Ehh... nogal wat

Hi lieve Vaders & Moeders,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat gevraagd heb en zit nu met het volgende.
Nog een paar weekjes en dan mag ik fruit/groente hapjes hebben. Maar m’n papa is niet zo’n fan van dat potvoer en wil zelf de blender op het fruit/geblancheerde groenten zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? En mijn papa kan het maar niet geloven dat het kan voorkomen dat ik met m’n ruim 3 maanden, al 65 cm groot ben en 8 kilo weeg! Zo was er laatst een vriendin op bezoek met haar 7 maanden oude dochtertje, maar ik was veel langer en steviger dan haar…
Zijn er meer grote & stevige knuffel mensjes van mijn leeftijd…?

Bébé…

hallo hier nog een stevige tante roxeanne is 5 en half maand 74cm en 9100 gram
flinke tante dus maar volgens het cb was ze niet te zwaar
een blender is ideaal makkelijk en vult beter dan gewone potjes

nouja…ik vind dat er niks mis is met potjes, ik geef ze wel, alleen fruit ga ik binnenkort wel zelf maken ofja…zelf mixen
maarre ik heb het al eerder aangegeven, ik geef liever geen vlees wat ik uit de winkel koop ivm hormonen die erin gespoten zijn en dat gebeurd dus niet bij b.v. olvarit potjes.
tenzij ik het in een bio winkel koop maarja…lekker prijzig voorlopig bereid ik geen maaltijden pas vanaf een jaar en vanaf een half jaar fruit (bijna yeaah!!)
ik veroordeel verder niemand die het wel zelf maakt en ook niemand die het niet maakt. het is ieder voor zich…succes! enne helaas ik ben maar klein (1,60) en mijn vriend is groot (1,98) haha en rico…tja… 5.5 maand 65 cm en 7 kg en 300 gram ong.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ben ook een potjesfan…lekkur makkeluk!

En hier ook een grote knul: met 8 maanden 11 kilo en 76 cm!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hahaha komt zij aan
ja het is makkelijk maar ik bedoel het niet inde zin van ben te lam om te koken want dat doen mn vriend en ik elke dag en daar kan ik net zo goed een bordje voor hem uitscheppen dat is nog minder moeite dan extra nog een potje open maken in een bordje doen en opwarmen weer hahaha
maarre het is makkelijk in de zin van dat de samenstelling altijd klopt en dat voelt veilig voor mij…voorlopig dan

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 14 Mar 2009 18:01:35

Tuurlijk Inge, da’s gewoon een zogenaamd heel goede reden om potjes te geven maar ondertussen ben je heus wel te lam om het zelf te maken…

Ik geef het toe: ik ben lam!

Groetjes!

kook je zelf niet dan? want kun je net zo goewd een beetje afstaan haha als je toch te lam bent potje maken is meer werk lol

Nee, wij koken nooit. Elke dag droog, oud brood met een beetje mazzel belegd met oude schimmelende kaas. En om dat nou ons kind ook al aan te doen…

Nee hoor, je hebt gelijk! Maar op de een of andere manier voelen die potjes beter, dan weet je tenminste zeker dat alles klopt qua samenstelling en vlees zonder hormonen enzo…LOL!

Groetjes!

hahaha, ja precies dat heb ik nou ook. fijn dat iemand het helemaal met mij eens is nouja je kon ook elke avond bestellen op fastfood bij de mac halen

He _kobus,

Je pa hoeft geen blender aan te schaffen hoor.
Laat m maar in de keukenla kijken: daar ligt vast wel een vork.

En met die vork (en eventueel een mes (nee, daar mag jij niet aankomen)
kan papa alle groente en fruit net zo fijn maken als hij wil.

Zo’n blender is helemaal niet goed voor het milieu hoor.
Gebruikt stroom enzo.
Met een vork kunnen je ouder hun energie lekker kwijt op die banaan,
peer en appel.

Groetjes,

M.

quote:
Nee, wij koken nooit. Elke dag droog, oud brood met een beetje mazzel belegd met oude schimmelende kaas. En om dat nou ons kind ook al aan te doen.....

