Einde van de dag

ik had graag eens gehoord hoe jullie avond verloopt met de kleintjes voordat ze moeten gaan slapen. wat doen jullie dan nog allemaal tussen 16u en slaaptijd? ik vraag dit alleen omdat ik dan misschien wat ideetjes kan opdoen voor onze kleine meid. ik ben er vaak alleen mee omdat papa druk bezig is in ons nieuwe huisje en het is eens makkelijker om haar eens in “andere” handen te geven maar als hij gaan werken is ben ik het met haar alleen dus misschien hebben jullie tips om de tijd op een toffe met weinig huilbuien manier door te brengen. een half uurtje voordat ze naar bed gaat geef ik haar steeds een badje

3avonden ben ik ook aleen met kailani
waarvan ze 1dag bij mij op de zaak is van 4 tot 6 en de 1dag bij mijn tante. daarna gaan we thuis eten en dan nog even spelen op de gront of box samen of aleen dan lekker in de douche en rond 8uur nog een flesje en dan na bed tot de volgende dag. de avonden dat papa wel thuis is gaan het ogeveer hetzelfde aleen eet ze dan rond 5 half 6 tussen 4 en 6 slaapt ze soms ook nog even (half uurtje uurtje)

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Seth slaapt vaak nog aan het eind van de middag, en is dan om ongeveer 4 uur wakker. Daarna is hij vaak vrolijk en gaat hij lekker spelen (10 min in de box en dan moet mama hem weer even vermaken enz…), maar soms staat hij ook lekker in de box naar buiten te kijken. Goed… soms als hij moe is, dan gaan we nog even wandelen, dan kan hij een beetje uitrusten.
Dan om 6 uur ga ik eten koken, en dan zit Seth erbij in de kinderstoel. Als hij vrolijk is, speelt hij lekker, met een beetje hulp van mama, maar als hij niet wil dan kook ik met hem op mijn arm, of zoiets…
dan om 18.45 gaan we eten en kijkt Seth even tv in zijn wipper. (hij eet nog geen hapjes ed) Daarna speelt hij altijd lekker met papa, en tegen half 8/8 uur wordt hij echt heel moe, en dan zit hij nog even lekker rustig op schoot, slaapzakje aan, schone luier, nog even een boekje lezen, en dan naar bed.
Na 3 kwartier wordt hij dan meestal wakker voor zijn laatste fles en gaat daarna weer slapen.
ik hoop dat je er wat aan hebt, maar ook Seth is vaak moe aan het einde van de dag!
Liefs, Anne

Lilypie

Ja, alle kinderen zijn moe aan het einde van de dag. Dat zal, als ze ouder worden, ook niet veranderen (heb 2 nichtjes van 2 en 4 jaar: idem!).

Om 17.00 uur krijgt Demi zijn groentehap, waarna mama eten gaat koken voor onszelf. Demi zit dan gezellig in zijn wipstoel erbij te spelen. Dan gaan we eten, ook daar zit Demi in z’n stoel bij. Dan spelen we nog wat op de grond of op de bank. Rond 19.00 uur gaan z’n kleren uit en slaapzak aan. Dan laatste fles en tanden poetsen. Nog even rustig bij mama op schoot zitten en rond 20.00 uur naar bed… Nu is Demi heel makkelijk met zelf in z’n wipstoel spelen. Als hij maar wat ziet is het goed (mama of de vogels buiten).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Saskia

Joey slaapt van 15.00 tot 16.30, en krijgt dan zijn groentehap zodra hij wakker is. daarna gaat hij in de box spelen, en kook ik voor ons en gaan we eten. Joey zit soms bij ons aan tafel of soms blijft hij in de box. Na het eten gaat hij meestal een half uurtje in de loopstoel, en 18.00 tot 19.00 uur zit hij bij ons op de bank het nieuws te kijken en te spelen. Soms ga ik nog even met hem op de grond spelen, en tegen 7 uur gaan we naar boven. Daar spelen we nog even op ons bed, en dan gaat hij in bad. Beneden krijgt hij direct een fles, en zonder verder nog te spelen of te kletsen geeft hij papa een kusje en leg ik hem rond 19.30 in bed. Meestal slaapt hij binnen een kwartiertje en slaapt dan door tot 08.30 de volgende morgen.

