Eindelijk effe tijd voor ikkeben

Eindelijk heb ik effe tijd om te ikkebennen. Heb jullie gruwelijk verwaarloosd geloof ik. Maar elke keer als ik denk even een half uurtje achter de pc te kunnen komt er wel weer wat tussen.
Hier loopt alles goed, Noa is morgen alweer 5 weken. De bv loopt goed en ze groeit prima. Ik vond de groei wat tegen vallen, maar ja Rens ging ook echt als een speer en Noa zit gewoon netjes op het gemiddelde.
Mijn man is inmiddels weer aan het werk na 3 weken thuis geweest te zijn. Ik ben nog wel een beetje naar een ritme aan het zoeken. Het gaat hartstikke goed maar ik vind het wel megadruk. Als Noa niet moet drinken hefft Rens net weer in z’n broek geplast enz. Ben echt blij als het avond is en het met de kindjes goed verlopen is en m’n huis niet al te erg ontploft is. Maar goed ik weet dat dat met Rens toen ook zo was, en dat je vanzelf wel weer je draai vind.
Maandag had ik een behoorlijke baaldag, al vind ik het nu wel hilarisch.
Rens moest naar de psz en eigenlijk moest ik dat dus nu voor de eerste keer na de bevalling alleen doen. Dus om 6.15 Noa gevoed toen ze kwam en daarna gelijk opgestaan. daarna even snel onder de douche aangezien Rens toch nog in coma lag. Zelfs m’n haar netjes gefohnd omdat ik geen zin had om als een verlopen huisvrouw naar de psz te gaan. Tot zover ging het dus goed.
Snel Rens wakker gemaakt en ontbeten. Daarna aankleden. Om 8.00 uur was Noa alweer klaar voor de volgende voeding onverwacht eigenlijk en had Rens in z’n broek geplast. Snel Rens verschoont en Noa gevoed. Om half 9 waren we allemaal klaar om te gaan vond Rens het nodig om weer in z’n broek te plassen. Dus snel nog weer verschoond. toen moesten we dus echt flink doorlopen naar de psz. Om 2 minuten voor 9 was ik binnen, net op tijd dus.
Daarna moest ik ff boodschappen doen en ik dacht dat wel voor de buien zou kunnen. Niet dus, ik kon m’n ondergoed uitwringen toen ik thuis kwam. M’n haar dus voor niets gedaan, leek wel een verzopen kat.
Toen wist ik al dat het die dag niets meer zou worden. en idd van het hele huishouden kwam niets terecht en natuurlijk kwam Noa precies rond de tijd dat ik wou gaan koken zodat Marco dat moest doen.
Nu kan ik er om lachen maar maandag heb ik ff flink gejankt. Had echt ff zo’n" hoe doet een ander dat in vredesnaam allemaal" dag.
Psz heb nog leuke foto’s van Noa die ik nog ff wil posten maar angezien we net een nieuwe camera hebben moet ik nog ff uitvogelen hoe dat moet.

groetjes ramona

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat net Noa. En tsja helemaal logisch natuurlijk dat je een nieuw ritme moet vinden.
Wat heerlijk zeg dat je man 3 weken thuis is geweest! Ik denk niet dat mijn vriend dat gaat redden met zijn vakantiedagen Hij maakt ze nu steeds tussendoor al op
En ach ja die dagen zullen er vast nog genoeg komen dat even alles tegen zit en niks wil. Maar als je dan kijkt naar je 2 heerlijke kinderen van wie je onwijs veel houd, dan denk je toch echt: daar doe ik het voor Of niet?
Veel sterkte nog met je draai vinden

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ja was idd luxe dat mijn man zo lang thuis is geweest. Nou werkt hij sowieso elke week 4 uur teveel en die uurtjes heeft hij opgespaard. en ze hebben een levenloopbudget waar ze elk jaar ook uren bij krijgen. Het heeft hem nu dus helemaal geen vakantie uren gekost, zodat we van de zomer gewoon met vakantie kunnen. En dan heeft hij nog een weekje over. Is wel heel erg luxe idd. Zoveel uren heb ik niet hoor.
en idd als je die twee kleine schatten ziet weet je waar je het voor doet.

groetjes Ramona

Wat fijn dat alles zo goed gaat. Het zal idd even druk en wennen zijn, maar ik kan uit ervaring vertellen het komt goed

Groetjes,
Sandra

Klinkt goed! Ik heb moeten lachen om je maandag-verhaal, sorry Het gaat vast steeds een beetje makkelijker.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

@Sandra Het zal idd wel goed komen ja, maar druk is het wel. Scheelt natuurlijk ook wel als er straks een beetje ritme in de bv komt want dat is nu echt ver te zoeken.
@Mriek Geeft niks hoor kan er zelf nu ook wel om lachen, mijn man kwam ook niet meer bij. Je moet er de humor van in blijven zien he?

Groetjes Ramona

Oh meid, heel herkenbaar! Zo’n Maandag heb ik ook gehad, en een Dinsdag, en Woensdag, Echt zo’n dag dat Luka lekker dwars is, Jenthe niet slapen wil en het huis nog gedaan moet worden.
Maar net als Sandra al zegt: het komt goed!
Ik geef ook bv en toen Jenthe 7 weken was kwam er ritme in, heerlijk!
Dus nu loopt alles vrijwel op rolletjes, maar ook met af en toe een baaldag!

Lilypie First Birthday tickers

@Ramona, dat wil wel schelen, ja. Maar het is niet altijd makkelijk natuurlijk.

Groetjes,
M

hoop dat Noa ook snel in een ritme komt wat betreft de voedingen. Rens kwam pas goed in een ritme toen hij fruit en groente kreeg. Hoop dat dat nu wat sneller gaat.
@Mriek Is niet altijd makkelijk. Maandag vond ik het ook verre van grappig. Maar goed ik had zelf ook veel te veel plannen van wat ik allemaal doen wilde. Was ff vergeten dat het makkelijker is om gewoon te doen wat je kan en niet teveel te plannen.

groetjes Ramona

Dat vond ik ook, dat de dagen beter verliepen als ik het op me af liet komen en niet te veel wilde. Dan kwam ik uiteindelijk vaak aan meer dingen toe dan als ik het plande.

Groetjes,
M

Leuk weer even iets van je te horen! En wat fijn dat Noa het zo goed doet en knap dat je nog steeds borstvoeding geeft!

Ik moest ook een beetje lachen om je verhaal, maar ik kan het me heel goed voorstellen dat jij dat maandag helemaal niet had! Hoevaak ik wel niet in de eerste weken met Jasper mee heb zitten huilen…en dan had ik er nog maar eentje! Logisch dat je moet wennen aan een nieuw ritme. Maar gelukkig kan je er alweer om lachen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Oh die maandag is dat maar 1 dag in de afgelopen 5 weken? Ik heb die dag misschien wel wekelijks

Nee hoor hier gaat het momenteel weer erg goed… maar soms zijn er wel baaldagen bij hoor. Toch probeer ik JUIST op die dagen heel trots te zijn op mezelf, moet jij ook maar doen. Kijk eens wat je wel voor elkaar heb gekregen… denk je dat je man het beter zou kunnen? NOPE…

Hihi … hier is het vaak spits met avondeten … dat is met 1 kind maar ook met 2 of 3 of 4 … dat blijft volgens mij altijd en overal. Maar zelf eet ik vaak niet omdat manlief niet thuis is, en de boys niet willen eten… of allebei hulp nodig hebben. Dan zitten bij mij de tranen ook hoog hoor en denk ik … verdraaid waar blijft ‘manlief’, en kan ik echt geen hap door mijn keel krijgen … Dat zijn hier de shit momenten … Momenteel doe ik dus het eten al klaar maken als de boys op bed liggen. Ben dan zelf ook rustiger en geduldiger als het na het slapen uit mocht lopen of verkeerd gaan…

Hoe doen andere moeders het? Net als jou… soms even de tranen de vrije loop geven

@Mini-boy
Ja eigenlijk was dat tot nu toe mijn enige echte baaldag, al loopt het wel vaak anders als dat ik wil. Maar goed dat heb je nu eenmaal met een baby.
Petje af voor jou zeg want vooral de avond is hier echt spitsuur. Op de avonden dat mijn man niet thuis is is het zo 22 uur voordat ik een keer zit omdat meestal m’n huis aan het eind van de dag in een zwijnenstal is veranderd. Moet er niet aan denken dat dat elke dag zo gaat. Hou echt weinig tijd over voor mezelf als ik het huis ook goed wil bijhouden. Probeer dat toch af en toe een beetje te laten liggen want anders word ik gek. Vind het best wel moeilijk om een goede balans te vinden tussen de kids/huishouden/aandacht voor mijn man/en tijd voor mezelf.
Enne af en toe een potje huilen lucht soms best wel eens op.

groetjes ramona