Elke dag nat na de nacht

Lieve mamma’s… ik zit met mijn handen in 't haar…

Ons mannetje is iedere ochtend als hij wakker wordt van de nacht, drijfnat. Niet een beetje maar zijn hele broek + slaapzak.
Ik gebruik voor de nacht Pampers baby dry. Eerst maat 4, nu eens maat 4+ geprobeerd, maar nog steeds drijfnat.
Voor het slapen gaan geef ik niet veel drinken meer, dus daar kan t ook niet aan liggen. Ook zijn piemeltje leg ik netjes neer in de luier.

Iemand een tip? Is er iets waardoor hij niet kan lekker?

Bvd!!!

Lauren

Lauren & Alex (05-05-2010)

Uh 2 luiers aandoen? Dus 1 die goed past en een maat groter er overheen? Ons zoontje heeft darmklisma’s gehad en de vloeistof die in zijn darmen ging moest er toen ook weer uit. Niet 1 keer doorgelekt en hij leek er ook weinig last van te hebben.

Jeetje wat lastig zeg. Lekt hij vooral op een bepaalde plaats door? Bijvoorbeeld aan de voorkant of de achterkant? Je kan natuurlijk 1 keer per nacht de luier verschonen! Dus gewoon even een nieuwe aandoen, kan ook zijn dat het niet strak genoeg zit als hij ligt, daar had mijn dochtertje last van; een strakker luier pakje was daarbij de oplossing. 2 luiers kan natuurlijk ook! Ik zou kijkend naar zijn leeftijd, hem voordat je zelf naarbed gaat even verschonen! Succes!

Ik gaf in zo’n periode onze meiden altijd een luier aan 1 maat groter dan de maat die ze overdag droegen.
En dan dus een hele maat, niet een plusmaat.

Groetekes, Sje

hier laatst ok het probleemgehad een paar dagen en na die paar dagen ging het weer goed !!!

Hier hetzelfde probleem. Ik ga ook maar eens een maat groter dan overdag proberen. Dit schiet ook niet op. Onze zoon heeft nu maat 4+ van de Kruidvat overdag en 's nachts. Voor 's nachts dus maar eens maat 5 proberen!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Dank al voor de reacties! Ik merk dat het dus een tijdelijk iets is in de meeste gevallen…
Wat ik afgelopen nacht heb gedaan… klinkt een beetje raar misschien: ik heb een kraamverbandje in zijn luier gedaan. Niet gelekt en hij is niet wakker geworden omdat het eventueel raar zou zitten…
Ook heb ik een klein onderbroekje gekocht… vannacht dat eens proberen… misschien extra stevigheid om de luier? Weet niet of dit werkt… maar ben al blij met de kraamverbandjesmethode

Hallo allemaal,

Hier hetzelfde probleem.
Ik doe al een maat groter als overdag en ik doe een boxershort over zijn luier aan en dan zijn romper nog eens.Maar ook nog steeds elke ocht nat…
Ik heb het weleens een paar x geprobeerd om zijn luier te verschonen als wij naar bed gingen maar dan was zijn luier elke keer nog helemaal droog.Dus dat had ook geen zin…
Maar om nu 2 luiers aan te gaan doen vind ik zo wat lijkt me nu niet echt lekker zitten…
Iemand nog tips??

Gr Carola

Micha is 11 kilo en doe ik snachts ook maat 5 om, anders is hij ook kleddernat…weet niet meer tips… groetjes Agnes

AgnesReinds-Bosch

Door het gebruik van het extra onderbroekje (katoen, de kleinste vd Zeeman: meisjesmaat 92) over de luier, dan de romper dicht, lekt het al minder.
Ook het kraamverbandje werkt, voor de perioden die hij heel veel plast.