Eindelijk een tandje!

Hoera! Iris is al ruim 7 maanden en gisteravond voelde ik haar eerst randje tand linksonder.Hehe!Niels had al tanden met 5,5 maand.7,5 maand is toch best laat of niet?
Groetjes Eljada

Pff, even denken hoor, wat vergeet je zoiets belachelijk snel zeg (ik in dit geval).
Stephan is nu dus net 2 jaar geworden maar ik kan mij zo gauw niet bedenken wanneer hij zijn eerste tandje kreeg.
O ja, hij was daar juist best laat mee (vond ik ).
In ieder geval was hij de 6 maanden al gepasseerd.
Ik hoorde dat dat helemaal niet zo’n ramp is.
En mijn neefje kreeg zijn eerste tandje pas toen hij bijna 1 jaar was.

Groetjes, Bianca

P.S. Dit heb ik nou met praten: Stephan is net twee maar zegt nog steeds maar 4 woordjes: Pappa, mamma, opa en bah.
Heel veel andere kids van die leeftijd hoor ik al van alles zeggen!
Maar het schijnt dus dat ik me er geen zorgen over hoef te maken.

Het is gewoon zo dat het ene kind sneller is dan de ander met bepaalde dingen vaak is het zo dat ze met het 1 langzaam zijn en juist met het ander dan weer snel… tandjes waren ze hier snel jordy was dacht ik 5 maanden en roy ruim 3 maanden, maar kreeg ze wel allemaal tegelijk jordy ook trouwens roy heeft er nu 8 en jordy heeft alles tanden en kiezen, maar jordy was ook later met lopen bijna 16 maanden Roy gaat pas sinds vandaag echt zitten, dus echt achter elkaar, hij kon het wel maar niet lang gooide zich zelf steeds naar achter…

ik denk maar zo heb het nu nog een beetje rustig (pffff niet) laat staan als hij al door het huis kruipt en staat, (kan nu al nergens van afblijven (van wie zou hij het leren?)

Tries

Liefs Tries

7,5 maand is toch wel netjes? Het is inderdaad zo dat het ene kind nu eenmaal sneller is dan het andere.
Na het jaar kunnen ze er wel meer last van hebben (heb ik tenminste gehoord) omdat het tandvlees dan weer wat harder is geworden.

Groetjes Miriam

hoi hoi
mijn dochter was ook 7 maanden

ik heb gehoord dat hoe later ze tandjes krijgen hoe sterker de tanden worden
dus laten we het daar maar op houden

yvonne,melani en djanira

Was ik vorige week nog in de wolken met haar eerste tandje.Nou de afgelopen dagen zijn een ware ramp geweest bij ons thuis.Iris haar linker voortandje en volgens mij ook haar rechter en rechtsonder zijn alledrie onderweg.Links voor is erdoor.Maar de rest nog niet.Pffffffff wat een gekrijs.Ze deed alles volgens het boekje hoor;diarree,rode billen,niet eten koorts huilen en slecht slapen.Zelfs een paracetamol hielp niet.Zo zie je maar weer.Als moeder loop je het ene moment met je hoofd in de wolken om het volgende moment weer keihard met de beide benen op de grond te komen.Tanden?Een grote ramp.
Groetjes Eljada

Hoi E,

Wat bij Jesse echt helpt en nu ga je lachen… dat was een grote dikke wortel om op te bijten . Dik genoeg zodat er geen stuk kan worden afgebeten , geloof me het helpt echt.
PS blijf wel in de buurt voor het geval dat.

natacha

He dat lijkt me een fantastisch idee.Die bijtringen die smaken nergens naar dus die gooit ze zo weer van zich af.Maar een lekkere koude wortel.Bedankt ik ga morgen meteen een bos halen.(wortels)
P.s blij dat die kerel van je nog wel meevalt.En ik laat de mijne dit ook niet lezen hoor.snappen ze toch niet
Groetjes Eljada

Hoi E,

Heb nog een tipje, je neemt eenklein flesje van water of cola en laat de meeste lucht eruit… nu kan je ukkie er met hartelust op bijten
Jesse die bij altijd op mijn kin, staat een beetje gek maar het helpt wel.
Maar let op doet soms wel pijn.

Groetjes

natacha

Hoi
Nou gelukkig is het op het moment weer rustig met de tanden.De wortels hielpen ook goed.Tenminste,ze lijkt geen pijn meer te hebben.
Maar inmmiddels zit ik alweer met de volgende vraag(jullie zullen ook wel denken zo langzamerhand).
Ik had al eerder verteld dat Iris nog vaak snachts komt.Ze krijgt dan de borst.(ben er toch niet mee gestopt mede dankzij syntocinonspray van Corinne).En na een kwartiertje drinken kon ik haar zo weer in bedje leggen en sliep ze zo weer verder.Maar sinds 2 nachten mag ik de kamer niet meer uit van mevrouw.Ze begint dan hard te krijsen.Ook als ik denk dat ze al lang slaapt,merkt ze het meteen als ik wegga.Vannacht heeft ze een tijd bij me in bed gelegen(ik heb een logeerbed bij haar neergezet voor het voeden snachts),en toen zat ze heerlijk met me te knuffelen,en viel na een half uurtje in slaap.Maar steeds werdt ze weer wakker en dan voelde ze gelijk of ik er nog wel was.Uiteindelijk heb ik haar onder protest toch in haar eigen bed gelegd en ben toen maar op het logeerbed bij haar gaan slapen.Dat vond ze wel goed.Heeft iemand hier ervaring mee?Alle tips zijn welkom!
P.s Ik heb hier met Niels nooit last van gehad want die sliep altijd de hele nacht door.
groetjes Eljada

hallo E,

Wat misschien zal helpen is een gefragen T-shirt of een pyama bij haar in bed leggen zodat ze je kan ruiken. Ik heb het ook met Jesse maar ik kan iets doen want we hebben voorlopig geen extra kamer.
PS Uit misschien moet je beter niet meer voeden in de nacht en haar gewoon een flesje water geven . Kan ze lekker in de ochtend de volle borsten drinken.
Ik doe dit nu ook met Jesse nu kan papa ook eens opstaan , maar als jij opstaat ruikt ze je melk en zal ze willen drinken .
Laat eens 1 of 2 nachten indein mogelijk papa eens opstaan om wat water of het speentje te geven> je zal zien het zel beter gaan.

natacha

JEZUS WAT EEN SPELFOUTEN.
Jesse ligt al te slapen dus ik zie geen steek.>>>

SORRY

natacha

natacha je kan je eigen bijdrage veranderen hoor met dit knopje dan stoor je je niet meer aan je eigen taalfouten en trouwens taal fouten maken we allemaal en daar lezen we gewoon overheen groeten kim