtend. Al met al ben je er niet zo lang mee zoet, maar ik begin er toch wel van te balen en je hebt toch opeens weer nachten dat je niet helemaal door kan slapen. Ik kan komen door de tijdelijke woning natuurlijk, maar toch…elke nacht! Wat zal ik doen? Haar toch eens laten huilen en kijken wat er gebeurt? Of toch maar troosten? Ik wil er wel vanaf. En ik zag dat ze Barbapapa lampjes voor in bed hebben, een soort troostlampjes. Uiteraard veilig! Zou dat een optie zijn? Misschien is ze 's nachts bang in het donker? Al heeft ze dat nooit gehad? Ik weet niet goed wat ik ermee moet! Hoe doen jullie dat? En kennen jullie die Barbapapa poppetjes?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Eva zit denk ik het laatste staartje van der sprong. Probeer eens te kijken wat er gebeurd als je niet gaat kijken. Waarschijnlijk moppert ze iets langer, maar gezien er niks is als je gaat kijken zal ze het snel opgeven. Op deze manier went ze er aan dat ze aandacht krijgt 's nachts. Morgan heeft dit ook gehad ik heb me doppies in gedaan en met 2 nachten was het over.

Groetjes,

Michèle

Hoi Rainbow,

Ik ken dit wel van Julian, hij had opeens ook vaste momenten waarop hij wakker werd. Bij hem was het tussen twee en drie uur, een oude voedingstijd van echt heeeeeeeeeel lang geleden Wij lieten hem altijd even huilen om te horen hoe hij huilde. Als hij langer dan vijf minuten huilde (wat vaak niet het geval was, vaak sliep hij naar een paar harde gilletjes zo weer door) dan gingen we er heen en probeerden we hem eerst in zijn bed te troosten. Lukte dit niet, dan namen we hem er even uit en hielden hem heerlijk tegen ons aan. Na een lekkere dikke knuffel en een liedje legden we hem terug. Even een kleine mopper van hem maar daarna sliep hij gewoon weer verder. Maar er zijn ook wel nachten dat we wél naar hem toe moeten natuurlijk, want zo’n voorbeeldige slaper is hij niet altijd hoor

Het kan best zijn doordat ze nu een ander kamertje heeft. Het is toch weer wennen en zijn papa en mama nog wel in de buurt? Geen sprongetje?

Ik ken die troostlampjes niet, maar ben er geen voorstander voor eigenlijk. Ik vind dat we als ouders de verantwoordelijkheid moeten nemen om ons kindje te troosten. Ze vragen niet voor niets om ons . Maar dat is onze/mijn mening Ook wij stappen wel eens heel chagrijnig naar hem toe en balen als hij weer eens een paar nachten wakker wordt. Maar hier zijn we er achter gekomen dat er bij hem dan iets dwars zit qua gezondheid/tandjes/kiesjes. Hij wordt dan een paar nachten geregeld wakker, heeft ons nodig en na een paar dagen zit bijv. zijn neusje potdicht. (we mopperen dan ook geregeld op ons zelf zo van: waarom zijn we zo chagrijnig geweest, we hadden het kunnen weten…hij heeft weer ergens last van gehad!) Vandaar dat we hem ook wat makkelijker bij ons in bed nemen. Want zodra zijn verkoudheid over is of kiesjes door zijn, slaapt hij weer als een roosje in zijn eigen bedje.

Ik kan je dus niet veel tips geven want het verschilt denk ik ook per kind wat de beste methode is. Ik kan alleen maar zeggen: reageer vanuit je moederhart :smiley:

Groetjes!

Het kan best zijn dat dit door de verhuizing en het ongewone komt. Brand er een lichtje op haar kamer? Anders evt een ganglamp die iets licht geeft of een klein nachtlampje voor in stopcontact? Ik ken die lampjes die jij bedoel niet… maar hier ligt er niks in bed. Dus ook geen voorstander van een lampje oid…

Hier is Jurian sinds hij ziek is ook standaard 1x per nacht even wakker. Denk dat hij dan op zijn handje oid heeft gelegen (ligt vaak onder zijn hoofd) en die tintelt dan. Ik ga er pas naartoe als het langer dan 3 a 5 minuten duurt (lijkt snachts erg lang) maar meestal / nooit is het nodig om te gaan.

Succes ermee…

Oh, ik zag dat er al een soortgelijk topic was geopend van de mama van Owen. Heb daar ook even gekeken en ik ga haar vannacht denk ik maar even laten huilen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi Rainbow,

Allereerst zou ik nu aan je vragen wat zegt jouw gevoel???
Mijn inziens is het inderdaad de vreemde omgeving en zou ik een nachtlampje bij je kleine engel uitproberen. Ws droomt ze onprettig en wordt ze hier wakker van en als ze je ziet en voelt en ruikt dan is het goed en is ze ws gerustgeteld. Ik weet dat het nachtelijk wakker zijn niet bevordelijk is voor je energie en humeur maar dan nog zou ik haar niet laten huilen, dan biedt je mijn inziens geen veiligheid.

Ik hoop dat je er snel achterkomt wat er in de nacht met haar aan de hand is en kan je actie ondernemen.

Lieve groet,
2kids2009

Hmm dat is minder ja.Ik denk toch dat het dr sprong is nu,
maar wel logisch op die leeftijd krijgen ze vaker last van nachtmerries.
ik las je verhaal in het begin en dacht meteen aan een nachtlampje of troostlampje en later in je bericht schreef je er zelf al over.

Nu heb ik voor rico een winnie the pooh nachtlampje en die heb ik toen hij in zijn 1ste verjaardags sprong () zat gebruikt en later weer eraf gehaald toen ie weer goed sliep.
ik bewaar hem gewoon op die momenten want denk dat anders niets meer helpt tegen zijn nachtelijke angsten.
nu heeft hij ze nog niet hoor, maar zal wel weer komen tijdens de donderwolk fase
ik ken de barbapapa lampjes niet, maar goed een lampje is altijd fijn.
oh ik heb trouwens van winnie the pooh ook een sterrenhemel projector
die hangt aan zijn bed en geeft warm blauwe poohbeer en zn vriendjes figuurtjes weer op het plafond… en sterren eromheen
ook komt daar een muziekje uit.
dit helpt rico ook altijd door zijn fases heen.
heb je zelf ook nog een muziekdoosje of knuffel voor Eef??
want ik zet m zoiezo nog elke keer bij het slapen gaan aan,
hij vind dat vertrouwd en slaapt zo beter in.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker