Voor een kindje van 1 is er zat te doen en te zien in de Efteling.
Wij hebben 5 seizoenen op een rij een abonnement gehad met onze kleine moppen. (Dit jaar voor het eerst niet meer, volgend jaar wel weer). De oudste was een half jaar oud bij haar eerste Eftelingbezoek en de jongste was 3 maanden bij haar eerste Eftelingbezoek.
Onze meiden gingen altijd mee in het Carnaval Festival, Land van Laaf, Sprookjesbos, draaimolens in de speeltuin, Droomvlucht, de Oldtimertjes (naast de schipschommel), de draaimolen met de walvis (naast de Python), Fata Morgana, de Peuterspeeltuin, de Gondeltjes (die witte bootjes), de Pagode, de stoomtrein.
Zo kom je de dag echt wel door hoor! In alle attracties kan ze gewoon op schoot zitten. Niks mis mee!
In het sprookjesbos zou ik bij sommige sprookjes uitkijken. Bijv. de Chinese Nachtegaal wordt nogal eens als eng ervaren. Het meisje met de zwavelstokjes precies hetzelfde. En verder is er links van de grot van Sneeuwwitje een soort kasteeltje waar je in kunt en waar een spiegel is waarin je de stiefmoeder ziet veranderen van stiefmoeder in heks. Dat is echt eng voor die kleintjes, maar dat staat ook bij de ingang van dat kasteeltje aangegeven dat kleine kinderen het eng kunnen vinden.
Verder is rechts van Sneeuwwitje het kasteel van Assepoester. Dat is superleuk gedaan daarbinnen. Onze meiden dachten eerst dat het eng was, maar dat is niet zo. Je hoort het sprookje heel beknopt en in eerste instantie is het nog niet zo heel erg verlicht maar tegen het eind wordt het echt heel mooi sprookjesachtig (ik verklap verder niks). Ook echt goed te doen voor een kindje van 1 vind ik.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 10 Sep 2009 20:29:12