Efteling

Hoi allemaal,

Wij gaan zondag naar de Efteling met mijn vriend zijn werk. Dit is speciaal voor de kinderen van de medewerkers georganiseerd, dus Merel gaat ook gezellig mee. Dat komt ook wel goed, want ze vindt nieuwe dingen erg interessant. Zijn er ook attracties waar we met haar in kunnen. Ze is net 1 geworden en kan nog niet staan, maar wel goed zitten. Als het niet kan vind ik het ook niet erg, maar ik ben gewoon benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Jesse is met ons in de fatamorgana geweest! Hij vond het super leuk.

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

heeej, me neefje was 1 toen we er heen gingen er zijn wel wat dingen waar ze in kunne draaimoelen enzo en sprookjes bos kan al heel interesant zijn…

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Gewijzigd door - Tweetyx op 10 Sep 2009 18:24:54

Volgens mij kunnen ze ook op je schoot in droomvlucht (heel erg mooi) en het carnavalfestival. En wat al gezegd is het sprookjesbos en natuurlijk de carousel.

Groetjes,

Michèle

Carnaval festival, misschien op schoot in de droomvlucht, fata morgana, sprookjesbos en er is ook ( volgens mij bij het Anton Piek plein ) een soort kleine kermis met een gewone draaimolen bv. Jessin was nog kleiner toen die meeging voor de eerste keer. Maar natuurlijk hebben die hele kleintjes er eigenlijk nog niet zo veel aan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Voor een kindje van 1 is er zat te doen en te zien in de Efteling.

Wij hebben 5 seizoenen op een rij een abonnement gehad met onze kleine moppen. (Dit jaar voor het eerst niet meer, volgend jaar wel weer). De oudste was een half jaar oud bij haar eerste Eftelingbezoek en de jongste was 3 maanden bij haar eerste Eftelingbezoek.

Onze meiden gingen altijd mee in het Carnaval Festival, Land van Laaf, Sprookjesbos, draaimolens in de speeltuin, Droomvlucht, de Oldtimertjes (naast de schipschommel), de draaimolen met de walvis (naast de Python), Fata Morgana, de Peuterspeeltuin, de Gondeltjes (die witte bootjes), de Pagode, de stoomtrein.

Zo kom je de dag echt wel door hoor! In alle attracties kan ze gewoon op schoot zitten. Niks mis mee!

In het sprookjesbos zou ik bij sommige sprookjes uitkijken. Bijv. de Chinese Nachtegaal wordt nogal eens als eng ervaren. Het meisje met de zwavelstokjes precies hetzelfde. En verder is er links van de grot van Sneeuwwitje een soort kasteeltje waar je in kunt en waar een spiegel is waarin je de stiefmoeder ziet veranderen van stiefmoeder in heks. Dat is echt eng voor die kleintjes, maar dat staat ook bij de ingang van dat kasteeltje aangegeven dat kleine kinderen het eng kunnen vinden.

Verder is rechts van Sneeuwwitje het kasteel van Assepoester. Dat is superleuk gedaan daarbinnen. Onze meiden dachten eerst dat het eng was, maar dat is niet zo. Je hoort het sprookje heel beknopt en in eerste instantie is het nog niet zo heel erg verlicht maar tegen het eind wordt het echt heel mooi sprookjesachtig (ik verklap verder niks). Ook echt goed te doen voor een kindje van 1 vind ik.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Sep 2009 20:29:12

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben ook niet bang dat Merel zich gaat vervelen, maar was gewoon benieuwd of ze ook in een aantal attracties kan.

@ Sje: Ik ga je reactie maar ff printen Volgens mij ken je het park uit je hoofd.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb inderdaad in gedachten even de hele route nagelopen. Haha!

Groetekes, Sje

We zijn gisteren geweest en het was super! Wel jammer dat het zo druk was, want overal lange wachtrijen. Daarom zijn we ook niet in de droomvlucht geweest. Wel zijn we in het sprookjesbos, Carnaval Festival, Land van Laaf, draaimolen en de Gondoletta geweest. De Pagode was helaas dicht. 's-Ochtends liepen we met de groep mee en was het vooral veel wachten voor Merel en daar werd ze niet echt vrolijk van (actie moet er komen). Maar zo kon ik met de collega’s van mijn vriend ook nog ff in de phyton en de wildwaterbaan. 's-Middags zijn we ff onze eigen weg gegaan, want Merel had daar wat meer aan en ze heeft ook geen kik meer gegeven. Ze was sowiezo erg lief. Om 07:00 uur op en rond 22:30! uur pas weer naar bed. Ik denk dat ze overdag maar een half uur heeft geslapen. Ze vond het allemaal veel te interessant en slapen is voor babies. Tussen de middag hebben we in het poffertje gegeten, maar die vond ze niet zo lekker en 's-avonds hadden we een buffet in het restaurant naast het vogelrok. Ik weet alleen niet meer hoe dat heette (HELP Sje ). Het buffet was super en voor de kinderen was er een apart kinderbuffet.

Het enige wat ik een beetje jammer vond, maar dat had niets te maken met het park zelf. We gingen met de bus naar de Efteling en Merel zit in een kinderstoel groep 1. Bussen hebben alleen maar een heupgordel, dus de kinderstoel kon er niet in. Merel kan gelukkig zitten dus ik heb haar zo in de stoel gezet met de heupgordel, maar echt ideaal was het niet. Toen ik aan de chauffeur vroeg hoe ze dit normaal gesproken doen, kon hij geen antwoord geven. Terwijl hij al wel twee jaar dit werk deed.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

De Ballonvaarder bedoel je waarschijnlijk.

Fijn dat het een leuke dag was. Wel beroerd dat er niet aan het veilig vervoeren van de kleinste moppen was gedacht. Dan zou ik dus niet meegegaan zijn he?! Jammer dan van het uitje, maar Esje neemt geen risico met dit soort dingen.

Wil mezelf niet de rest van mijn leven hoeven verwijten dat ik mijn kind vrijwillig onveilig heb laten vervoeren. Brrrrrrrrrrrr…

Groetekes, Sje

Thanx! Dat was 'm.

We hadden ook idd niet mee kunnen gaan, maar dat was helaas niet in me op gekomen. Zo ver had ik ook niet nagedacht. Het is gelukkig allemaal goed gegaan. Maar ik snap niet dat hier geen voorzieningen voor zijn. Merel zal heus niet het eerste kind zijn en ook niet de laatste. In de wandelwagen laten staan mocht ook niet, want dan wordt het pad belemmerd. De autostoel met alleen de heupgordel vastzetten vond ik ook geen optie.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Wat fijn dat het zo leuk was joh. Ja efteling staat ook op onze lijst maar Morgan moet dan iets groter zijn nog.

En wat raar dat ze daar niks mee doen met kinderen en bussen. Overigens heb ik er ook nooit echt over nagedacht hoor.

Groetjes,

Michèle