Eindelijk......!


#21

Oke Mriek, ik wil het ook rechtstreeks op de wc gaan proberen vind hij nl toch leuker als het potje. En ik heb zelf helemaal niets met een potje. Dat leeggooien en omspoelen ed

Als ik tijd heb vanavond zal ik eerst is ff je mail terug beantwoorden

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers


#22

@Mriek; ja dat is inderdaad al een stap voorwaarts want ik heb in het begin met rico gehad dat ik zn broek uitdeed en hij ineens ging plassen terwijl ie het daarvoor aangaf. dan had ik echt hooguit 15 sec de tijd voor de wc te halen en broek uit te doen, tja dus dat werd rennen nu kan ie het ook gewoon ophouden tot hij erop zit. maar met poepen gaat het 9 van de 10 keer gewoon niet goed dan rent ie naar de wc poepend en wel. en dan loopt de hond erachteraan en wil het opeten GADVERDAMME!! dus dan is het even drama "shadow niet doen! rico even dichtknijpen! shadow AF!! rico: rennen!! HAHAHHAHA
rico ligt altijd in een deuk dan.
maargoed hier gaat ie nu wel weer op de wc en plast weer. maar mama moet even zorgen dat ze er regelmaat in krijgt want ik merk dat ik sinds het mis is gegaan wat laks ben geworden (foei !!!)


#23

@Michelle, oké

@Inge, haha! Ik zie het helemaal voor me. Vie-hies!

Vanavond tijdens een spontane bbq zei Erik ineens dat 'ie moest poepen. Dus wij naar de wc en voila: een plas én een behoorlijke poep. Topper! Dus alweer bijna zijn stickervel vol, nog 2 stickers van de 10 te gaan. En dat sinds gisteren Dus papa gaat morgen maar even naar de Ikea voor een aanvulling op z’n treinset.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers


#24

Lijkt me lastig zeg, als ze al zo snel gaan plassen…

Hier kan Seth het gelukkig ook wel even ophouden. Bv. in het restaurant. Ging papa eerst met mij in discussie of hij Seth wel op die wc moest zetten. Tuurlijk, hij komt er nu zelf mee! Dus ging hij maar met hem en ja, dan nog erheen, broek luier enz. uit en toen ook nog netjes geplast.
Dus dat betekend dat ik Seth gewoon zonder luier mee kan nemen dan?? (nou, ja volgende week, als ik vakantie heb)

Liefs, Anne


#25

hahahha ja ik kan ook altijd zo lekker beeldend uitleggen he


#26

Haha jij kan inderdaad altijd heel goed beeldend uitleggen Inge

Tim kan het ook prima ophouden. Maar ja dan moet hij het wel op tijd zeggen. Soms is hij ook last minute met aangeven en dan moeten we echt snel naar de wc om op tijd te zijn.

Groetjes,
Sandra



#27

hoe gaat het inmiddels met erik? en met Tim??
met rico weer bijna hetzelfde als voorheen alleen ben ik nog niet van de pampers af. na volgende week blijft die verdomde pamper UIT! en dat weet ie


#28
quote:
Lijkt me lastig zeg, als ze al zo snel gaan plassen...

Hier kan Seth het gelukkig ook wel even ophouden. Bv. in het restaurant. Ging papa eerst met mij in discussie of hij Seth wel op die wc moest zetten. Tuurlijk, hij komt er nu zelf mee! Dus ging hij maar met hem en ja, dan nog erheen, broek luier enz. uit en toen ook nog netjes geplast.
Dus dat betekend dat ik Seth gewoon zonder luier mee kan nemen dan?? (nou, ja volgende week, als ik vakantie heb)

Liefs, Anne


Ik zou hem dan inderdaad lekker zonder luier meenemen hoor!

