Eljada

Ik denk, ik ga hier maar ff verder.
Lucas gaat sinds september 2 dagdelen naar de creche. Dinsdag middag en vrijdag ochtend.
Hij heeft het ontzettend naar zijn zin, maar heeft pas sinds een maandje zijn plekje gevonden.
Een voorloper zal het nooit worden, maar dat hoeft ook niet.

We hebben vrijdag zijn verjaardag gevierd op de creche.
Juffrouw Finny had hem nog nooit zo veel horen praten, maarja, die dag waren wij erbij. Toen kwam hij los!

Groetjes Mim

Hoi,

Grappig hè, dat Lucas toen wel los kwam, met jullie erbij!
Hij dacht ook: nou durf ik wel!
Wel fijn dat hij nu een beetje zijn plekje gevonden heeft!

Wel toevallig dat hij op dezelfde dagdelen gaat als Stephan trouwens.
Die gaat ook op dinsdagmiddag en vrijdagochtend.
Ik heb het idee dat Stephan nu na 2,5 maand wel aardig zijn draai aan het vinden is.
Vanmiddag was hij tenminste in en lekker baldadige, ondeugende bui vertelde de juf.
Niet in de kring willen zitten, lekker dingen doen die niet mogen etc.
Typisch Stephan zoals ie de laatste tijd kan zijn, haha!
Die is heerlijk zijn grenzen aan het verkennen en heeft de grootste lol
Ach ja, 2,5 jaar hè!!

Toch zou ik stiekum weleens willen dat ze ergens een camera ophingen in de psz.
Zodat je eens op je gemak kan zien hoe hij nou echt in de groep is, hoe hij met andere kids speelt (of juist niet) etc. etc.

Want ja, het is natuurlijk alleen maar wat je hoort van de juffen.
Al geloof ik die natuurlijk wel hoor!!!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 16 Mar 2004 20:46:02

Hoi Mim.
Nou bij ons zeggen ze altijd…Vele eersten zullen de laatsten zijn.Ze kunnen niet allemaal overal even snel mee zijn,daar hebben we het hier toch regelmatig over.
Misschien is deze verjaardag voor hem wel een omslag,en is hij straks de schrik van de klas!

Maar gaat hij echt naar een creche?Of gewoon naar een peuterspeelzaal.
Ik heb altijd gezegd dat ik mijn kinderen nooit naar een creche zou doen,maar toen ik laatst eens ging kijken bij een nieuwe creche hier in de buurt,ben ik er op terug gekomen.Hartstikke mooie speelkamers,ballenbak knutselruimte etc,etc.Ik dacht toen nog wel…Dat was voor Niels heel leuk geweest,maar goed dat is dus achteraf gepraat.
Volgens mij zijn hier verder niet veel mama’s wiens kinderen naar een creche gaan.Vandaar mijn vraag ook.
Groetjes Eljada.

Oooops, is er een verschil
Lucas gaat naar de peuterspeelzaal.
Wat is het verschil met de creche?
Is een creche eigenlijk meer een kinderdagverblijf?

Groetjes Mim

Nou ik weet ook niet of ik het zelf goed heb hoor!Maar ja voor mij is een creche hetzelfde als een kinderdagverblijf(dus waar ze voor veel geld,vanaf hun geboorte naar toe kunnen).Maar het kan best dat creche en psz hetzelfde betekent hoor!

P.s. ik zit wel vaker mis…b.v Kinderwagen en wandelwagen…voordat ik er achter kwam dat de kinderwagen voor een baby is en een wandelwagen voor een kind!
Dus…
Groetjes Eljada.
Maar wel fijn dat ie het zo naar zijn zin heeft.Bij Niels in de groep zitten een paar kindjes die het nooit leuk vinden.Lijkt me moeilijk hoor,om ze dan weg te brengen!

Wat betreft creche, kinderdagverblijf en peuterspeelzaal…
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik ook dacht dat een creche hetzelfde is als een kinderdagverblijf.
Maar het zou idd ook heel goed hetzelfde kunnen betekenen als een psz, haha!
Ik twijfel nu ook wel een beetje eigenlijk.

Groetjes, mamma van Stephan

Ik ben niet tegen een kinderdagverblijf (hierna kdv )
Mijn moeder heeft een vriendin, al aardig op leeftijd. Die is tegenwoordig zelfs voorstander van een kdv.
Die heeft het verschil gezien van een kindje dat 2 dagen per week bij opa en oma is en een kindje dat 2 dagen per week tussen kindjes speelt.
Komt het kindje van het kdv toch heel anders over. Heel open en vrolijk.

Ik denk dat het op zich ook wel goed is dat een kindje op een kdv of bij oppasmoeder is.
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!
Zoals eigenlijk met alles

Groetjes Mim

ik werk 3 ochtende in de week tanja is dan twee ochtende met me moeder en 1 ochtend naar de kdv en dat gaat prima ik heb dat bewust gedaan omdat ik dan haar daar kan brengen tewijl ik werk en het is voor haar ontwikkeling ook goed ja en een peuterspeel zaal ben je aan hun tijden gebonden ja en dat kon ik niet van wegen me werk

gr marielle trotse mama van tanja