heej
wat zit er allemaal bij jullie in de ehbo-doos en zijn er speciale dingen die je op de ene leeftijd meer nodig zijn dan op andere.
senna is nu 14,5maand
groetjes
heej
wat zit er allemaal bij jullie in de ehbo-doos en zijn er speciale dingen die je op de ene leeftijd meer nodig zijn dan op andere.
senna is nu 14,5maand
groetjes
Van Heltiq bestaat een speciale kinderverbanddoos. Er staat op “Kinderverbanddoos voor groot en klein” (dus geschikt voor verschillende leeftijdscategorieën). Wij hebben hem toen aan kunnen schaffen via de Kinder-EHBO-cursus die we destijds gevolgd hebben.
Was iets van 30 euro ofzo. Klinkt als een berg geld, maar als je alles wat erin zit apart aan moet schaffen ben je veel meer geld kwijt.
Zoek op Google op Heltiq kinderverbanddoos voor groot en klein, dan staat-ie op de voorpagina.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 13 Jun 2010 22:09:17
Ja je kan een kant-en klare kopen, maar als je er al een hebt kunt je het beste het volgende doen. Even alle dingen na kijken op datum; is het over de datum; weggooien en opnieuw aanvullen! Verder leuke pleisters met dingen er op ipv saaie. natuurlijk betadine ipv jodium want dat prikt, als je er verder medicijnen in hebt (ik heb het wel, maar ben dan ook verpleegkundige) (ik heb er pcm zetpillen in, vicks rub, lignacaine zalf, diaree remmers (hier wel nodig) en wat andere handige middeltjes) Verder heb ik er een kruik in, een coldpack, een “kidney dish” kan nu ineens niet meer op Nederlandse woord komen, oohhh ja nierbekkentje! Maar die hebt ik via het ziekenhuis, voor overgeven is het fijn vind ik, of gewoon misselijkheid! Dat was het wel zo’n beetje geloof ik! Succes iig!
Stop ook een heel klein knuffeltje in de verbanddoos. Dat kan troost bieden als je kindje zich bezeert en verzorgd moet worden met de verbanddoos.
Groetekes, Sje
Hulpverleners (ambulances, politiewagens en brandweerwagens) hebben ook altijd knuffeltjes bij zich voor als er kindjes bij een vervelende situatie betrokken zijn. Dus vandaar dat ik op het idee kwam dat en knuffeltje in een EHBO-doos ook een goed plan kan zijn.
Groetekes, Sje
O.R.S is ook handig om in huis te hebben. Dat is een zoutoplossing die uitdrogen helpt voorkomen bij diarree. Zeker als je naar het buitenland gaat in de vakantie is dat geen overbodige luxe met zo’n kleintje.
groetjes Ramona
Wij hebben ook nog een tekentang en zo’n ding voor wespensteken. Heet geloof ik Aspiven ofzo. Ook hebben we anti-muggenspul voor jonge kinderen voor als je eens ergens bent waar veel muggen zijn. Maar of je dit standaard in je ehbo doos moet hebben??
In de kinderverbanddoos waarover ik eerder schreef zit ook zo’n tekentang. Geen idee hoe standaard het is.
Groetekes, Sje
Ter info, komende week in de aanbieding bij de Action een anti-insectenbeten-setje (dus met tekentang, zuignapjes om uit te zuigen etc.). Zie hier:
http://www.action.nl/pages/OfferDetail.aspx?weekid=503&nr=10
Groetekes, Sje
gister een ehbo doos gehaald , ik heb eigelijk altijd alles los liggen en loop dus altijd te zoeken als er een pleister nodig is, maar ik heb dr nu ook een
sje goeie tip want in die van mij zat ook geen insectenbetensetje dus ook geen tekentang dus dan haal ik die dr ook nog even bij
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
heej
heb de tekentang set ook gehaald bij action liep er toevallig tegen aan.
groetjes
Voor wie geen Action in de buurt heeft, ik zag in het krantje van de Zeeman dat ze daar ook van die setjes hebben voor 2,49.
Groetekes, Sje
Wat wij als tip kregen van de apotheek, Betadine zalf of lotion. Als ze een schaafplek hebben, schoonmaken en gelijk erop smeren. Geneest sneller en houdt de wond goed schoon.
We hebben ook wel een tekentang gehad, maar een pincet met brede kop voldet ons het beste. Wij hebben zelf nooit een teek gehad (gelukkig maar), maar de hond heeft er vaker een. Die haal ik dan weg met een pincet. Die tekentang houdt de teek niet echt stevig vast. Maar dat is mijn mening. Het is uiteraard goed dat je er überhaupt eentje hebt!!!