Eet slecht en groeit matig!

Mijn dochtertje is 19 maanden en eet erg weinig.
Afgelopen maandag zijn we bij het CB geweest, ze is nu 83 cm en weegt 9200 gr.
De vorige keer, 4,5 maand geleden was ze (ik geloof) 78 cm en 8750 gr.
Ze is dus in al die maanden maar 450 gr. gegroeid.
Daarmee is ze nu ook onder de lijn gekomen. In principe heb ik over 3 mnd weer een extra controle afspraak op het CB ivm haar gewicht.
Ik maak me echter nu toch zorgen. Ze eet echt weinig!

Vandaag bijv:
100 ml pap
1 hapje eierkoek
max 1/2 snee brood zonder korst met pindakaas
3 hapjes spaghetti met saus (geblenderd, want als ze stukjes proeft wil ze helemaal niks meer)
2 eetlepels yoghurt
voor het naar bed gaan als extra nog maar 200 ml pap gegeven

Wat moet ik hier nou mee?
Ik bied haar vanalles aan, maar ze wil het niet.
Drinken doet ze wel goed, gelukkig.

Ze eet nooit veel, dus inhalen doet ze ook niet.
Heeft er iemand tips?

Normaal eten is voor haar:
200 ml pap
1/2 koekje bijv. liga
1 snee brood met beleg zonder korst
1/2 koekje of geblenderd fruithap
150 gr warm
100 gr toetje

Ik zit even met de handen in 't haar.
Dwingen doe ik niet, laat haar bepalen.

Groetjes Desiree

Gut meid wat begrijp ik je.
Mijn dochter heeft de eerste 14 maanden net zo belabberd gegeten als jouw meisje.
Maar die heeft met 14 maand ineens de knop omgezet en is gaan eten.
Vraag een doorverwijzing naar de kinderarts eventueel.
En voor de rest, laat het los.
Ik d8 altijd maar, als het echt te erg wordt stoppen ze er wel een sonde in

Oeh, dat is inderdaad niet al teveel zeg.
Ik zou inderdaad ook een kinderarts inschakelen.
En een logopediste om te helpen met het gaan eten van stukjes.

Succes.

Hoi Hoi,

Mijn dochter van 2 jaar en 8 maandjes oud,
eet ook niet veel.
En weegt maar 10 kilo en is 84 cm

Vandaag heeft ze :

1 beschuit smorgens (krijg er ook niet meer in smorgens)
Smiddags om 12 uur: halve boterham (de rest gooit ze op de grond)
Om 3 uur in de middag een koekje (dat gaat er wel in)
en om 5 uur heeft ze 2 happen van de bloemkool op.
En daarna het toetje wel weer.
Drinke is ook matig, maar wel voldoende

Bij mij is dit nu 1 hele week bezig zo,
Dwingen heeft ook niet veel zin, dan komt het er gewoon weer uit.
Ik heb maandag afspraak bij CB dus vraag daar wel om raad.

Groetjes

Xandra

Hier eet ze op het moment ook erg weinig al een poos,maar geeft ook regelmatig over dus denken toch dat het de nasleep van een buikgriepje/maagontsteking is. Hoe lang eet ze al zo slecht? Ze hebben allemaal wel eens periodes natuurlijk dat ze slecht eten. Even laten zien dat ze ook een mening hebben, ze gebruiken het dan als machtsmiddel. ALs het echt lang duurt idd even langs de kinderarts gaan zodat ze kunnen onderzoeken of ze misschien last van haar buikje heeft?

mama1980

Momenteel eet ze vier dagen zo minimaal. Daarvoor heeft ze een aantal dagen redelijk normaal gegeten, normaal is voor haar:

200 ml pap
1/2 koekje bijv. liga
1 snee brood met beleg zonder korst
1/2 koekje of geblenderd fruithap
150 gr warm
100 gr toetje

Dat gaat dus nog, maar meer is het ook eigenlijk nooit.
Ze kwakkelt al, denk ik, een maand of twee zo met eten. Dan een paar dagen tot een week goed, dan weer een week of twee minimaal.
Ze is erg actief, heeft geen rust in de kont. Dus ze verbruikt veel energie.
Ze is al vanaf de geboorte een minimale eter. Flessen gingen bijna nooit op. Heeft koemelkallergie gehad en verdraagt nog steeds geen grote hoeveelheden melk. Was allergisch voor appel, aardappel en nog wat dingen. Lustte geen bambixpap door de fles, nog steeds niet trouwens. Stukjes hè?!
Alleen nestlé gaat erin. Ze is altijd een kieskeurige eter geweest en at mondjesmaat. Ze hing met haar gewicht altijd tegen de onderste lijn, maar is er nu dus onder gezakt.
Ik zie gewoon niet dat zij ineens meer gaat eten. Ze eet altijd minimaal en met periodes ronduit slecht.
Denk dat ik het weekend nog even aanzie, eventueel maaltijdsoepen ga proberen en/of slagroom door de soyamelk. Kijken of ze dat wil.
Ik weet 't gewoon niet.
Maakte me er ook nooit druk over, maar dit kan zo niet doorgaan.

Groetjes Desiree

Gewoon een afspraak maken bij de kinderarts hoor, daar zijn ze voor! Zeker als je je zorgen maakt. Jij voelt als moeder het beste aan of er iets niet helemaal klopt. En blijkt het niks te zijn dan ben je gerust en sta je er zelf misschien wat gemoedelijker in wat zij ook weer aan voelt he. Laat het igg geen strijd worden het eten, want dat merkt ze en dat zal het er alleen slechter op maken. En ook met stukjes eten moet ze echt wel gaan oefenen nu natuurlijk. Ik weet het is makkelijk gezegd als ze niet willen, maar daarom kan je denk ik het beste even advies vragen aan een arts. Zeker omdat je al aangeeft dat ze met gewicht ook niet helemaal op de lijn blijft. Succes en sterkte!

mama1980