Hallo, ik wil graag een EHBO cursus volgen. Nu heb ik gehoord dat je ook speciaal iets voor baby’s en kinderen kunt volgen. Wie weet of dit klopt en wie weet waar ik zoiets kan aanvragen?
bedankt, groetjes lennie, mama van Dana 23/11/07
Hallo, ik wil graag een EHBO cursus volgen. Nu heb ik gehoord dat je ook speciaal iets voor baby’s en kinderen kunt volgen. Wie weet of dit klopt en wie weet waar ik zoiets kan aanvragen?
bedankt, groetjes lennie, mama van Dana 23/11/07
toevallig,
Ben vandaag bij Cb geweest en kreeg daar een foldertje mee over cursus kinder ehbo. =4x2,5 uur cursus.
Er staat op het foldertje voor meer informatieen deelname kijk op www.zuidzorg.nl misschien kun je daar eens op kijken.
Dit is wel van ons Cb weet neit waar je woont.
Anders even bij jullie op Cb vragen.
Succes groetjes Gytha
Gewijzigd door - gytha en Lieke op 21 Apr 2008 13:39:49
Klopt, er bestaan zogenaamde cursussen EHBO bij kinderongevallen. Mijn man en ik hebben die cursus gedaan en gaan elk jaar een avondje op herhaling.
Informeer bij de thuiszorgorganisatie. Die geven die cursussen nogal eens.
En…informeer ook bij je ziektekostenverzekeraar. Grote kans dat je een deel van de cursus vergoed krijgt. Cursussen die ervoor zorgen dat je minder ziektekosten maakt (zoals een EHBO-cursus) worden deels vergoed.
De stichting Rescue (even via google zoeken op de woorden ehbo en rescue) verzorgt in elk geval deze cursussen. Die hebben wij gehad. Dus mogelijk kun je ook daar informeren waar zij in de buurt van je woonplaats zitten.
Groetekes, Sje
En tip, doe de cursus niet alleen maar samen met je partner! Bij ons op de cursus zaten alleen maar moeders en mijn man was de enige vader.
Maar vaders zijn ook weleens alleen met hun kind, plus zodra er iets gebeurt in huis weet je met z’n tweeën altijd meer dan in je eentje. Het blijven altijd panieksituaties waarin je een black out kunt krijgen.
“ja maar dan hebben we dubbele kosten”. Dat klopt, maar je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kind en je moet er niet aan denken dat je kind ooit ernstige blijvende schade overhoudt omdat jij de cursus wel hebt maar dat je net een dagje was winkelen toen je partner met je kind alleen thuis was en niet wist hoe hij adequaat moest handelen.
Dan maar bezuinigen op iets anders.
Groetekes, Sje