Eindelijk zelfstandig gepoept

michele heb je het tegen mij want ik ben geen bakmama maar je geeft wel antwoord op mijn vraag hahaha

wat fijn dat het er eindleijk uit is zeg ze zal zich zeker al lekkerder voelen of iig snel gaan voelen.

oke dan ga ik dat wel even uitproberen want het is niet zo dat hij dicht zit alleen duurt het zo lang tot hij eindelijk van de pot af komt en hij klaagt ook regelmatig over buikpijn maar ik dacht dat hij het altijd uitslede omdat hij geen zin had om naar de wc te gaan tot ik jou verhaal hoorde

before you judge me, try hard to love me

Ha ha ha oeps sorry, Maar ik zou zeker lactulose proberen bij hem En veel drinken en vezelrijk eten dat zijn ook dingen die helpen. En een klisma als het echt niet gaat.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat Morgan eindelijk gepoept heeft dat zal haar vast en zeker opluchten!

Och, wat zal dat opluchten voor d’r. En nu maar hopen dat de lactulose de rest doet…

Groetjes van Sascha en Senne

Ja ze is zeker opgewekter en opgeluchter. Ze zat tijdens het koken wel weer een beetje te huilen en te piepen dat ze moest poepen dus kans dat er morgen nog 1 gezet moet worden. Ik heb er ook 3 meegekregen, maar we wachten af.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat ze heeft kunnen poepen. Nu hopen dat het sorzet en er weer en normaal ritme inkomt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn! Wat kun je blij worden als ze poepen hè?!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Oh wat fijn dat ze toch heeft kunnen poepen haha!

Hopen dat een volgende niet nodig zal zijn, maar je weet maar nooit…

@mama van 3jongens: Ik heb zelf nog nooit een klysma gehad, maar heel erg lijkt het mij ook niet hoor… Een vriendin van mn nicht heeft net voor de bevalling wel om een klysma gevraagt… misschien dat ik dat ook wel doe voor de bevalling… Want persen en poepen tegelijk is best schamend!!

Liefs, Melanie

ooh wat fijn michele! kan me voorstellen dat ze opgelucht is, heerlijk voor haar en voor jullie! nu hopen dat het de goede kant op blijft gaan en dat het niet weer verstopt raakt.
maar darmen lui geworden wat houdt dat in dan ik snapte hem niet zo.

Nouuuuu, het is niet zo dat een klysma altijd werkt hoor. Geloof me. Jullie weten dat ik zeeeeer trage darmen heb en bij mij moesten ze er twee in duwen en NOG gebeurde er niks! Ok, bij normale mensen wel, hahaha, maar was het maar zo dat het altijd hielp, dan had ik een paar weken terug (toen ik verging van de buikpijn) ook direct weer zo’n ding gezet. Ik heb die Mycrolax, die heeft Michelle waarschijnlijk ook voor Morgan. Ik mag die van de vk nu ook gebruiken, maar wat ik zeg, bij mij is het geen garantie voor een wc-bezoekje!

Jullie zien waarschijnlijk Patty Brard-achtige taferelen voor je. Zij had toen zo’n programma waarin ze zich liet reinigen. Met tuinslangen die erin worden geduwd en dat er dan een groene brei uitkomt, vol oude bacterien. Erg goor. Maar deze klysma’s zijn heel bescheiden hoor! Je ziet dat er bij Morgan ook geen emmers nodig waren!

Gelukkig dat het meiske weer lekker heeft gepoept. Ik vond het echt zielig voor haar! Hopelijk komt alles nu weer op gang, nu ’ de stop’ eruit is?

@Inge, bedoel je wat luie darmen zijn? Nou gewoon, dat je darmen niet meer uit zichzelf werken. Dat ze dus niet meer goed bewegen en de poepbrei voortduwen naar achteren zeg maar. Ze verliezen dan hun functie en dat kun je dan bv herstellen door veel te drinken, vezels te eten en door goede bacterien te eten (zoals in die flesje Yakult enzo). Mijn darmen zijn zo traag, dat ze zonder laxeermiddelen helemaal niks meer doen… Is heel vervelend hoor, want poepen hoort erbij!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dames, over persen en poepen tegelijk, die gebeurt bij vrijwel iedereen! Niet om je voor te schamen dus! Ik ben bij ongeveer 100 bevallingen geweest en bij minimaal 80% van de dames was er wel iets! Dus volkomen normaal! Sorry!

Ja het zal best wel normaal zijn… maar toch… ik had ook maar een miniklein beetje, want had voor die tijd al op de wc gezeten… en het was trouwens ook zo opgeruimd hoor door de VK… dus dat scheelde wel… maar vondt het wel erg hoor!

Liefs, Melanie

Ha ha ha er waren inderdaad geen emmers bij morgen nodig, alleen twee luiers waar een bonk en een bonkie in zaten. Als ze vandaag weer niet gepoept heeft zetten we er vanmiddag nog 1 en dan moet ze het zelf gaan doen.

Wat zou ik morgan eigenlijk kunnen geven om der darmen weer te laten werken?? Want het liefst eet ze de hele dat banaan, maar das niet de bedoeling nu en ik weet niet of ik ze al yakult of zo mag geven.

Groetjes,

Michèle

@ Bakmama de lactulose helpt denk ik ook wel al maar morgan durft niet los te laten nu dus door de klisma’s moet ze en hopelijk voelt ze dat het dan niet zo’n pijn meer doet en gaat ze zelf weer poepen.

Groetjes,

Michèle

Hoi, ik ben naast mama ook diëtist bij yakult en ik kwam toevallig voorbij dit topic. In principe mogen kinderen die met de pot mee eten ook gewoon yakult drinken. Ik krijg deze vraag wel vaker van papa’s en mama’s.
Je kan wel het beste de eerste paar dagen een paar slokjes geven zodat de darmpjes een beetje kunnen wennen.
Succes! En als je vragen hebt hoor ik het wel!

Gewijzigd door - Lidwien op 14 Aug 2010 14:31:46

@ Lidwien, ik heb net op de site van yakult gekeken en ik zag dat ze het inderdaad mag hebben. Is dit voldoende om haar darmen weer op gang te krijgen want ik heb een meisje dat gaan rare structuren eten wil, lees geen lijnzaad door der eten want dat smaakt raar. Ze eet daarom ook geen kiwi’s.

Groetjes,

Michèle

je hebt ook van die toetjes van activia dat is toch ook voor een goede darmwerking?

Ja klopt maar zou ze dat ook al mogen hebben??

Groetjes,

Michèle

lijkt me wel toch? wat kan er nou verkeerd zijn aan een toetje, zolang er geen alcohol in zit
volgens mij zijn de fruiten die erin zitten gewoon laxerend.

Ja das waar en ik denk dat ze dat eerder opeet dan de yakult.

Groetjes,

Michèle