Eet schema 4 maanden

hallo allemaal,

ben net bij cb geweest en omdat groente zo goed gaat mag ik de fles van 23.00 weg laten. maar de laatste fles moet wel om 21.00 omdat er maar maximaal 10 uur tussen mag zitten tussen de eerste en laatste voeding.
nu ben ik ons fijne schematje dus kwijt en ben even aan het puzzelen.
ik zat te denken aan:
7.00 fles
12.00 fles
16.00 groente
17.00 fles
21.00 fles

Is dit iets??? als ze snacht’s wakker wordt moet ik nog wel de 5 de fles erbij blijven geven.

Hoe ziet jullie schema erruit of hebben jullie tips??? alles is welkom want ik ben even zoekende.

groetjes gytha

hoi,

als jou kindje dit schema aankan is het een mooi schema toch??
ik heb de laatste fles van mijn dochter afgebouwd door niet ineens de fles van 23 uur weg te laten maar telkens te vervroegen. Zo had ik de minste kans dat zij snachts kwam.
uiteindelijk zaten de flessen zo dicht op elkaar dat zij het niet meer nodig had.
ik vond het geen goed idee dat zij snachts dan weer een voeding nodig had. misschien heb je er wat aan. en als zij naar jou idee te weinig krijgt gewoon meer geven tijdens de voedingen…

groetjes fenne

Mooi schema hoor… Toen ik met Jeske een fles terugging had ze er geen moeite mee en ze kwam ook niet 's nachts…
Ik zou zeggen, probeer het gewoon, want zo weet je of je schema werkt…
Misschien kan je bij de laatste fles een klein schepje rijstebloem of johannesbroodpitmeel doen om het wat dikker te maken…

ja wil eigenlijk wel wat rijstebloem toevoegen maar gebruik comfort voding en die is al erg dik en wordt dus met rijstebloem nog dikker.
maar ga het zeker proberen.

iemand ervaring mee met comfort voeding en rijstebloem erdoor??

groetjes gytha

hoi,

ja gebruitk zelf comfort. juist voor de buikkrampen .
bevalt erg goed. mijn dochter gebruikt een l speen van bibi voor het drinken van de comfort voeding.
de voeding is dik en met rijstenbloem wordt het nog dikker.
gaf moeite met drinken bij mijn dochter ook frustratie, dronk daardoor haar fles niet leeg.
ook kon zij niet meer poepen door het gebruik bvan het rijstenbloem.
dus ik heb het nooit meer gegeven en zij slaapt bijna altijd al zonder rijstenbloem in haar laatste fles en gaat erg goed.
ik deed soms wel eens een etra schepje voeding in haar fles )waarvan ze wel zeggen dat het niet kan). maar dat beviel goed.

groetjes fenne

Hoi Gytha,

Ik ben ook sinds vorige week bezig met het veranderen van Iris haar schema en ik moet zeggen…het is best lastig! Ik heb eerst een week gekeken hoe haar ritme uit d’r zelf werd en daar ben ik nu een “ritme” rond aan het bouwen. Ik kan Iris alleen niet wakker houden tot 21.00u, 20.00u is echt het max. En om haar dan om 21.00u uit een hele diepe slaap te halen vind ik nog zieliger dan om 23.00u. Vandaar dat ik dan toch maar om 19.30u haar laatste fles geef. Dit is nu haar dagschema:

7.30 fles 200cc met rijstebloem
9.00 tot 10.00 slapen
10.30 fruithapje
11.45 fles 200cc
12.00 tot 14.00 slapen
14.15 soms beetje diksap ( ong 100cc)
15.30 fles 200cc
17.00 groentenhapje ( half potje )
18.00 tot 18.45 slapen
19.00u badje
19.30 fles 200cc
20.00 tot 07.30 slapen

Ik vind dit een heerlijk ritme en dit mag ze van mij nog heel lang volhouden! Het wijkt af en toe wel iets af want nu slaapt ze bijv ook nog
Hoop dat jouw kindje ook een lekker ritme krijgt!

