ik had graag jullie raad geweten hierover: ons nell ze is nu 18 maanden drinkt elke avond rond 19u ongeveer 300 ml groeimelk op en nog een 100 ml water zeker nu het wat warmer is daarna gaat ze zonder huilen in bed, we horen haar niet meer. maar sinds enkele maanden wordt ze 1 keer wakker op verschillende tijdstippen en dan kan ze alleen maar getroost worden met groeimelk ze heeft dan soms echt nog honger en drinkt 200ml maar soms drinkt ze er niet veel van. het rare is dat ze nooit op hetzelfde uur wakker wordt en als ze dan gedronken heeft slaapt ze gewoon verder tot half negen 's ochtends. kan iemand zeggen waaraan dit ligt. het gebeurt ook wel eens dat ze niet wakker wordt s nachts en dat ze dan maar 240ml heeft gedronken s avonds
soms wil ik haar gewoon laten huilen omdat ik denk dat ze met onze voeten speelt maar uiteindelijk drinkt ze die fles meestal helemaal op dus moet ze toch honger hebben? ik vraag me alleen af hoelang dit nog zal duren, want een sprong is het zeker niet omdat het al maanden aan de gang is en ik heb ook schrik dat ze als ze wat ouder is ze dit zal blijven doen, maar ik kan mijn kind toch niet met honger terug laten slapen, dat kunnen wij toch ook niet met een jongergevoel slapen?
Elke nacht 1 keer wakker
Krijgt ze overdag wel genoeg te eten dan? Ik bedoel wat krijgt ze te eten overdag…
Misschien verward ze wakker zijn nog met honger hebben? Is er iets dat haar wakker kan maken, als ze in een lichtere slaapstadia komt? iets dat klappert, autos overstraat? koud hebben?
Ze kan je natuurlijk voor de gek houden, maar in dat stadium zijn wij hier nog niet dus kan ik je niet veel over vertellen.
Ik neem aan dat je dan haar luier hebt gecontroleerd? als ze vlak voor het slapen nog 400 ml drinkt dan moet het er namelijk ook weer uit.
Als je gevoel zegt dat je haar wilt laten huilen, dan kan je het een keer proberen en kijken hoelang het aanhoudt? Je gevoel zegt het al je denk dat ze met je speelt n misschien is dat je moederinstinct.
Ga erheen, stop haar lekker in, evt foppie nog in, aai over de bol en zeg bijv. as het nog vier uur is, het is nog geen zeven uur, over drie uurtjes krijg jij je eten, nog even slapen en ga dan weg en kijken wat er gebeurd?
Iniedergeval succes! en ik denk dat de moeders op het andere forum er misschien wat handigere tips kunnen geven

ik zou je echt aanraden om snachts geen drinken aan te bieden hoor het geheugen onthoudt dat en dan krijgen ze standaard honger in de nacht. ze is echt wel op de leeftijd dat ze de nachtvoeding niet nodig heeft. Behalve als ze overdag wat te kort komt. maar ik denk niet dat dit zo is?
verder idd even laten huilen en kijken hoe lang ze dit aanhoudt. Meric heeft dit hier ook gedaan wij hebben hem gewoon even laten huilen, hij kon nog niet zelfstandig doorslapen. dat is het verhaal ook vaak he dat ze niet zelfstandig kunnen doorslapen. toen na een tijdje huilen is hij weer in slaap gevallen voor mijn gevoel had hij 3 uur lang liggen huilen maar het waren maar 10 minuutjes. hierna is hij nooit meer snachts wakker geworden behalve als hij tandjes kreeg of als hij ziek was.
kijk er zeker mee uit want mijn nichtje van 2 wordt nog steeds snachts wakker en ze krijgt nog steeds een fles. dat is echt niet de bedoeling. ze kunnen er toch misbruik van maken. overdag horen ze te eten en niet snachts jij slaapt ook echt niet lekker als je snachts hebt gegeten en nee wij krijgen snachts echt geen honger als we overdag voldoende hebben gegeten. als het wel zo is dan is het echt een uitzondering hoor hahahaaha
sterkte meid!
Ook ik zou ja aanraden om s’nachts geen fles meer te geven. Ondanks ze wel de fles leeg drinkt. Als je mij elke nacht een stuk brood zou geven gaat dat ook in mijn systeem zitten en zou ik het een keer niet krijgen gaat mijn buik ook roepen.
Een vriendin van mij doet het zelfde. Is heel “onschuldig” begonnen. Kleine meid was ziek en werd s’nachts wakker. Dus maar een flesje roosvice. Want ja ze had ook koorts. Onderhand zijn we 3 maand verder en al lang niet meer ziek. Maar elke nacht kan ze er heen om een flesje roosvice te brengen.
Om nu ineens helemaal weer te stoppen met de melk is misschien ook wel wat hard. Al hoewel. Je kindje is 18 maand lees ik wel.
Je zou je meid eerst ook gewoon een klein beetje water kunnen geven. Bijvoorbeeld een 100ml. Is de grootste dorst wel weg.
Sterkte ermee. Hoop dat het doorzettingsvermogen van papa en mama gaat winnen boven de fles!
Je plaatst het berichtje bij 0 tot 1 jaar maar er staat dat je dochter 18 maanden is. Dus daar ga ik maar vanuit. Wij zitten nog maar op 9 maanden dus ben nog neit zo ver maar volgens mij beginnen kindjes rond de leeftijd van jou dochtertje in de Peuter pupertijd te komen en is dit een soort van uit proberen en zou ik je willen adviseren om even goed op je tanden te bijten en niet meer toegeven en geen flesje meer te geven.

Ik ben het met bovenstaande eens. Alhoewel mijn kleine ook pas 9 mnd is nog geen ervaring maar ik denk wel dat ze dat onthouden. En wat je nu ook een beetje doet is het gedrag belonen door een fles te geven. Maar goed, is mss makkelijk gezegd dan gedaan. Succes.
In principe heeft je kind absoluut geen nachtvoeding meer nodig ( al vanaf een maand of 4 is dit zo) . Ik ben bang dat je er echt "doorheen"moet, dan heeft ze misschien wel honger een paar nachten… maar je wilt niet dat ze er aan went om 's nachts eten te krijgen… dus ik zou een paar nachten niets geven, je hebt kans dat ze dan overdag meer eet en drinkt ( want : honger ) en dus ook de nachten weer gaat doorslapen. Succes