Eet obsessie.. herkenbaar?

Hoi allemaal!

Onze zoon Alex is nu bijna 16 maanden oud. Hij is tot nu toe meestal heel lief, niks op aan te merken. Zijn enig nadeel is: hij is ontzettend geobsedeerd door eten! Ik geef hem niet als hij vraagt, dan zou hij de hele dag met eten in zijn handen lopen. Als eten in de buurt is, flipt hij zo ongeveer haha. Hij eet dan ook alles, dat is wel weer fijn…
Is dit herkenbaar? Gaat dit nog over?!?!

Lauren & Alex (05-05-2010)

Lekker toch? Het gaat over; in de peuterpuberteit

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ow ja Mriek!
Ik heb hier nog steeds een eetmonster hoor en hij is echt 3!!!

Zeg ik niet nee, dan is ook hij telkens aan het eten.

Gr, Danielle

een obsessie of dat herkenbaar is? ja… met eten? minder…
Rico had dat (niet meer) met alles wat nieuw was. een bal was voor hem ZOOOO’N obsessie dat ik er helemaal knetter van werd. idd altijd met een bal lopen, iedereen zijn naam was “bal” elk voorwerp was een bal, ik ga slapen? nee ik ga bal!
dus je snapt m wel

Hier ook een die echt alles om eten liet draaien, Nu wat minder geworden maar ze eet nog steeds graag. Overigens is mijn ervaring als ze ineens veel gaat eten dat er een groeispurt aankomt.

Groetjes,

Michèle

Hier ook eentje die geobsedeerd is voor eten. Wordt er knettergek van. Maar dan wel lekker eten. Als er bv in het weekend kaas op tafel staat is hij er niet bij weg te slaan of koekjes op tafel grrrrr zet ze maar gewoon weg heb geen zin in gejammer en gezeur de hele tijd. Dion heeft het niet met brood of avond eten. Dit eet hij wel goed hoor.
Het is wel ietsjes minder geworden met de nadruk op ietsjes. Hoop ook zo dat dit over gaat.

Als onze zoon (een van) ons ziet eten, komt hij al met een big smile aankruipen. Hij weet dondersgoed dat hij niets krijgt, want meestal heeft hij zijn eigen ding al op. Wij geven er niet aan toe als hij aan tafel loopt te “schooieren” en tot nu toe heeft hij altijd eieren voor zijn geld gekozen en gaat hij weer spelen!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Als onze zoon (een van) ons ziet eten, komt hij al met een big smile aankruipen. Hij weet dondersgoed dat hij niets krijgt, want meestal heeft hij zijn eigen ding al op. Wij geven er niet aan toe als hij aan tafel loopt te “schooieren” en tot nu toe heeft hij altijd eieren voor zijn geld gekozen en gaat hij weer spelen!

Lilypie First Birthday tickers

quote:
Ow ja Mriek! Ik heb hier nog steeds een eetmonster hoor en hij is echt 3!!!

Zeg ik niet nee, dan is ook hij telkens aan het eten.

Gr, Danielle

Je hebt altijd uitzonderingen die de regel bevestigen

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Okee… dus het komt vaker voor… wat ik zo jammer vind, is dat Alex echt pissig wordt als hij het niet krijgt. Als ik kook gaat hij naast me jengelen… als ik eenmaal ‘nee’ zeg, geef ik ook niet meer toe, maar dan staat hij ook dik 10 minuten te jengelen naast me. Dan druipt hij even af.
Laatst een familie bbq: we dachten: we laten hem eens zijn gang gaan. Nou, die jongen kent echt geen stop… at de hele dag door…

Lauren & Alex (05-05-2010)

Ik zou zeggen geniet ervan, ) hier eentje die het tegenovergestelde is. Die moeten we eerder aansporen om te eten! Maar ik begrijp dat het andersom ook vervelend kan zijn. Helaas geen tips, wel heel veel succes gewenst!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

erg herkenbaar! Jammergenoeg kan ik niet zeggen dat het jengelen/zeuren tijdens eten koken snel overgaat, want Joaquin doet dit ook nog steeds (weet natuurlijk niet hoe Joaquin hier in de toekomst mee omgaat…). Ik geef hem dan toch echt niks verder meer ‘extra’ behalve een soepstengel voordat ik begin met koken. Gelukkig is papa altijd rond 5 uur thuis dus wij hebben afgesproken dat als papa thuis is, papa met Joaquin 1 op 1 tijd heeft en met hem gaat spelen, stoeien of wat dan ook. Dit helpt goed. Als papa er rond etenstijd niet is zet ik toch echt baby-tv aan (of welk programma jou kindje graag ziet of dergelijke vervangingen van een babysitter haha).

Ik denk dat het goed is om vaste tijden voor eten en drinken in te brengen en je daar ook consequent aan te houden. In het begin zal het even doorzetten zijn met de tussendoortjes (ik weet er alles van!! Die van ons lust ook àlles en als ik hem zijn zin zou geven eet hij ook heel de dag door) maar als dit de gewoonte thuis is geworden zal je zoontje zich er echt wel aan toe geven. En onthoud: wie het laatst lacht lacht het best, zorg ervoor dat je elke strijd wint !

Bij het ontbijt, lunch en avondeten mag hij zoveel hij wil, hij voelt prima aan wanneer hij genoeg heeft of meer nodig heeft. Tussendoortjes betekend: consequent. Als je daar consequent in bent eet hij des te beter zijn hoofdmaaltijden en krijgt hij daardoor minder trek in tussendoortjes…

Succes! Grtjs x Ghis

@Ghis- hartje -Joaquin
Ik denk persoonlijk niet zo zeer ligt aan vaste tijden eten maar dat het ene kind meer een lekere eten is dan de ander.
Marijn vraagt bijna nooit om iets ja tuurlijk af en toe een snoepje maar verder niet ook niet als er iets op tafel staat en Dion daarin tegen vraagt maar door. Hij weet niet hoe snel hij iets naar binnen moet krijgen.

Ik ben ook meer een snoeper en snaaier dan mijn man dus het zit ook in de persoon. Alleen ze moeten leren dat ze niet te pas en te onpas kunnen eten wannneer zij dat willen en je moet duidelijk de grenzen aangeven dit is voor jou en nu is het klaar. En dan leren ze vanzelf hoe het werkt. Ze hebben nu dat besef nog niet

“Alleen ze moeten leren dat ze niet te pas en te onpas kunnen eten wannneer zij dat willen en je moet duidelijk de grenzen aangeven dit is voor jou en nu is het klaar. En dan leren ze vanzelf hoe het werkt”

@ pranger7: Dat bedoel ik met vaste tijden en dus consequent zijn

Grt Ghis

maar we hebben er hier eentje die heeft schijt aan alles om het maar even kort door de bocht te zegeen. Nee is nee en ja is ja bij Dion of je nu hoog of laag springt. Hij krijgt zijn zin niet hoor pff kijk wel uit. Maar Dion is een mannetje die je heel strak moet houden.
Dus hij kan eindeloos door zeuren over een stuk kaaaaaaaaaaaaaas zoals hij dat zo mooi zegt. En ik heb niet het idee dat hij zich er iets van aantrekt als ik zeg wil je op de trap zitten voor straf zegt hij doodleuk ja…en belooft natuurlijk beterschap met garantie tot de volgende letter haha.
Het heeft gewoon zijn tijd nodig totdat ze door hebben wat wel en niet kan. Ze weten het vaak ook wel maar sommigen gaan door.

hier ook eentje die alles eet dat langskomt al is het wel minder dan eerst. Hij roept wel de hele dag om koeka’s maar als het nee is is het ook goed. Als wij iets eten moet hij ook altijd een stukje ervan. Hier krijgt hij dat ook gewoon. Hij heeft ook wel dagen dat hij minder eet en ik heb toch liever dat hij teveel als te weinig eet. Hij is gelukkig ook erg blij te maken met aarbeien of een banaan.

22-12-2009 colin geboren