Groetjes Monique, mama van Iris

Gewijzigd door - Myks op 25 Sep 2007 10:12:48

bedankt monique,
liek is ook nooit langer wakker dan 20.00 uur dus moet haar om 21.00 wakker gaan maken op verzoek van cb, maar dat moest ik om 23.00 ook.
Hun zeiden waarschijnlijk zit ze om 21.00uur nog niet in zo’n diepe slaap.
we gaan het proberen. maar eerder als 21.00 mocht niet ivm een evt dalend bloesuikerspiegel. Maar als ik hier zo lees geven jullie de flessen allemaal eerder.
En is dat altijd goed gegaan?? jullie kindjes zijn dan wel ouder. nou ik kijk hoe het gaat en anders geef ik hem ook eerder.

En fenne ook een goed iedee om de 23.00 fles steeds eerder te geven.

ga denk ik toch een ander schema doen zoals hierboven wat ik schreef want zie nu pas dat ze om 17.00 slaapt.
dus misschien 7.00 fles
11.00 fles
15.00 groente
18.30 fles
21.00 fles
maar zitten dan de laatste 2 flessen niet te dicht op elkaar???
pffffff wat een puzzel. of hoe zouden jullie dit doen?? Lieke slaapt meestal van 16 30 tot 18.30

groetjes gytha

Hey Gytha,

Ik denk dat je gewoon moet proberen wat voor jou en jouw kindje het beste is! Ik heb in de afgelopen paar maanden wel gemerkt dat ieder Cb iets anders zegt. Erg verwarrend vind ik dat
Toen ik met 4,5 met Iris bij het CB was, stelden zij zelf voor om de laatste voeding te laten vallen. Ze zeiden niets over de andere voeding om 21.00u doen en een laag bloedsuikerspiegel… Ik had het wel op internet gelezen maar ik heb het toch maar geprobeerd en Iris had gelukkig nergens last van. Ben wel de eerste nachten extra gaan kijken of ze het nog wel deed
Ik durf je ook niet te zeggen of het leeftijdsgebonden is, dat bloedsuikerspiegelverhaal.

Maar ik zou ook zeker de voeding van 23.00u eerst gaan vervroegen. Heb ik met Iris ook gedaan. Eerst een paar dagen vroeger, dan minder, dan weer wat vroeger etc. En ik ben dus gestopt toen de voeding 21.00u berijkt had.

Nou, succes!

inderdaad ieder cb is anders dat lees ik ook.
erg verwarrend vindt ik dat.
ons cb gaat precies volgens de regeltjes en dat is niet altijd makkelijk.
Denk dat ik gewoon mijn eigen gang maar ga want wordt er niet goed van.
De laatste fles drinkt ze niet meer leeg laat iedere avond 80cc staan dus ik denk dat ik hem toch maar eens ga vervroegen en afbouwen.
groete gaat redelijk athans worteltjes. bloemkool heeft ze gisteren gehad, maar maar een half potje ze vondt er weinig aan, denk dat ze weer aan die smaak moet wennen. we zien wel hoe het gaat vanmiddag want dan krijgt ze weer bloemkool haha.
moeten kindjes steeds aan een nieuw smaakje wennen??? of hoe ervaren jullie dit??

groetjes gytha

ha ha, ja ik ken het! Iris kijkt na elk eerste hapje alsof ze het vies vindt. Vervolgens doet ze haar mond al weer open voor het 2e hapje en eet ze met smaak de rest op! Ze heeft wel zo haar voorkeur. Voornamelijk bruine bonen met appeltjes en sperziebonen vindt ze heerlijk. Bloemkool is ook niet haar haar favo maar ik kan het haar niet kwalijk nemen…heb je het zelf al eens geproefd???
Ik heb zelf ook al eens bloemkool met een half aardappeltje gekookt en dat was beter. Maar als ze het echt niet lusten spugen ze het wel uit. Dus zolang ze het doorslikken is het prima!!

Fruit is trouwens absoluut geen probleem. Dat vindt ze héérlijk en eet liefst een heel potje leeg!