Eet schema

hallo

delano eet nu sinds twee dagen het hele potje groente
maar nu als ik hem zo laat gaan krijgt hij nog maar twee flessen per dag en dat is volgens mij toch wel echt te weinig
hier zijn schema
7uur fles 210
uurtje spelen en dan slapen
12uur groente hap
uurtje spelen en dan slapen
15;30uur fruit hap
19;00uur fles 210 en bambix(dankzij sje hahahahaha)

opzich is hij hier tevreden mee en klaagt hij niet
wie kan mij helpen o zijn schema zodaig te krijgen tot hj toch nog die derde fles krijgt want die heeft hij volgens mij toch echt nog nodig eerst gaf ik die achter de groente hap aan maar ja als hij die helemaal eet is die fles toch echt teveel
alvast bedankt

Hoi Anouk,

Senna is net een maandje ouder als Delano en heeft het volgende schema:
7.00 à 7.30 240cc voeding
10.00 fruithap (1/2 peer / 1/2 appel / 1 pruim / 1/2 liga)
(daarna slapen… nou ja poging tot soms niet soms 2 uur)
12.30 fles 240cc voeding
16.00 groentepotje met als toetje 100cc voeding (deze drinkt ze soms leeg, meestal niet helemaal, ligt eraan hoeveel groente ze heeft gegeten)
19.00 fles 240cc

Ze drinkt de eerste 2 flessen niet in zijn geheel leeg meestal 180cc-200cc.
De laatste altijd helemaal leeg.

Groet Vanessa mama van Senna.

heel fijn schema maar delano hou ik niet wakker tot aan het fruit dan dan zou ik hem moeten wakker maken ervoor
kan het wel al eens proberen meschien als hij dat ritme heeft eenmaal dat het wel lukt

O jij hebt nog een lekkere slaperd… nou net als vandaag slaapt Senna dus de ochtend niet en viel net na de fles als een blok in slaap.
Je kan het fruithapje ook opsplitsen in een paar hapjes in de ochtend en een paar hapjes in de middag.

Nog ff een vraagje gebruik je al de bambix voor kids vanaf 7 maanden?
Reageert Delano daar goed op? Wil er met Senna binnenkort mee gaan starten en dan als pap in de ochtend ipv flesvoeding of evt door de fles heen.
Moet ik nog ff over denken… hahaha.

ja ik heb dit op aanraden van het goede advies van sje gedaan,omdat delano moeite heeft met poepen(niet hard hoor)maar duwt het goed zelf der uit om het maar zo te zeggen
we zijn het nu twee dagen aan het geven en dat gaat prima

Hoi Anouk,

mijn kleine is nog niet zover, maar die van mijn vriendin wel, die is 6,5 maand en krijgt sinds deze week pas 3 ipv 4 flessen. Maar zij geeft 's morgens fruit en dan na een half uurtje spelen een fles van 230-240 en 's middags de groentehap, misschien is dat voor jou ook een idee.

Groetjes,
Inge

Hoi Anouk,
2 flessen lijkt mij inderdaad wel wat weinig. Ons meisje is evenoud als Delano, maar zij krijgt nog gewoon 4 flessen en ergens tussendoor nog een fruithap. Haar schema is als volgt:
07.30 uur fles 240 ml
11.00 uur fles 240 ml (laat vaak 50 staan)
15.00 uur fles 240 ml (laat vaak 50 staan)
17.00 uur fruithap (ca. 6/7 lepeltjes)
19.00 uur fles 240 ml
Ik wil nu gaan proberen om het fruithapje naar de ochtend te schuiven en dan om 17.00 uur groente te gaan geven.
Grt, Sabine

Hoi Anouk,

Lucas kreeg rond de 5 maanden het volgende:

rond 7 uur fles met 180 melk
rond 10 potje fruit
rond 12 fles met 180 melk
rond 4 nog een fles met 120 melk
rond 6 uur potje groente
rond 10 uur nog een fles met 180 melk

Hoop dat je dr wat aan hebt. ik vond het heel moeilijk om een vast schema te maken, maar als je dat eenmaal hebt is het toch wel heerlijk, weet je precies waar je aan toe is en de kleine ook.

Groetjes Esther

Elke dag is uniek, hoe geweldig is dat??

Mijn zoontje is net 6 maanden en ik geef hem:
7.30 een fles met pap 200cc melk en 7 scheppen pap
11.30 een fruithapje en 150cc fles
13.30 een stukje brood en water
15.30 een fles 240cc
19.30 bord groenten en een fles 150 cc

Tussendoor slaapt hij ook nog wel veel op een dag hoor ruim 4 uur dus ja een slaap koppie

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

bij delano heeft de groente hap best lang geduurd en eet hij nu pas,maar goed tot zes maanden hebben ze het ook niet echt nodig nog he

probeer gewoon eens een keer en als het niet lukt laat je het achter wege

dit is delano zijn schema nu ,na dat ik dit topic geopend heb,en dit gaat goed

7uur fles 210 7 schepjes
10uur 10;30 fruit (heel potje)
13;15 ong fles 210 7 schepjes
16uur 16;30 groente hap heel potje
19uur fles 240 8 schepjes en drie maatschepjes bambix

Hoi Thamar,

ik heb echt een fijne wijkverpleegkundige bij het CB. Zij zegt dat ze officieel 6 maanden aanraden, maar heeft mij al gezegd dat ik met Zoë gerust mag beginnen met 4 maanden, alleen niet alles tegelijk. Ze adviseert om te beginnen met een fruithapje en dan 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak en goed in de gaten houden of ze niet allergisch reageert (huid, huilen etc.). Als dat goed gaat, andere smaken fruit, als dat goed gaat bijv. 's avonds pap bij de fles om te kijken of ze van 19.00-7.00 door gaat slapen en als dat dan weer goed gaat een groentehapje. Zolang je maar niet alles tegelijk gaat doen.
Leek me op zich wel logisch.
Zoë wordt volgende week 4 maanden, maar ik wacht nog ff met fruithapje omdat ze een extreem droge huid heeft en dat wordt nu langzaam wat beter en dan kan ze dus erg op bijvoeding reageren.
Laat je ff weten wat je hebt geprobeerd en hoe het gegaan is? Ben heel benieuwd omdat onze kindjes bijna even oud zijn.

Groetjes,
Inge

Dat is mijn plan ongeveer ook voor als ze 4,5 mnd is. Ben benieuwd zonder die laatste fles. Kyra is 's nachts niet zo’n goede slaper, toch?
Ik moet Zoë al vanaf de geboorte wakker maken om 22.30 uur voor een fles maar ze drinkt hem nog steeds helemaal op. Over 3 weken heb ik vakantie dan ga ik het ook maar eens proberen. Ik dacht eigenlijk dat de laatste fles pas wegging als ze rond 19.30 uur een papfles kregen omdat ze daar dan heel de nacht op konden teren en dat dat dan zo rond de 6 maanden was, maar ik lees hier op de site veel kindjes die al eerder van 19.00-7.00 slapen en aangezien Zoë al in geen 11 weken 's nachts wakker is geweest, kan ik het in ieder geval proberen

Dan moet ik dus maar hopen dat Zoë ook voeding gaat laten staan, want die zuigt echt de bodem uit haar fles (bij alle 5) en 19.00 uur haal ik nooit, ze heeft bijna altijd al wat eerder honger dus ik kan hem nog niet uitstellen tot 20.00 uur.
Hoeveel woog Kyra nu?

quote:
Kyra is al 63.5 cm!! Lange dame. En ze weegt nu 5925

<

</BLOCKQUOTE id=quote>

oh oh… jouw kyra is 4maand

mijn alexander was vorige week 61cm en 5950gr en was toen 8 wken… grappig hoor zoveel verschillen, idd is ze dan een lange dame!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

jeetje mijn meisje is 8 maanden en is 65 cm
een kort dik proppie hahahaaha

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Tjemig, Senna woog met bijna 6 maanden 6965 gram en was 67,5 lang.
As dinsdag gaan we weer naar CB ben benieuwd hoe de groei lijn nu verder gaat!

Zoë was bij de geboorte al 4485 gram en de laatste keer bij het CB (2,5 week geleden) 6800 gram en 63,5 cm, ook een hele lange dame. Gewicht was precies gemiddeld. Hebben we over een paar jaar een stel lange meiden bij elkaar, haha.

met dat proppie van mij er achter aan hiihihi

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd