EINDELIJK oproep voor peuterspeelzaal!

Yes, eindelijk dan!
Vandaag brief gehad waarin staat dat Stephan dinsdagmiddag 6 januari verwacht wordt bij de psz.
Hij gaat dan op dinsdagmiddag en vrijdagochtend.
Ben benieuwd, want meestal wordt hij 's middags rond 1 uur half 2 juist moe en gaat hij slapen. En dan moet ie juist nog naar school.
Nou ja, we zien het wel…
Waar ik nog wel ff achterheen ga is dat we de volle mep moeten betalen. Terwijl Stephan het DERDE kind is die gebruikt maakt van de SKL.
Voor een tweede betaal je namelijk minder als er al 1 naar de psz of naschoolse opvang
gaat.
En aangezien Stephan een broer en een zus heeft die naar de naschoolse opvang gaan…zie ik Stephan dus als derde kind.
En zouden we dus de HELFT minder hoeven betalen.
Dat vind ik persoonlijk nogal wat (als je weet wat we moeten betalen)
Maar het is meer een PRINCIPE kwestie geworden hoor !!
Ik heb dat een half jaar terug namelijk al eens gevraagd en toen zeiden ze: ja, maar dat geld alleen als ze allemaal op één adres wonen.
Pffff…nou ja!!!
Goed, ze wonen bij hun moeder, maar zijn wel 2 dagen per week bij ons en hebben alledrie dezelfde achternaam.
Belachelijk vind ik zoiets.
Dus eh…haha, daar ga ik nog even achteraan bellen morgen ofzo.

In ieder geval mag hij nu eindelijk lekker naar school.
Erg benieuwd hoe hij dat vindt!!!

Groetjes, Bianca

Gewijzigd door - Bieb op 04 Dec 2003 21:16:38

weet niet wat het bij jullie kost, maar als je ziet wat ze hebben das echt werkelijk waar niks, wat de ouders moeten betalen zijn ook echt de kosten de rest krijgen ze van de gemeente en kan je vetellen das hier heeeel weinig, een wc bril konden ze niet betalen was geen geld voor, (voor leeraren wc dan) ik vind het ook een hoop hoor, ik belaat straks voor jordy 2 ochtenden 65 euro en de maand ziek zijn bataal je gewoon en vakanties ook, tis 11 maal 65 euro 1 maand betaal je dus niet…

Tries

Liefs Tries

oeps vergeet ff te reageren om waar het eigelijk om ging en das dat ie ook heerlijk met de kindjes mag gaan spelen dat vraag jordy hier elke morgen hoop dat Stephan het net zo nar zijn zin krijgt als jordy dan zit het op zeker goed…

Tries

Liefs Tries

hee leuk ben benieuwd hoe hij het vind
en ja zal toch achteraan gaan is hoop geld dan toch.

ik moet 32.50 per maand betalen voor 2 ochtende in de week

nu gaat als alles goed gaat in januari naar andere psz en betaal ik 16 voor 1 ochtend valt dus gelukkig mee

maar wel verslag he van zijn eerste dag

groetjes bianca,dylan en kaitlyn

Ja, verslag komt er absoluut, inclusief foto’s haha!!!

Groetjes, Bieb

Oooooh, ik ben benieuwd!
Lucas gaat zijn draai nu vinden, zingt sinds een paar dagen ook sinterklaasliedjes!
Ben al weken aan het oefenen en de creche krijgt het zo in een keer voor elkaar.

Je zult misschien wel gaan merken dat ze op zo’n creche meer voor elkaar krijgen in 2 dagen dan jij in een hele week. Nou ja, die hebben ook zo hun technieken tuurlijk.

Fijn hoor! Tis echt geweldig leuk om te zien dat ze lekker spelen daar met andere kindjes. Moederdag kom maar op! Daar komt je eerste kadootje van je zoon (gemaakt op de creche dan he!).

Ben benieuwd naar je verslag!

Groetjes Mim

Hoi,

Weet je waar we alleen een beetje van balen?
Dat hij dus niet twee ochtenden kan maar ook een middag moet (terwijl het net 2,5 jaar is en vaak nog slaapt 's middags)
en dat hij in een groep komt te zitten waar ook kinderen zitten die al bijna 4 jaar zijn en bijna naar de kleuterschool gaan.
Ik wilde hem juist met leeftijdsgenootjes samen hebben!
Van andere p.s.zalen hoor ik ook dat de groepen daar verdeeld zijn, de kleintjes bij de kleintjes en de groteren bij de groteren (en de kleintjes dus 's morgens)
Ik denk dat ik maar eens ga informeren wat het kost bij een kinderdagverblijf.
Er zit hier een pas geopende (erg professioneel komt het over) en ja, als hij daar wel twee ochtenden terecht kan bij leeftijdgenootjes voor ongeveer hetzelfde geld…dan doen we dat misschien wel.
Ga maandag maar eens informeren.

Groetjes, Bianca

P.S. en jahaa…op moederdag kan ik al niet wachten!!
Enne…met een verjaardag doen ze soms toch ook wat?
Ik bedoel: 22 januari ben ik jarig (hihi!!)