Nee hoor, je hebt gelijk! Maar op de een of andere manier voelen die potjes beter, dan weet je tenminste zeker dat alles klopt qua samenstelling en vlees zonder hormonen enzo…LOL!

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/kDa1p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Dat van dat vlees moet je maar afwachten natuurlijk.
Wie zegt dat dat verantwoorde kip en rund is die in die potjes zit?
En de druiven in het potje fruit: zijn dat echt niet die bespoten druiven
uit Turkije? (zomaar willekeurig land)

M.

nee er zijn boeren die speciaal boer zijn voor o.a. baby voeding, en die spuiten geen groenten en ook hun dieren niet in.
daar is een wet voor weet je, dat het VERANTWOORD voedsel is.
dus daar vertrouw ik eigenlijk wel op…ja

quote:
Dat van dat vlees moet je maar afwachten natuurlijk. Wie zegt dat dat verantwoorde kip en rund is die in die potjes zit? En de druiven in het potje fruit: zijn dat echt niet die bespoten druiven uit Turkije? (zomaar willekeurig land)

M.

Kijk uit, anders hebben we hier binnenkort Ron777 weer op ons dak met zijn oneindige lappen warrige paniekerige tekst!

Groetekes, Sje

hahahaha ja ik had het verhaal deels gevolgd maar werd er eerlijk gezegt nogal moe van.
maargoed ik sta achter mijn beslissing

Ik maak ook alles zelf. Eens in de zoveel tijd vul ik mijn vriezer weer met allerlei hapjes. Het is een kleine moeite om een bloemkool te koken, in porties te verdelen en dan in de vriezer te doen. Ook het vlees heb ik in kleine hoeveelheden in de vriezer liggen. Ik haal iedere dag groente en vlees uit de vriezer en de aardappel, rijst of macaroni kook ik op de dag zelf. Ik heb alleen in het begin gepureerd, maar niet lang. Zo leren ze al snel om goed te kauwen. Fruit heb ik nooit gepureerd, maar altijd met een vork geprakt of met de rasp klaargemaakt.

Hij gaat 2 dagen naar de creche en op die dagen krijgt hij tegenwoordig wel potjes. Hij is best moe als hij terug is en als ik dan nog iets van aardappel of rijst moet maken duurt dat telkens te lang. En voor de variatie is het natuurlijk ook wel goed. Dan kies ik bijvoorbeeld iets als visrissoto of bruine bonen.

Natuurlijk zijn potjes ook goed en moet iedereen zelf weten wat hij doet. Ik heb een beter gevoel bij vers.

Groetjes,
Sandra

dan moet je dat zeker doen meid
het is ook een kleine moeite maar wat wij al zeiden… het heeft meer met gevoel te maken dan met gemakzucht…want uit de pan scheppen is een kleinere moeite dan apart een potje klaarmaken hoor

quote:
[Dat van dat vlees moet je maar afwachten natuurlijk. Wie zegt dat dat verantwoorde kip en rund is die in die potjes zit? En de druiven in het potje fruit: zijn dat echt niet die bespoten druiven uit Turkije? (zomaar willekeurig land)

M.

Ach ja, niets in het leven is zeker. En dat is zeker…

Groetjes!

Hoi,
Wat fijn al die reacties, bedankt!
Papa heeft het advies, inzake het geven van fruit/groenten over een paar weekjes, dat Mama van de kinderarts had meegekregen, nog eens met Mama besproken. Maar misschien moeten we hier inderdaad nog een paar MAANDJES mee wachten…
En ja een vork is inderdaad een uitstekend vervangingsmiddel voor een blender. Maar we komen in Juni naar Nederland voor een week (waar mijn volgende vraag over gaat) en dan is een milieu vervuilend vliegtuig toch wel wat aangenamer dan een paar stevige wandelschoenen

Bébé

waar woon je nu dan?

quote:
Kijk uit, anders hebben we hier binnenkort Ron777 weer op ons dak met zijn oneindige lappen warrige paniekerige tekst!

Groetekes, Sje

Sorry

M.