Hier zijn we er ook helemaal klaar mee nu. Alleen in bed nog een luier aan.
Plassen gaat eigenlijk altijd goed, met poepen heeft ze nog wel eens een ongelukje

Ik ging vanmiddag op visite bij een vriendinnetje, maar ze wilde daar niet plassen op de wc… heeft t dus opgehouden vanaf 1 uur tot kwart voor 5.
Toen ging het helaas op de fiets mis… net voordat we thuis waren.
Maare ik vind dat toch een behoorlijke poos!

En tja gaat t mis? Dan is ze toch ook zo weer verschoond!


#29

Gaat goed hier! Thuis wel beter dan op het kdv, daar doet hij bijna nooit meer iets op de wc. Maar dat komt wel weer. Hij draagt nog wel een luier (die gaat over een paar weekjes als we vakantie hebben af), maar vandaag ook weer drie keer op de wc geplast op eigen initiatief. Maar ook nog wel een paar flinke plasluiers hoor, dus hij gaf het vandaag niet steeds aan.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers


#30

hier ging het precies hetzelfde vandaag Mriek.
ook een paar flinke plasluiers (geen idee waarom want zoveel had ie nou ook weer niet gedronken) en toch een paar keer op de wc gezeten. hij geeft het dan wel…dan niet aan. en ook wij gaan over 2 weken pamper af.
ofja na volgende week dan hoeft ie niet meer naar schooltje toe en dan kan het ook niet onderbroken worden.
misschien een tip op het KDV: ga voordat jij weggaat met hem daar naar de wc en bij het ophalen.
zo voelt het voor hem wat vertrouwder.


#31

Laatst deed ik dat al Inge, even met hem daar naar het toilet voor ik wegging. Maar dat hielp niet voor de rest van de dag. Ach, komt wel weer. Eerder deed hij het daar juist prima en taalde hij er thuis niet naar en nu is het andersom.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers


#32

Hier gaat het erg goed Inge. Nu sinds de 2e week van mei geen luier meer om en het gaat super. Het gekke is alleen wel dat poepen de laatste tijd heel wisselend ging. Ruim een maand gaf hij het keurig aan als hij moet poepen en nu sinds 2 weken heel wisselend. Soms staat hij gewoon keihard te persen, maar zegt hij niet dat hij naar de wc moet. Echt heel raar, want dan lijkt het me niet dat hij er bang voor is ofzo.

Plassen geeft hij keurig aan alleen op de creche nog steeds niet. Vind dat wel lang duren, maar weet wel waar het aan ligt. Tim kan namelijk soms erg verlegen zijn en durft dus niet tegen de juffen te zeggen dat hij moet. Hij is wel de hele dag droog, omdat ze plasrondes hebben en dan gaat hij gewoon mee. Maar hij heeft nog nooit zelf gezegd dat hij moet. Hoop dus wel dat dat straks gaat komen, tenslotte moet hij straks op school ook zelf. Maar goed dat duurt nog een jaar.

Groetjes,
Sandra



#33

@Mriek: hmm ja ik zou het gewoon vol blijven houden en standaard met m gaan bij het brengen en halen. dat doe ik ook met rico en dat gaat nu steeds beter (ook als de juffen dan met m gaan… gaat het steeds beter)

@Sandra: herkenbaar, het poep"gedrag" zoals ik het maar even noem verschilt hier ook heel erg. dan gaat het weer wel dan weer niet. maar ook dat zal wel vanzelf komen. wij hebben het ook geleerd


#34

@Suzje: dankje, ik denk inderdaad dat ik de luier vanaf maandag of dinsdag af doe, en dan zien we wel

Hij had in ieder geval van de week ook nog op school geplast, dus hopelijk doet hij dat na de vakantie dan ook nog.

Liefs, Anne


#35

Het is bij Erik een beetje hetzelfde als hij Tim; niet goed durven zeggen tussen de bedrijven door. Want op de vaste momenten gaat hij wel en plast hij soms ook gewoon. Ik kijk het wel even aan, Erik kennende krijgt hij ineens weer de geest en gaat het ook op het kdv weer gewoon goed

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers