EHBO kinderdoos

Het is heel erg om te zeggen, maar ik heb nog steeds geen EHBO doos voor Tim en nu ook voor Daan. Natuurlijk heb ik wel wat losse dingetjes in huis. Maar ik vind het toch wel een prettig idee een EHBO doos voor hun te hebben. Want die van ons, daar hebben zij natuurlijk niet heel veel aan. Ik moet het afkloppen, tot nu toe heeft Tim zelden iets gehad. Maar ja je zal hem maar net nodig hebben.

Ik keek net op google en daar zag ik van Heltiq een EHBO kinderdoos, maar die is 39 eur. Best prijzig, maar als het nodig is dan is het nodig hoor. Maar nu vroeg ik me af hebben jullie ook een kinder EHBO doos. En zo ja welke hebben jullie? Hebben jullie dan een standaard ding gekocht, of alles gewoon los? En via internet besteld, of gewoon bij Drogist ofzo? Weet uberhaupt niet of ze daar te koop zijn.

Groetjes,
Sandra

Ja, wij hebben zo’n kinder-ehbo-doos aangeschaft. Alles zit erin wat je in de eerste noodgevallen nodig hebt. Als je dat allemaal apart moet kopen, ben je veel meer kwijt!

Wij hebben hem gekocht bij de Kinder-ehbo-cursus die mijn man en ik gevolgd hebben. Van heltiq.

Het is het geld dubbel en dwars waard! De gezondheid, veiligheid en het leven van je kind, dat is niet in geld uit te drukken. En wat is dan 39 euro denk ik dan altijd maar!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Oct 2011 16:20:48

Bedankt voor je reactie Sje.

Je hebt helemaal gelijk hoor, daarom schreef ik al best prijzg, maar als het nodig is dan is het nodig. Veiligheid van je kind voor alles. Daarom vind ik het ook dom van mezelf dat ik nog nooit een kinder EHBO doos heb besteld.

Maar was even benieuwd of dit een goede was, of dat er wellicht veel dingen inzitten die je niet gebruikt. Of een andere doos die beter is.

Mijn man en ik hebben wel beide een EHBO cursus gedaan nadat Tim geboren is. Dit leek me wel fijn, want ik had er echt 0 verstand van wat ik in bepaalde situaties moest doen.

Groetjes,
Sandra

Deze verbanddoos werd aangeprezen door de cursusleidster van de kinder-ehbo-cursus die we gevolgd hebben. Zij was op dat moment ook nog werkzaam als kinderverpleegkundige in het ziekenhuis, en het was absoluut geen type voor gladde verkooppraatjes, dus ik ben er blind vanuit gegaan dat deze verbanddoos ook echt goed en geschikt is om in huis te hebben.

Wij nemen hem ook altijd mee op vakantie. Alles bij de hand.

Groetekes, Sje

Jij denkt er tenminste nog over na, Sandra. Ik heb er zelfs nooit bij stil gestaan dat dat wel handig kon zijn. Zal ook eens rondkijken.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wij hebben geen verbanddoos, maar meer dan een pleister met jodium, een pcm en een verkoelende spray voor verbranden (zon) heb ik niet gebruikt.
Ik vroeg me af wat er dan in zo’n verbanddoos zit wat je nodig kunt hebben?

Wij hebben namelijk los ook wel een verbandje oid.

Liefs, Anne

Ik heb geen EHBO doos, maar een EHBO la in ons dressoir.

Daarin heb ik pleisters (ook grote eilandpleisters), jodium, bethadinezalf, paracetmol, gazen ( ook vette), rolletjes verband, een verbandschaar en een kocher ( een klem), Azaron, brandzalf ( voor lichte brandwondjes) en aftersun.

Het meeste kan ik van mijn werk krijgen voor een schappelijke prijs of soms gratis.

Wij hebben er ook geen een.
Ik heb alleen maar steriele gaasje (nog uit het kraampakket) en pleisters en vallen stoten creme van VSM
Ik moet ook nodig wat meer in huis hebben.
Gelukkig hebben we het nog nooit nodig gehad, het enig ewat Dion ooit gehad heeft is een bult op zijn voorhoofd en daar hadden we een ijszak voor in de vriezer en de VSM creme er op.

Ik ga wel even bij de drogist wat losse dingetjes halen en dan doe ik dat in een doosje.
Pleisters
steriel gaas
jodim
brandwonden spray
hechtpleistertjes
gaasswachtel
schaartje
sinaspril
thermometer
watten en rekverband
Volgens mij is dat wel genoeg toch? en als er een grote snee is of het vermoeden van een kneuzing ga je naar de dokter nadat je het verbonden hebt.
Ik weet wel wat ik bij verstikking moet doen bij kinderen.
Heb een EHBO cursus met reanimatie gehad van 26 lessen samen met mijn moeder maar toen hadden we Dion nog niet en er werd geen aandacht besteed een EHBO voor kinderen.
We gingen die cursus doen omdat mijn vader een hartinfarct had gehad.

Wat ik ook wil hebben is een blusdeken in de keuken en een brandblussertje op de overloop en nog een extra brandmelder.

Dion geboren op 26 maart 2009

Gewijzigd door - vlokje03 op 17 Oct 2011 21:04:00

Dit moet ik nog effe vertellen was zo grappig (wel pijnlijk hoor) mijn vader was alleen thuis en was in de tuin bezig en hij zag niet waar hij liep omdat hij met een kruiwagen bezig was en toen stote hij zijn teen tegen een stoeprandje en droeg slippers en zijn nagel van zijn rote teen stond rechtop en bloede als een rund aaaauuuuwwww
Toen ik thuis kwam met mijn moeder zat hij lijkbleek op een stoel met zijn voetje omhoog met een washandje om zijn teen vastgemaakt met schilderstape hahahahahahaha ik kwam niet meer bij maar voelde wel zijn pijn oooooeeeeiiii
Wij hadden dus ook geen verbanddoos thuis

Dion geboren op 26 maart 2009

En vergeet de tekentang niet!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik heb onlangs een kinder EHBO doos gehaald bij de Wibra.
Ik had al wel een “gewone” doos bij de kruidvat weg, maar ik vond dit ook wel handig om te hebben. Koste 4,- euro, en er zit zo goed als alles in wat je nodig kan hebben.
Ook omdat ik bezig ben om gastouder te worden vond ik dat het handig was om zo’n doos aan te schaffen.

Nathanael is van 10-06-09

Let op wat betreft EHBO-cursussen: vooral reanimatie, verslikken (heimlichgreep mag bijv. niet bij hele kleine kindjes!) en mond-op-mondbeademing verschillen wat betreft kinderen of volwassenen! Met een gewone EHBO-cursus ben je er nog niet wat betreft eerste hulp aan kleine kinderen en baby’s.

In de kinder-EHBO-doos zitten:
Driekante doeken (mitella’s)
Elastische windsels in 2 verschillende maten
Gaaskompressen in 2 verschillende maten
Gewone hechtpleister (dus leukoplast om verband mee vast te maken)
Isoleerdeken (bij onderkoeling)
Kinderpleisters in 2 verschillende maten
Netverband
Splinterpincet
Flesje Sterilon
Steunwindsels in 2 verschillende maten
Rol synthetische watten
Tekentangetje
Verbandschaar
Vingerbobs (hoesje voor om de vinger om bijv. de vinger te beschermen of pleisters op hun plek te houden)
Wegwerphandschoenen
Wondpleisters (zelf op maat te knippen)
Kinder-wondpleisters (zelf op maat te knippen)
Snelverbanden in 2 verschillende maten
Zalfgaasjes
Zwaluwstaartjes (soort hechtpleistertjes voor noodgevallen)

Groetekes, Sje

wij hebben ook die kinderverbandtrommel van heltiq wij hadden hem voor 36,95
bij www.drogistplein.nl maar bij topdrogist.nl hebben ze hem voor 35,55 euro.
vind het wel belangrijk om te hebben eigenlijk, maar hij is al bijna leeg haha hebben m zelf ook regelmatig moeten gebruiken voor onszelf (manlief vooral ivm hiken) dus wij moeten gaan bijvullen

Ze hebben op dit moment bij de wibra 1.
Geen idee of het een goede is maar zag hem toevallig vanmiddag toen we er waren.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy