Eet jouw kind alle groenten op?

Ik ben een beetje benieuwd of jullie kids 's avonds een heel potje van 200 gram groenten opeten. Onze zoon is 8 maanden en over het algemeen eet hij maar een half potje (soms een hele, maar dat komt niet vaak voor). De rest van de dag krijgt hij:
ontbijt: fles 210 ml en brood
tussendoor: fruit (wel een heel groot potje)
lunch: brood en fles (vaak 200 ml op)
tussendoor: sap en koekje
avondeten: groenten en toetje
voor slapen gaan: fles (hoeveelheid verschilt)

Moet ik me zorgen maken als hij maar een half potje eet?

Zolang hij goed blijft groeien volgens de eigen curve en levendig blijft en vrolijk etc. maakt het helemaal niets uit hoeveel ze op een dag eten anders zullen ze straks de pp ook niet overleven.

De mijne eet op dit moment ook 100 gram bij het avondeten dus half potje, heel afentoe ook wel meer… in het begin at hij wel met gemak 200 gram maar nu hij ook brood eet en pap etc. is het terug gelopen en hij groeit als een tierelier 8 maand en 10 kg !

Vanaf 1 jaar is het volgens het voedingscentrum:
50-100 gram groente
50-100 gram aardappelen
60 gr vleesproduct

Dus tot die tijd is 100 gram wel genoeg hoor ze maken 200 gram voor de grote eters onder ons, zo zie ik het tenminste. Als hij bij mij de helft op eet is het goed, de rest zie ik als een extraatje, maar als dan de mond op slot gaat ook goed

Hier eet hij wel meestal alles op (ook ongeveer 200gram) en ik heb het idee dat hij soms best nog meer lust. Hij eet ook alles, is ook een hongernekje Maar ik zou me geen zorgen maken, wij eten ook niet allemaal evenveel. Mijn vriend schept ook 2 keer op en ik eet meestal maar een klein bordje. Zo zal het bij kinderen ook zijn.

22-12-2009 colin geboren

Even voor de duidelijkheid, ik heb het over potjes, he? Ik geef nog gewoon potjes (met de hele mikmak erin), maak dus qua groenten niets zelf (fruit maak ik wel altijd zelf). Komt voornamelijk doordat wij geen Hollandse Pot eters zijn!

ja dat had ik begrepen, maar ik maak ook altijd bakjes met 200 gram, dus 100gr groenten, 50 gr vlees 50gr aardappel (of macaroni/rijst)

Wij eten ook nooit hollandse pot, maar ik maak voor 2 weken vooruit en dan vries ik het in. Soms geef ik ook wel een potje, hoor. Ik vergeet wel eens wat uit te leggen

22-12-2009 colin geboren

Neeltje krijgt tot ze me t de pot mee-eet olvarit potjes en die gaan altijd schoon leeg

Danielle is nu 7,5 maanden en eet meestal 2 ons aardappels/groente/vlees. ik maak het ook zelf en stop het dan in de diepvries. Dit komt vooral omdat we vaak zelf pittiger eten en pas na 19 uur omdat mijn man en ik dan samen thuis zijn. Ze heeft ook liever gewoon eten i.p.v. melk.
Gisteren op cb geweest en daar hebben ze mij een nieuw voedingsschema gegeven:
8 uur pap (200 cc opvolgmelk + bambix)
10 uur fruit
12 uur boterham, boter en beleg. daarna 100 cc opvolgmelk
15 uur 150 cc volle yoghurt (maar ik geef meestal vanille yoghurt)
18 uur warm eten
19 - 19.30 200 cc opvoedmelk.

Ik maak de fruit & avondpotje zelf.
Avondhapje met bijv. aardappels/rijst/couscous & sperziebonen/courgette/broccoli/bloemkool/tuinerwten met kip/vis/tartaar en dat vindt die heerlijk, smikkelt die echt fantastisch op.
Vandaag had ik alleen een hapje met aubergine, rijst, kip & tomaat maar toen kreeg hij uitslag rond z’n mond. Rode vlekken.
Ik denk dat het kwam door de tomaat of aubergine. Rijst & kip heeft die al vaker gehad.

Binnenkort nog maar apart testen.

Lilypie First Birthday tickers

Hier ook 200 gram
maar dat is nog niet genoeg.
Als ik wel eens spinazie maak, en dus niet opnieuw kan invriezen, eet ze gewoon door. (terwijl het dan veel meer is dan 200 gram).
Als ik het dan weg zet, gaat ze toch tekeer.
Eigenlijk heeft ze dat met 200 gram ook.
Meestal geef ik dan wat water, en dan is ze snel afgekoeld.

Ik denk dat ze, als ik het zou doen, ook wel 2x200 gram op krijgt.
Dus voorlopig beslis ik maar wanneer ze vol zit

Lilypie First Birthday tickers

Onze zoon krijgt nog een klein potje (125 gram), want hij is gecorrigeerd 5 mnd oud. Gaat ook helemaal op.
Hij eet alleen nog geen verse groente (en ik zo’n moeite doen om dat in te vriezen, haha). Kan dat komen omdat het toch wat grover is?

Baby geboren

@Lencios,

Geef je de tomaat met vel en pitjes? Want het is vaak de tomaat waar allergisch op gereageerd wordt. Ik ontvel de tomaat eerst (kruis in de onderkant en halve minuut in kokend water) en haal de pitjes eruit. Dan mee in de stomer. Dat gaat goed hier…
Aubergine is hier geen probleem.
Succes met uitzoeken!
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 29 Aug 2010 13:16:15