Eetschema 1 jaar

Hoi mijn zoon is bijna 14 maanden en eet het volgende:

rond 7.30 bord pap met tuit water.

11.30 twee broodjes tuit sojamelk (koemelkallergie)

15.00 fruit (gepureerd hij wil echt geen stukje proeven)

17.30 warm eten (gepureerd want ook hier lust hij geen stukjes)

19.00 fles

ben gewoon nieuwsgierig wat die van jullie krijgen rond deze leeftijd.

dank gr ikina

Bij ons zag het schema er zo uit:

7.00 uur pap
9.30 uur 1 stuk fruit in stukjes, prikt 'ie zelf weg
12.00 uur 2 broodjes met beleg + melk
15.00 uur sap + koekje
18.00 uur warm eten (met de pot mee) + toetje

Waarom lust je zoontje geen stukjes en wil 'ie alles gepureerd?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

7.30 uur bambix
9.30 uur fruit en drinken
12.00 2 boterhamen + drinken
’smiddags verschilt de tijd maar net wanneer hij wakker is koekje oid en drinken
17.15 uur warm eten +toetje
dan nog drinken.

Moet zeggen dat ik eigenlijk geen vaste tijden meer heb ligt eraan hoe laat hij wakker wordt en hoeveel hij slaapt op een dag. Gebeurt ook dat hij nog en keer extra fruit krijgt of nog rozijntjes erbij. Heb maar krielkippie

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

geen idee waarom hij geen stukjes eet. Banaan eet hij wel zo weg uit de hand en hij eet wel drie a 4 stukjes en dan is hij het zat en spuugt het uit. Bij mij verschilt het uiteraard ook per dag. de ene keer eet hij eerst fruit en dan later brood, ligt eraan hoe laat hij wakker is. Soms krijgt hij twee keer fruit in de ochtend en in de middag.

Ook geef ik in de ochtend wel een yoghurt of een broodje. Toetje af en toe yoghurt, door die melkallergie blijft toetje beetje eenzijdig. Hij vindt ze fles nog erg lekker dus is dat zijn toetje haha

alvast bedankt voor de reacties

Heey,
Mijn zoontje is nu bijna 1, en zo ziet bij ons de dag eruit:

7.30 pap 150 cc of 1 boterham met 120 cc melk
9.30 een uurtje slapen
10.30 diksap en een koekje (rijstwafel, soepstengel of rozijntjes) vak ook mandarijn erbij
12.30 boterham en melk 120 cc
14.00 een uurtje slapen
15.,30 1 stuk fruit en wat diksap
17.30 potje eten 12+ en wat diksap
18.30 fles 120 cc (=toetje, omdat hij ook kma heeft) en slapen

We proberen hem nu mee te laten eten et de pot, maar hebben even een pauze ingelast aangezien hij 's avonds bijna niets eet, ook geen potjes. Zal wel sprong of tanden zijn. Verder hou ik me wel redelijk aan ‘het schema’, hij krijgt verder eigenlijk niets tussendoor extra (heeeeeel af en toe een hap van papa of mama, maar alleen als hij goed gegeten heeft!)

Liefs, Anne

Dit eet mijn zoontje:

ontbijt: 200cc half volle melk, broodje en een stuk fruit.
tussen de middag: 2 broodjes met wat drinken bv diksap.
tussendoor: koekje, kracker of een stuk fruit met diksap.
avondeten: wat de pot schaft met soms een paar hapjes van ons toetje als we die hebben.
voor het slapen gaan 200cc half volle melk.

hij is 13 maand.

Rens is nu 12 maanden en die eet nu dit

7.30 2 boterhammen en beker met 100cc opvolgmelk h.a
10.00 fuit in stukjes en diksap
11.30 2 boterhammen en beker met 100cc opvolgmelk
15.00 diksap en rijstwafel/soepstengel
17.00 250gr warm eten(met de pot mee) in stukjes
schaaltje joghurt

Mijn zoon ging pas echt goed stukjes eten toen ik gewoon helemaal niets meer pureerde voor hem. Heeft een paar dagen slecht gegeten en ging toen steeds beter. Begin gewoon met eten wat al zacht is van zichzelf zoals bloemkool/broccoli. Hij is nu al een jaar geweest dus dit kan goed uitproberen zijn, hij kan ook brood eten dus zou hij ook geen moeite moeten hebben met stukjes. Maar dat is natuurlijk wel veel makkelijker. Misschien kun je het pureren nu achterwege laten en bv gewoon prakken en dan steeds ietsje grover.
Wil hij het niet eten dan gewoon wegzetten en niets anders geven. Als hij honger heeft gaat hij vanzelf wel eten lijkt me. Heeft hier in ieder geval prima gewerkt.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Toen Tim 14 maanden was had hij het volgende schema:

Ontbijt: pap uit een bordje
Tussendoor: Beker diksap en Fruit (gewoon stukjes en die eet hij zelf)
Middageten: 2 boterhammen en 180 cc halfvolle melk
Tussendoor: Beker diksap en soepstengel, liga oid
Avondeten: Met ons mee eten + toetje

Hij zal eens moeten wennen aan stukjes en hij heeft nu echt wel de leeftijd dat hij dit makkelijk moet kunnen. Ik zou echt zijn fruit niet meer pureren, want met deze leeftijd moet hij het gewoon in stukken kunnen eten. Ik heb Tim altijd vers fruit gegeven en pureren heb ik maar heel kort gedaan. Ik ben al vrij snel overgegaan op raspen of prakken. Begin gewoon eerst met raspen of prakken en als dat goed gaat overgaan op kleine stukjes die je vervolgens steeds groter maakt. Ook avondeten kun je makkelijk gaan prakken. Waarschijnlijk gewoon gemakzucht van hem. Het zal dus wel even een paar dagen kunnen duren, maar gewoon alleen maar avondeten geprakt aanbieden dan gaat hij het vanzelf wel eten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker