Elke dag rijstebloem?

is dat wel goed? Ik hoorde eens van niet, maar ik geef het gewoon elke avond 1 keer. Ze slaapt er beter van dus ben alleen maar blij natuurlijk. Waarom zou het niet goed zijn vraag ik me dan af?

Elke dag rijstebloem is niks mis mee, maar, en dat is denk ik waarom het niet goed kan zijn, denk er wel aan dat rijstebloem een stoppende werking heeft dus hou de stoelgang van je kindje in de gaten.

Als ze moeite krijgt met poepen dan moet je de rijstebloem minderen of zelfs ermee stoppen.

Groetekes, Sje

vanaf een maand of 6 gaan ze pap eten
dus ik denk als ze jonger zijn dat het nog te zwaar op de maag is
ik geef savond gewoon een scheutje meer voeding en als ik eens vergeet slaapt ze net zo goed en net zo lang , dus het is meer het idee

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloƫ 4 mnd

ik heb het een paar dagen geprobeerd maar inderdaad en verstopping,
nu doe ik weer nutriton in de laatste fles en dat gaat prima.
slaapt al twee nachten door.

anouk nelissen

oh vandaar, ok. Ja ik let er sowieso op dat het niet te dik wordt, ik geef het wel een beetje vloeibaar, dus 90 ml en 2 theelepels rijstebloem in de fles. Op de verpakking staat 200 ml en 2 a 3 eetlepels. Maar ze heeft geen moeite met de ontlasting gelukkig.

Anouknelissen, wat is dat nutriton dan? Misschien kan ik dat ook eens proberen. (ja ik wil echt alles proberen om haar te laten door slapen haha, ik wil mijn nachtrust eindelijk eens terug

nutriton is johannes brood pitmeel,
word eigenlijk gebruikt voor babys die spugen,maar werkt net zo goed als de rijstebloen.wordt iets dikker maar is erg licht verteerbaar,hier helpt het goed.

anouk nelissen

Ik denk dat ze bedoelen dat het niet goed is omdat er extra calorietjes inzitten die de kindjes niet echt nodig hebben.
Ik geef Robbe enkel in het weekend vlokjes of choco bij zijn melk, het helpt niet voor langer te slapen of zo, maar het ventje mag ook eens een extraatje hebben he

ze is wel flink zwaarder geworden sinds die rijstebloem merk ik. 20 Maart weer naar het CB en dan kijken wat de kinderarts ervan zegt. Voorlopig blijft het ff zo, voel me meer uitgeslapen .