Lilypie

Lilypie

Morgan wordt op di, wo, do en vrij om 16.30 van het kdv gehaald. Dan zijn we uiterlijk 17.30 thuis en dan gaat ze eten. Das tussen 17.30 en 18.00. Dan gaat ze nog even spelen. Pappa en mamma eten dan vast als ze niet te moe is. Anders douched ze om ze dag en dan krijgen we het avond ritueel van smeren, pyjama, druppels en poetsen en dan naar bed. Uiterlijk 19.00 ligt ze er in.

Op za, zo, en ma zijn de eetenstijd hetzelfde alleen dan wil ze nog wel eens slapen nog daarvoor. Slapen tot max 18.00. En anders speelt ze of zijn we even boodschappen doen of zo.

Groetjes,

Michèle

Lindsey wordt meestal om en nabij 15.30 uur wakker (soms iets later maar zeker niet eerder) dan is het gewoon lekker spelen, tot 17.30 dan gaan we eten om 18.30 gaat ze in bad (na het eten ook nog even spelen) en dan nog even tandjes poetsen even sesamstraat (neem ik altijd op) kijken en dan om ca. 10.30/19.45 naar bed.

liefs,
Rinske

quote:
Lindsey wordt meestal om en nabij 15.30 uur wakker (soms iets later maar zeker niet eerder) dan is het gewoon lekker spelen, tot 17.30 dan gaan we eten om 18.30 gaat ze in bad (na het eten ook nog even spelen) en dan nog even tandjes poetsen even sesamstraat (neem ik altijd op) kijken en dan om ca. 10.30/19.45 naar bed.

liefs,
Rinske

Das best een lange tijd verschil rinske

Groetjes,

Michèle

Volgens mij moest een nulletje een negentje zijn

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

als rico wakker wordt voor zijn avond eten, gaan we eerst gewoon samen op de bank zitten knuffelen, en eventueel in een boekje kijken.
die hij dan helemaal sloopt maar toch hij vind het leuk
dan krijgt hij zijn medicijnen en gaan wij koken en zet ik m even voor go diego go (tekenfilm) na hooguit 10 minuten is hij dat zat en wil wat gaan doen, dus gaat ie in de box en daar vermaakt hij zich meestal wel tot het eten klaar is.
dan gaan we eten (soms met zijn allen maar soms eet rico eerder of later dan ons)
daarna zet ik m in de wipper omdat rico rustig moet zijn minstens een half uur tot 3 kwartier voordat hij mag kruipen ivm zn reflux.
daarna gaat hij in de box en gaat dan spelen zodat wij nog wat opruimen enz.
daarna gaan we naar zijn kamertje daar mag hij kruipen want de hond is in de rui en ik kan dan constant om de 10 minuten stofzuigen en heb geen zin rico tig keer te moeten verkleden.
dus hij gaat op zijn kamer kruipen en ik zit er dan bij en gaan we geqwoon wat spelen.
soms neemt papa hem mee naar het grote bed en dan kruipt hij in bed wat rond en papa speelt vliegtuigje en andere maffe spelletjes met m.
dan wil ik dat ie aan het einde van de dag (voor zijn fles) nog even rustig in de wipper zit en ik kijk dan mijn serie. rico kijkt maar half mee maar speelt dan nog met een boekje op zijn gemak. dan maak ik een kwartier later zijn pap klaar en gaat ie eten,. daarna nog even lekker hangen boertje doen. Rico wassen/badje (tenzij het s’middags al is gebeurd anders niet) maar zoiezo een nachtpamper omdoen en tandjes poetsen. dan gaat ie te bed en lees ik een verhaaltje voor. maar dat is meestal een plaatjesboek met b.v. boerderij dieren en dan doe ik het geluid na wat elk dier maakt, dan zet ik zn sterrenprojector van poohbeer aan en stel m in op een kwartier met een muziekje. daar luisterd en kijkt hij naar en valt dan rustig in slaap.

@Michèle en Asje: klopt helemaal hoor moest natuurlijk een 9 zijn ipv een 0 hahaha . pfoe moet er toch nog niet aan denken dat ze nu al de hele dag niet meer zou slapen

liefs,
Rinske