erg herkenbaar! Jammergenoeg kan ik niet zeggen dat het jengelen/zeuren tijdens eten koken snel overgaat, want Joaquin doet dit ook nog steeds (weet natuurlijk niet hoe Joaquin hier in de toekomst mee omgaat…). Ik geef hem dan toch echt niks verder meer ‘extra’ behalve een soepstengel voordat ik begin met koken. Gelukkig is papa altijd rond 5 uur thuis dus wij hebben afgesproken dat als papa thuis is, papa met Joaquin 1 op 1 tijd heeft en met hem gaat spelen, stoeien of wat dan ook. Dit helpt goed. Als papa er rond etenstijd niet is zet ik toch echt baby-tv aan (of welk programma jou kindje graag ziet of dergelijke vervangingen van een babysitter haha
).
Ik denk dat het goed is om vaste tijden voor eten en drinken in te brengen en je daar ook consequent aan te houden. In het begin zal het even doorzetten zijn met de tussendoortjes (ik weet er alles van!! Die van ons lust ook àlles en als ik hem zijn zin zou geven eet hij ook heel de dag door) maar als dit de gewoonte thuis is geworden zal je zoontje zich er echt wel aan toe geven. En onthoud: wie het laatst lacht lacht het best, zorg ervoor dat je elke strijd wint
!
Bij het ontbijt, lunch en avondeten mag hij zoveel hij wil, hij voelt prima aan wanneer hij genoeg heeft of meer nodig heeft. Tussendoortjes betekend: consequent. Als je daar consequent in bent eet hij des te beter zijn hoofdmaaltijden en krijgt hij daardoor minder trek in tussendoortjes…
Succes! Grtjs x Ghis