Elke dag in bad?

Joey is vanaf zijn geboorte elke dag in bad geweest. Nooit heb ik dat over geslagen, ook om hem een vast ritme te geven. Het is ook heel duidelijk voor hem. Eerst in bad, dan een flesje en dan naar bed. Hij slaapt altijd binnnen een half uurtje, en huilt ook nooit, hij is soms alleen wat aan het spelen en kletsen in bed, vooral als we druk hebben gespeeld in bad. Of als we ipv badje samen gedoucht hebben.
Nou is mijn vraag of ik dat ook zomaar eens kan doorbreken? Soms heb ik echt geen zin omdat ik moe ben, of soms is Joey heel erg moe, en ben ik dus eigelijk een beetje te laat met hem in bad te doen. Dat is afhankelijk van zijn middagslaapje, want hij gaat wel altijd tussen half 7 en 7 uur in bad. Maar dan word het zo’n gigantisch drama met afdrogen en pyjama aandoen… Gisteren bijvoorbeeld huilde hij onder het afdrogen en wou constant weg kruipen en omrollen. Ik heb hem toen zeer streng aangesproken en recht gezet, en daar schrok hij zo van, dat hij wel 20 minuten keihard heeft gehuild. Ik voelde me helemaal schuldig, want hij had echt verdriet omdat hij zo streng behandeld werd en al zo moe was… Tijdens het drinken van de fles snikte hij nog helemaal na…
Echt vies word hij niet, ik zou hem wat hygiene betreft ook best eens kunnen wassen met een zwitsal washandje, en dan de volgende ochtend in bad doen. Maar is dat slecht om zijn ritme dan zo te doorbreken? Zo niet, dan kan ik eens bekijken of het mogelijk is om hem nog gezellig af te kunnen drogen, en wanneer hij dus erg moe is gewoon een washandje en de volgende dag in bad.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Volgens mij is dat geen probleem. Ik probeer Fabian ook elke dag in bad of onder de douche te doen, maar soms is het een beetje druk of is hij erg moe en dan gaat zo op bed en de volgende dag in bad of de douche.
Ik zou het gewoon proberen.

[img]http://lb1f.lilypie.com/w5XVp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Ik deed Eva echt niet elke dag in bad. Mij werd dat ook afgeraden door de kraamhulp, omdat het huidje dan snel droog wordt. Ze gaat nu nog steeds niet elke dag in bad. Ik vind het niet nodig en het kost ook erg veel tijd. Wel was ik haar dan uiteraard goed met zo’n Zwitsalwashandje en ik verzorg haar wel goed door haar haartjes lekker te kammen enzo. Ze wordt nu wel sneller vies, dus ik moet haar soms 2x per dag even opfrissen met zo’n washandje. Ik zou gewoon kijken wat Joey aangeeft en hoe jij je voelt. Komt het er een keer niet van, dan niet hoor. Dat is niet erg. Kan Joey ook lekker op tijd slapen. En de dag daarop gaat 'ie weer lekker badderen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik doe Sanne ook niet elke dag in bad, wel heb ik vaste dagen daarvoor. woensdag vrijdag en zondag. De rest gewoon met een washandje. Ik heb ook wel eens een keertje overgslagen, omdat mevrouw zo moe was toen heb ik gewoon een washandje om haar gezichtje gedaan en de handjes en het nekje even en klaar. De volgende dag dan maar weer wat uitgebreider. Als je het zo uitgebreid doet en ze zijn zo moe dan heb je jezelf er alleen maar mee en de kleintjes ook.
Je maakt het jezelf zo moeilijk. Misschien vaste dagen inlassen met badje.

Groetjes Carolien

Het lijkt me geen probleem als het een keertje overgeslagen wordt. Wij hebben Tim vanaf zijn geboorte ook altijd in bad gedaan. Wel altijd s’ochtends en nooit s’avonds. Sinds hij goed zelfstandig kan zitten gaat hij niet meer in bad maar met papa of mama onder de douche.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Danique gaat ook niet elke dag in bad, hebben we ook nooit gedaan. Ook onze kraamhulp zei dat het niet goed voor haar zou zijn ivm haar huidje. Meestal gaan we om de dag in bad, soms slaan we eentje over. En inderdaad, op de dagen dat ze niet met mij in bad gaat, ga ik haar lekker wassen.

Ik zou het gewoon proberen, om eens een keertje over te slaan. Je merkt vanzelf of Joey het accepteert of niet. En als hij zo moe is, denk ik dat ie zonder het badje ook wel in slaap zal vallen…

Het wordt saai maar ook hier niet iedere dag bad, om de andere dag en soms om de 2 dagen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

hier gaan ze om de dag in bad!
gaat prima! gewoon proberen om eens om de dag te doen zou ik zeggen.
Lieke is eerder vies dus dat bekijk ik per dag soms gata zij wel iedere dag. Maar mirte om de dag.
En tja tijden hou ik me niet zoveel aan. als ik savonds moet werken gaan ze smorgens in bad en soms zelfs smiddag’s als dat beter uit komt of mijn man doet het savonds. maar net wat we die dag allemaal te doen hebben en hoe het uitkomt!

Groetjes Gytha

Hoi hoi

hier ook om de dag in bad! En ook dat ritme pikken ze heel snel op. Als het een keertje wordt overgeslagen, dan is (jens iig) gelijk van de leg, hahaha.
Femke gaat zelfs nog minder in bad (2x per week ofzo) ivm een erg droog huidje (haar papa noemt het een ‘goedkoop velletje’), krijg je hè, met roodharigen… met een gevoelig, wit huidje (mama ook hoor )

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Eva heeft een heel mooie huid (geen goedkoop velletje Marlala haha) en ik denk dat dat komt doordat ze niet elke dag in bad gaat. Ik heb zelf snel eczeem en ik denk dat zij daar ook gevoelig voor is. Ik ken een mama die haar zoon, die onder het eczeem zat, elke dag in bad deed omdat ze dacht dat het ontspannend was. Maar ja, dat eczeem werd alleen maar erger. Als je kindje een goede huid heeft en je het zelf ook fijn vindt, kan elke dag badderen vast geen kwaad. Maar hier ook om de dag en soms met twee dagen er tussen. En Eva stinkt nooit hoor! Ze ruikt 's ochtends ook gewoon fris, gek he, dat je pas zo’n ochtendadem krijgt als je ouder wordt en dat je slaapkamer dan bedompt ruikt? Dat is bij Eva nog niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou dan gaan we dat maar eens proberen… Ik denk ook niet dat het vies is ofzo, maar het gaat me er om dat hij zo gewend is dit ritueel iedere dag te hebben, dat ik bang ben dat hij zich niet vertrouwd voelt in bed ofzo… Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat kleine kinderen veel structuur nodig hebben, en ik weet uit ervaring dat dat bij Joey heel erg zo is.
Ik zing bijvoorbeeld altijd slaap kindje slaap als we de trap oplopen, en een tijdje geleden was ik dat eens vergeten. Toen ging hij dus echt niet slapen! Dikke tranen van verdriet. Ik begreep er niks van, en bedacht na een uur opeens dat het wel eens dat liedje kon zijn. Ik ben weer naar hem toe gegaan, (3e keer) en zong toen uiteindelijk dat liedje voor hem, en ik kreeg een grote lach, en meneertje vel al snel in slaap
Maar we gaan het gewoon eens proberen, en lukt het niet, kan ik hem alsnog in bad doen snel, en hopelijk is het ritme dan niet zo ver verbroken, en slaapt hij alsnog!

Ik denk dat je gewwon even moet volhouden met een ander ritme en niet gelijk naar het oude grijpen. Zal wel even zwaar worden voor je, maar langzamerhand komt dat vast wel. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt.
Grappig van dat liedje. Ik zing voor Sanne ook altijd slaap kindje slaap en ze lacht en ouwehoert gewoon tijdens het zingen en soms verstopt ze zich dan onder haar knuffel. Alsof ze me dan uitlacht ik weet ik heb niet echt een geweldige zangtalant. Maar soms maak ik er ook een rapversie van, Dan heeft ze het niet meer. Gekke mama denk ze dan vast.

Groetjes Carolien

Joey heeft ook een heel mooi huidje hoor, nooit een velletje gezien. In het begin smeerde ik hem nog in met body lotion van zwitsal, maar nu eigenlijk nooit meer, hij heeft er een hekel aan nu… haha!
Tja dat liedje is wat, hij kan blijkbaar niet zonder Zo ook altijd als hij bed ligt, hou ik zijn knuffeltje naast zijn matras en laat hem twee keer boe roepend tussen de spijlen door naar hem toe vliegen, daarna laat ik hem naar de lichtschakelaar vliegen met rare geluiden er bij, en dan gaat de lamp uit en geef ik de knuffel. Hij drukt hem gelijk tegen zijn gezicht en heeft de grootste lol als ik al welterusten en slaap lekker zeggend de kamer verlaat
Ik zou wel eens een cameraatje in zijn kamer willen hebben om te zien wat hij daarna doet, want soms schaterd hij het uit van het lachen, terwijl hij dus in het donker in zijn eentje in bed zit…

Ja dat zou ik ook wel willen weten wat ze eigenlijk uitvreten. Soms hoor ik Sanne ook brabbelen en de laatste tijd begint ze een beetje te mopperen. Dan loop ik er heen en zie ik dat ze weer in kruiphouding is gekomen in het hokeje van de ledikant. Maar wel gewoon verder slapen he.
Boefjes.

Carolien

Heb het even snel gelezen dus misschien nu iets dubbel (sorry)… maar ipv van badritueel kan je ook je kleine jongen lekker insmeren en hem zo toch op het bedje voor bereiden…

De ene avond badderen. De andere avond lekker insmeren (wordt hij ook loom van) en hetzelfde ritueel als bij bad gaan. Dus ook pyjama aan, boekje voorlezen, tanden poetsen en slapen.

En is Joey lekker gaan slapen?
Dani gaat ook niet elke dag in bad. Eigenlijk bijna altijd om de dag. Ik kan aan Dani niet merken dat hij anders gaat slapen als hij wel of niet in badje is geweest. Dus bij hem maakt het niet veel uit. Het naar bed gaan probeer ik wel altijd een beetje hetzelfde te doen. Na tandenpoetsen even rustig door de kamer lopen, in de woonkamer hebben we een fotootje van zijn nichtje die zeggen we altijd gedag. Dan naar boven, schone luier in slaapzakje, speeldoos aan en knuffeltjes gedag zeggen en dan in bedje.

ruebn gaat ook niet elke dag in bad…zwitsal washandjes werken ook prima!
als ik hem elke dag in bad doe krijgt hij weer van die schrale wangen en dergelijke…hij is er bijna vanaf nu…
en baby’s worden ook nog niet echt vies…tenzij ze zo’n dikke poepluier hebben dat het nog op hun rugje zit…dan gaat ie wel in bad natuurlijk!

karin