Eet geen korstjes

Mijn peuterboy eet nog steeds geen korstjes van zijn brood.
Heb al vaak geprobeerd dat hij het wel eet, gezegd dat hij er sterk van word, en dat zegt hij ook zelf, maar hij weigert het te eten …
Van jongsaf aan wilde hij het al niet, maar toch door proberen te geven maar hij weigert het nog steeds …
Hebben jullie kindjes hier ook last van? En wat doen jullie daar dan mee?

Nathanael is van 10-06-09

Hier nooit last van gehad want ik heb brood vanaf het begin met korstjes gegeven. Dus ze weten hier niet beter of het is gewoon eetbaar en nog lekker ook.

Groetekes, Sje

Ja dat eet hij wel. Ik heb altijd het idee dat je als je brood met korst eet voller word dan als je ze zonder korst eet, Of heb ik dat verkeerd?
Hij kan als hij er echt zin in heeft, 4 broodjes zonder korst op,
Maar zoals stokbrood of van die voorgebakken broodjes uit de oven eet hij helemaal op.
Fruit eet hij ook goed hoor, appels en bananen gaan er bij hem het liefste in. Peer of kiwi of manderijnen lust hij niet.

Tuurlijk raak je van boterhammen met korst sneller vol. Korstjes zijn gewoon heel compact brood. Maar niks mis mee toch als je daar eerder vol van raakt? Het gaat niet om de hoeveelheid boterhammen, het gaat er gewoon om dat je maag gevuld wordt.

Ik vind het niet meer dan normaal dat ze de korstjes van hun brood gewoon eten hier. Zonde om weg te gooien. Korstjes zijn ook eten en eten gooi je niet weg als het verder gewoon goed is.

Je ziet ook weleens tieners of volwassenen korstjes laten liggen. Ik vind dat zo knullig en flauw staan.

Groetekes, Sje

En als je de bovenkant en onderkant eraf snijdt en hem een stuk korst in de hand geeft, voordat hij de rest van de boterham eet? Wil bij onze zoon nog wel eens helpen. Over het algemeen eet hij de korsten wel hoor, maar als ik brood voor hem aan het smeren ben, staat hij te ‘snaaien’ aan het aanrecht. Dan geef ik hem de bovenkant alvast in de hand (die eet hij het minst graag) en dan eet hij het zo op de vuist zeg maar!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Bij Dylano is het met vlagen dat hij de bovenste korst niet op eet. lig er niet wakker van vind het zelf ook vies
Dus hup dan haal ik ze eraf en in de broodzak voor de eendjes

Liefs Michelle

Ik zal het eens proberen om inderdaad alleen de zijkanten met korstjes te laten. Toevallig wil hij nu een broodje, dus zal het direct proberen

Nu nog brood?

Groetekes, Sje

Lastig dat hij geen korstjes eet. Gelukkig hebben we dat probleem hier niet gehad. Zowel bij Tim als bij Daan heb ik nadat ze ongeveer 2 weken brood kregen de korstjes eraan laten zitten. Ze weten hier niet beter of ze krijgen gewoon met korst. Zou er ook geen zin in hebben eerlijk gezegd om iedere keer de korstjes eraf te moeten halen. Het hoort gewoon bij brood en ze moeten het nu prima kunnen eten.

Groetjes,
Sandra

Sommige kinderen hebben ook als smoes dat ze geen korstjes eten omdat die hard zijn. Maar koekjes eten ze wel! Ik vraag me af wat harder is.

Groetekes, Sje

@ Sje, ja hij was pas net wakker van zijn middagslaapje dus heb hem een broodje gegeven. Denk trouwens ook maar zo, liever dat hij een x xtra brood eet dan dat hij alleen maar zou snoepen
Maar hij heeft het helemaal op, incl de korst. ik heb er gewoon een spelletje van gemaakt en gezegd dat hij ze juist NIET moet eten, want dan doet hij het juist WEL.

Ja inderdaad, beter brood dan snoep. Tenzij er zoetbeleg op het brood zit, dan val je van de regen in de drup.

Mooi dat-ie het met korst op heeft. Maakt niet uit dat het met een trucje was. Je kunt hier namelijk op teruggrijpen hij bijv. morgen weer geen korsten wil eten. Je weet nu namelijk dat-ie de korstjes wel degelijk lust.

Groetekes, Sje

Hij krijgt er vaak smeerkaas of smeerworst op. En vooral 's middags ben ik van eerst een broodje met kaas of worst en daarna een broodje met beleg naar keuze. Die keuze gaat altijd uit op pindakaas.
Maar inderdaad, ik weet nu dat hij het wel lust dus bij mij geen spelletjes meer haha… Nee voor een keer vind ik het niet erg hoor, dat hij het een keer niet op eet maar brood is brood en daar horen de korsten ook bij.
Ik moest altijd thuis blijven zitten tot alles op was, dus ook de korsten.
Ik at het vaak ook wel, maar als ik het niet at moest ik blijven zitten.
Dat doe ik natuurlijk nog niet met Nath, dat vind ik ook niet dat je dat echt op die leeftijd kan doen, maar goed, het is wel goed als ze het opeten

Hier hetzelfde regeltje: eerst een boterham met kaas of vlees en daarna mogen ze kiezen wat ze willen.

Groetekes, Sje

ik ben er ook van dat de hele boterham opgegeten moet worden, zit ze vol dan zit ze vol prima, niks mis mee. maar dan blijven niet alleen de korstjes liggen.
hier eigenlijk al heel lang geen problemen mee gehad, gelukkig.

en hier idd ook altijd eerst een boterham met gezond beleg en daarna eentje naar keuze. maar meestal komt ze niet verder dan 1 boterham haha.

liefs,
Rinske

Ik heb een kind dat en geen vlees eet, en geen kaas… weg hartig beleg! Korsten halen we er hier wel af… die eten ze los van het brood op… gek grut

Ook geen smeerkaas of smeerworst?
Haha ja ach zo kan het ook. ze eten het tenminste

Nee niks van dat alles! Het enige wat de laatste weken is gelukt is kipschnitzel en kipnuggets, voor de rest niks. Ook geen los plakje vlees, geen leverpastei, geen smeerkaas, niks dus

Nou wie weet komt dat nog wel Mijn boeffie luste eerst ook geen smeerkaas of smeerworst en eet het nu met gemak op!
Das net zoiets dat ik vroeger nooit spruiten of witlof lustte en nu vind ik het heerlijk! Dus wat dat betreft kan dat nog met alle gemak veranderen

Heerlijk die kids, ze testen je gewoon uit… die Nathanael…grappenmaker, doet gewoon precies het tegenovergestelde van wat je zegt en eet vervolgens meteen zn korstjes op! Goed zeg.
Jasper heeft ook zo z’n eigen gewoonten, als ik zn brood met korst in stukjes snij eet ie alles keurig op, maar als ik m een dubbelgeslagen broodje (uit het vuistje) geef dan eet ie alleen het zachte brood en laat de korsten liggen… vreemd toch?!!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers