Elke keer kleine beetje ontlasting

Hoi hoi…

Jurian is nu met vast voedsel ook gelijk weer gaan tobben met zijn ontlatsting. Hij kreeg voorheen met moeite 2 poepluiers in de week maar deze waren wel goed verzadigd … nu hij alles mee mag eten (brood/warme maaltijd/koekjes etc.) heeft hij na elk ding wat hij gegeten heeft krampen en uiteindelijk poept hij dan een klein beetje …

Is het een idee om hem nu ook slaolie oid 1malig te geven? ff een duwtje in de rug … of juist afwachten en hopen dat het overgaat? De pap krijgt hij nu niet meer op een bord … daar zaten dan teveel vezels in… hij krijgt nu papfles met minder aantal scheppen bambix

sla olie werkt niet.
Je kunt ook laxerend fruit geven. Kiwi,druiven etc.
Dat werkt hier altijd erg goed.
Zijn darmpjes moeten ook wennen aan vast voedsel

groetjes Gytha

Kiwi werkt erg laxerend en citrus is zuur dus het kan de combi van deze zijn.

Groetjes,

Michèle

rico poept goed van sperzieboontjes en peer

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

MIjn kindje reageert ook niet goed op kiwi.
Je zou peer kunnen proberen. Ook bruine bonen werken hier erg goed. Na het eten van de bruine bonen en de ochtend erna heeft ons meisje altijd erg veel poepluiers…
Pruimen schijnen ook laxerend te werken, weet alleen zo niet of ze dat al mogen hebben.

pruimen ja dat heb ik ook gehoord, ben het nog maar niet gaan geven.
maargoed het was wel raar want rico had echt een week lang kei harde ontlasting, hi had er ook echt last van. en toen kreeg hij sperzieboontjes en dag erna heel zijn luier vol natte derrie.
wonderspul

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

In de zes-maandenpotjes fruit zit ook pruim; Eriks favoriet is pruim met abrikoos. Kan je eens proberen!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi mini-boy,

hoe gaat het nu met de ontlasting van je kleintje?
Gaat het al wat beter???

Hoi hoi…

Nee helaas nog geen resultaat… heb kiwi wel gegeven maar hij ‘poept’ na elke ding dat hij gegeten heeft.

Peer heeft hij ook gehad vorige week maar dat was helemaal drama met krampen… hij krijste het gewoon uit. Over buikje wrijven dan werd hij rustiger. Ze hebben mij ook wijs gemaakt dat peer heel slecht is voor de gal… wie weet of dit een fabel is of niet?!

Ik ga morgen pruimen proberen… Jurian krijgt alles vers … maar pruimen doe ik toch maar via potje denk…

Goh, wat vervelend die reacties op het eten. Dus hij moet wel erg wennen blijkbaar. Hopelijk is dat snel het geval en zal het allemaal makkelijker gaan.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker