savanna heeft altijd problemen gehad met poepen.haar drollen waren zo groot en hard,dat ze openscheurde,en met 8 weken zat ze al aan de lactulose.toen dat niet werkte,kreeg ze de dubbele dosis,zonder effect.toen wilde de ka aan de forlax,wat normaal pas veel later wordt gegeven,en dat wilde ik niet.na maanden dokterenruimen,probiotica,volkorenbrood,roosvicee laxo enz. begon ik toch wanhopig te worden.ze poepte 1x in de 3 dagen,en ik moest het er met een lepeltje uithalen,onder luid gekrijs.ik stond er vaak zelf bij te huilen.nu is savanna 18 maanden,en nu heb ik eindelijk HET wondermiddel voor haar gevonden.aloë-vera drank.zo simpel was het.ze krijgt nu 20cc 's morgens en 20cc 's avonds,en ze had vandaag zelfs gepoept zonder dat ik het had gemerkt,terwijl ze haar normaal 3 huizen verderop konden horen krijsen.
dus eindelijk,na 18 maanden:savanna blij,en mama blij
Eindelijk DE oplossing tegen obstipatie
Hoi!
Wat een ellende heb je meegemaakt dan!! En wat goed dat je er nu iets voor gevonden hebt! Zeker een waardevolle tip voor hier, want hier hebben wel meer kindjes er last van!!
Grtz Von
Inderdaad als iets goed werkt is het aloe. Mijn moeder moest er mee stoppen want het werkte iets te goed. Maar zeker geod bewaren als tip hier. Puurder natuur kan niet.
Groetjes,
Michèle
hoi
waar is dat te koop? Ik gebruik sinds vandaag lactulose. Onze zoon heeft geen harde ontlasting, maar wel weinig. Hij poept één keer per 4-5 dagen en heeft daar erg last van.
Ik hoop dat de lactulose werkt, maar anders houd ik deze tip achter de hand. Mag je dat al vanaf de geboorte gebruiken?
Mijn zoon is nu bijna 4 maanden, maar gecorrigeerd pas 5 weken. Hij is 11 weken te vroeg geboren.
Groetjes!
Fijn dat Savanna nu zonder pijn kan poepen. Echt zielig dat ze er zo’n last van had! Maar eh…waar haal je die olie? Ik heb zelf altijd enorm veel last van obstipatie en voor mij zou zoiets misschien ook wel wat zijn? Het doet inderdaad erg pijn als je, zoals ik, soms 10 dagen niet naar de wc kunt!
Groetjes Rainbow, trotse mama
de aloë drank die ik gebruik is van forever livingomdat daar de grootste concentratie pure aloë in zit.als je een ander merk koopt,moet je wel opletten dat er ook echt pure aloë inzit,want er zijn veel nep-producten.het is best duur,maar je krijgt wel garantie.als het niet werkt,krijg je je geld terug.het is helaas niet in de winkel te koop,want dat zou veel makkelijker zijn.ik had eerst de freedom-drank,maar dat werkte niet genoeg.nu heeft ze de bits and peaches.
alle producten mogen bij pasgeboren babies gebruikt worden.
de link is http://www.myflpbiz.com/foreverkarin
ik ben langzamerhand heel mijn huishouden aan het vervangen voor aloë-producten,want ik ben er echt fan van geworden.als zelfs de ka geen oplossing meer weet,dan ga je vanalles proberen.
ik heb zelf ook al jaren obstipatie,maar ik heb er eigenlijk niet veel last van.maar bij zo’n ukkie is het zo zielig!
Hallo allemaal,
Onze dochter heeft ook erg last van obstipatie, zijn zelfs al 2 keer in het ziekenhuis geweest omdat ze bleef krijsen van de pijn… Als ze dan uiteindelijk gepoept heeft is ze weer normaal. Wat een ellende!
We kregen van de huisarts eerst molvicolon maar dat drink mevrouw niet, waar k het ook doorheen deed. Daarna lactulose gaan gebruiken maar dat raad de ka sterk af. De ontlasting wordt er niet dunner op maar de darmen worden geprikkeld. Als je dat te lang gebruikt reageren de darmen er ook niet meer op. Een soort verslaving dus, steeds meer nodig voor hetzelfde effect.
We hebben nu forlax gekregen van het ziekenhuis en dit werkt erg goed. Dit smaakt ook niet vis en kan ik dus gewoon door delimonade doen. Moeten dit waarschijnlijk een jaartje gebruiken tot de darmen weer een goede werking hebben.
Zo zielig die kleintjes met buikpijn, zat zelf regelmatig mee te janken als ze pijn had…
Hoop dat het nu goed blijft gaan!
Groetjes
ik vond de forlax juist eng,omdat erop staat dat het pas gegeven mag worden vanaf 2 jaar,en savanna was toen pas 10 weken.het zal er niet voor niets op staan,denk ik dan.verder werkt het net zoals lactulose,want het prikkelt ook de darmen.
cheneayenna
ik heb de link aan geklikt maar ik zie er zoveel staan welke is het
elisa
e.r.a.m koning
ik heb net nog even gekeken.als je op de link klikt,ga je links naar “producten”,daarna ga je naar “nu inkopen doen”,en dan zie je alle producten staan,en kunt op meer info klikken.dan staat er links “aloë drinks”,daar klik je op.dan staat op de 5de rij de bits’n peaches.als je daar klikt op meer informatie,zie je die drank alleen,en er staat bij “productinformatie”.als je daarop klikt,zie je alles erover,waar het allemaal voor werkt,en wat er precies inzit.
cheyanna
ik heb het gevonden maar ik zie niet staan dat het voor de darmenkrampen werkt dus
of heb ik de verkeerde soms met perzik zit erin
elisa
e.r.a.m koning
ik weet niet of het tegen krampen werkt,maar wel bij obstipatie.als je die hele pagina hebt met productinformatie,staat het rechts bovenaan.
hallo,
ik heb deze topics even doorgelezen, en vroeg me af of jullie ook weten of die aloa vera drank ook gegeven mag worden aan een bay van 3 maanden.
Ons jongetje heeft geen harde ontlasting, maar hij houdt het wel te lang vast, waardoor hij een opgeblazen gevoel krijgt en in combinatie met zijn reflux, zorgt het voor veel ongemak.
we zoeken dus iets om zijn maag en darmen sneller te laten leeg lopen.
iemand tips?
alvast bedankt!
groetjes Paloma
Voor een kindje van die leeftijd zou ik het bij de huisarts aankaarten.
Niet zelf gaan klussen met trucjes. Lepeltje olie in de fles bijv, is zo’n trucje wat helemaal geen zin heeft. De olie blijft aan de binnenkant van de fles plakken. Komt helemaal niet in het kindje terecht.
Over 2 maanden mag-ie Bambix groei-ontbijt. Dat is zo’n Brinta-achtige pap. Dat zet de darmen wel aan het werk.
Geef hem in elk geval GEEN rijstebloempap (dat mag vanaf 4 maanden geloof ik). Dat heeft een stoppende werking. Dus daar sowieso niet mee beginnen.
Groetekes, Sje
Wij gebruiken altijd van VSM de kindicol (speciale VSM kinderafdeling) daar staat ook op helpt de ontlasting zachter te maken.
Als ik dat aan Aaron 2x geef 8 druppels dan poept hij na 2-3 uurtjes al en is het zachter.
Je mag 8 druppels per keer per uur geven.
Helpt goed bij ons.
Ik koop het bij Etos maar kruidvat zal het ook hebben.
Het helpt ook als de ontlasting te lang wegblijft.
Gr, Danielle
Gewijzigd door - aaron op 05 Aug 2010 10:24:33
Wat een goeie tip. Maar als ik het zo even gauw door lees kun je dat dus niet gewoon in de supermarkt halen. Jullie kopen het via internet?
XxX Mamsje Didi