Hoi Armanda,

Dat heb ik nou ook met Stephan.
Ik ben bang dat hij het niet trekt om 's middags naar school te gaan aangezien dat net de tijd is dat hij normaal gesproken gaat slapen.
Nou ja, we zien het wel.
En wat dat praten betreft: volgens mij kan dat twee kanten opgaan: of de goeie kant, dat hij dus probeert mee te kletsen, of de minder leuke kant, namelijk dat hij zich niet zo kan uiten als andere kindjes en hem dat gaat frustreren.
Nou ja, we wachten het wel af hoor!!

Groetjes, Bianca

Hoi.Bieb.
Wij hebben het gewoon geweigerd om Smiddags te gaan.Ook al sliep Niels allang niet meer tussen de middag.Ik vond het veel te lastig en onrustig voor hem.Vindt het ook veel te gezellig om smiddags zelf wat te gaan doen(bibliotheek,zwemmen etc.)Toen ik zei,nee dat doen we niet,kreeg ik binnen een week de vrijdagmorgen ipv donderdagmiddag.En nu gaat hij op dinsdag en donderdagmorgen(want vrijdag kwam mij ook niet goed uit).
Als je het dus niet ziet zitten moet je het ook niet doen.Want als moeder zijnde ken je je kind het beste,en als je nu al problemen voorziet,dan moet je er gewoon niet aan beginnen.Dan heeft Stephan er toch ook niks aan of wel?
Wij betalen trouwens ook iets van 46 euro,dacht ik.Gek dat er zoveel prijsverschil in zit.Maarre…je had het over die creche voor 2 ochtenden…Dan schrik je helemaal hoor!Dat is zooooo duur.
Ik hoop wel dat Stephan net zoveel lol op de psz krijgt als Niels.Die gaat(ondanks veel startproblemen)met veel plezier naar school.
Groetjes Eljada

het betalen gaat naar wat je verdiend, mijn man zou genoeg verdienen zeggen ze hahaha nou vast wel mee, maar goed dan betaal je dus de vollemep 23 euro permaand per ochtend

Tries

Liefs Tries

Hoi Armanda.
Ja maar dan zullen er wel weer andere kosten komen denk ik.
Schoolgeld,schoolreisjes etc etc.
Groetjes Eljada

Ik was ook even bang met Lucas op de dinsdagmiddag.
Maar dat gaat perfect!
Ze komen nu zowiezo op een leeftijd dat het middagslaapje er een keer af kan gaan. Dat merk ik nu ook aan Lucas.
Vandaag is hij ook opgebleven.

Had het wel bij de psz aangegeven, dat hij eigenlijk nog 's-middags slaapt.
Ze zeiden tegen mij dat ze hem apart zouden leggen als hij in slaap valt.
Maar dat is niet gebeurd.
Die middag is mij heel erg meegevallen.

Groetjes Mim

ik betaal voor justin straks ook 2 ochtende 35 euro en daar zit alles bij in eten drinken behalve de luiers.

voor jaimy betaalde we toen 38 euro en dan moest ze zelf eten en drinken meenemen.

maar per januwari gaat het weer om hoog dan moet ik 39 euro petalen voor 2 ochtende.

maar dan vind ik het nog mee vallen eigenlijk.

veel liefs shirley en de kids kissssssssssssssss

Wij betalen 45 euro voor twee dagdelen per maand, maar daar zit verder niks bij in, geen drinken, fruit etc.

Gewijzigd door - Bieb op 12 Dec 2003 23:36:23

Hoi Bieb.
Nee fruit en drinken moeten wij ook zelf meenemen.Kreeg vorige week een brief.Vanaf jan.kost het 48 euro!
Groetjes Eljada

Dan zit ik toch nog goedkoop.
34 euro vanaf januari, maar idd wel zelf fruit en drinken meenemen.

Groetjes Mim

Nou dan heb ik mazzol denk,maar ik hoor indd veel mensen dat wij goedkoop zitten.
Maar af en toe hoor ik bedragen dat ik denk van jeetje he wat duur.

veel liefs shirley en de kids kisssssssssssss

wat klinkt dat allemaal spannend en leuk,(prijzig). Ik kan niet wachten tot sanne ook mag.

Liefs Kristel

Hallo,

Nou, ben benieuwd.
Stephan slaapt de laatste tijd ruim 2,5 uur lang 's middags!!!
Vanaf 1 uur tot half 4 ongeveer, soms nog langer.
Wordt ‘lachen’ als hij over een kleine twee weken om 1 uur moet beginnen op de peuterspeelzaal…
Zoals het er nu uitziet is hij dan toch wel moe…hij is dat nu ook steeds, anders slaapt ie ook niet zo lang.
Nou ja, we zien het wel!
Haha, maar het houdt me toch wel een beetje bezig hoor, zowiezo vind ik het best spannend dat dat kleine manneke naar school gaat binnenkort!!

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca!
Wat toevallig allemaal…Ik heb ook zo’n brief gehad…Robin moet 5 januari voor de eerste keer komen! Ik heb hem opgegeven voor 2x in de week, maandag middag en donderdag morgen…Robin is ook zo’n 2,5 uur slaper…Hij slaapt van 11 tot 13.30 uur…Tja ben ook benieuwd hoe we dat gaan doen…ik denk dat ik hem eerder op bed leg op maandag en later op donderdag…Ach we moeten het allemaal weer aanpassen he? Ik ben super benieuwd hoe Robin & Stephan het gaan doen! Ennuh wat betreft dat geld…Wie niet waagt wie niet wint! Groetjes Daantjuh