Gisteren zijn we met z’n drietjes voor het eerst wezen zwemmen. Ik had wel een beetje verwacht dat Joey het eng zou vinden, want hij houd niet van drukte, en het was me toch druk! Hij klampte zich helemaal aan ons vast, en toen we het water in gingen, het is een subtropisch zwemparadijs waar het water vanaf enkeldiepte steeds dieper word (golfslagbad) ging we eerst in een heel rustig hoekje zitten om hem in dat babyvlot te krijgen. Nou dat ging nog redelijk, tot er ineens een paar knetterharde stralen vanuit de lucht kwamen en Joey zich dus, net als ons, doodschrok! We bleken onder een soort fontijn te zitten die om de zoveel tijd aan gaat… Hahaha schreeuwen dus! Maar na een paar minuten begon hij toch nog voorzichtig te lachen Hij keek later zijn ogen uit naar al die kinderen die zo schreeuwden en spetterden.
Al met al was het wel geslaagd, al zijn we maar 2 uurtjes geweest. Mijn vriend houd er niet zo van, ik wou wel langer blijven, zeker ook omdat je je scheelt betaald aan entree…
Een ding vonden we wel lastig, en dat wou ik jullie ook even vragen. Dat gele babyflot, zo’n zwemband met soort broekje er in, vind ik echt niet veilig! Joey 'valt’er steeds in naar voren en als we hem niet vasthouden gaan hij met zijn hoofd het water in… Het lijkt net of dat 'broekje’niet diep genoeg is, herkend iemand dit? En welke zwemband is wel goed voor zo’n kleintje?
Eerste x gezwommen!
je kunt volgens mij in dat broekje, ik noem het zitje gewoon voor in de gaten zetten en achter.
rico hadden we in de achterste gezet (zit ook een nekkussen enzo in he? die gele weet je wel?
ik ben namelijk ook met rico voor het eerst gaan zwemme de 22ste. hij vond het super prachtig hij is ook in het peuter badje geweest.
in principe is dat bad best goed ervoor en gewoon wat vooraan blijven waar het nog niet diep is. maar ik moet bekennen dat rico altijd al van water hield en echt een water rat is en hij vind het geweldig hoe natter hij wordt.
maargoed ik had rico dus in die achterste gezet ipv die voorste in het begin, en na een uur vooraan zodat ie kon gaan liggen, het leek net een boeddah haha
Er zijn veel voors en tegen voor zo’n vlot. Wij zijn meer van de vleugeltjes en zo.
Groetjes,
Michèle
Zo’n vlot ken ik niet.
Wij hebben zo’n zwemband met een zitje van Nijntje.
Roy hangt dan ook af en toe wat naar voren, maar dan leunt hij nog op de rand.
Zie de foto (hier is hij 6 maanden)
die band hebben wij ook mama van roy. alleen dan niet van nijntje maar gewoon een gele
@Michele: ik heb nu vleugeltjes gekocht voor vakantie tot 11 kilo, maar ik vind ze zo gigantisch groot om zijn armpje, ziet er gewoon belachelijk groot uit echt! worden ze dan niet beperkt?
Neu valt wel mee inge enne zwemmen doen ze toch niet ze dobberen op je arm
Groetjes,
Michèle
Nee hoor Inge, ze worden niet beperkt. Ik ga iedere week met Tim babyzwemmen en tijdens de les mogen de bandjes af, maar daar buiten niet. Na de les ga ik met hem naar een klein babybadje waar maar 15 cm water in staat. Daar kan hij dan lekker zelf doorheen kruipen en ook zittend met zijn speeltjes spelen of tegen de watertafels staan. En dat gaat allemaal prima, dus het valt best mee. Ik ga ook altijd nog wel eventjes in een wat dieper badje, maar ja daar moet ik hem altijd vasthouden. In het badje van 15 cm kan hij zelf lekker rondkruipen en spelen. Wij hebben gewoon van die Jip en Janneke zwembandjes van de Hema.
Ik deed hem nooit bandjes om en er was niemand die er wat van zei. Ondanks dat er wel op de bordjes stond dat het verplicht was. Nu is er een andere badjuf en die zegt dus dat ze er niet inkomen zonder vleugeltjes. Zelf heb ik zoiets van het is maar 15 cm. Tim moest ook heel erg wennen en huilen toen ik net die dingen omdeed. Nu is hij er wel aan gewent.
Groetjes,
Sandra
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/djOxp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>
Gewijzigd door - Sandra1980 op 27 Jul 2009 15:50:17
Wij hadden net zo’n band als die van Nijntje, maar dan van Sesamstraat. Toen Jack nog niet zo stabiel was leunde hij ook naar voren of nar achteren maar dat is ook een kwestie van oefenen.
Op een gegeven moment kunnen ze zich zelf stabiel houden.
Nu is hij 20 maanden bijna en hij vind die band niks meer. Voor kleine kinderen natuurlijk haha!
We hebben nu vleugeltjes gekocht, maar let hiermee heel goed op, vooral als je in het diepe gaat. Je moet je kind dan nog steeds heel goed vasthouden, want, als ze hun armpjes omhoog doen ( en de vleugeltjes dus boven water komen) zinken ze en komt het koppie ook onder water.
Jack is gelukkig heel sterk en maakt ook al een beetje zwembewegingen met zijn benen. Daarom hoefde ik hem alleen nog maar aan zijn broekie vast te houden.
In het peuterbad hoeft hij geen vleugels om, hij is groot genoeg en die dingen zitten maar in de weg bij het glijden en spelen
Groetjes van Christa
Door zo’n babyfloat is 2 weken geleden een kindje van 11 maanden bijna verdronken hier om de hoek. Mama ging even een boodschap doen en vroeg zoon van 12 om op pleegzusje van 11 maanden te letten die in zo’n babyfloat in het grote buitenbad in de tuin badderde.
Voel je hem al aankomen? Zoon niet goed opgelet, baby omgekanteld! Mama komt terug van de Albert Heijn, staan er 5 politiebusjes en een ambulance voor de deur!
Kind gereanimeerd, wel gered maar nog geen idee was ze overgehouden heeft aan het zuurstoftekort. Dat zal de toekomst uitwijzen. Kindje meteen uit dat pleeggezin weggehaald en het lijkt me stug dat ze vanaf nu nog steeds pleeggezin zijn…denk niet dat de pleegzorg gecharmeerd is van zulke ondoordachte acties.
Dus inderdaad nooit zo’n zwemband zomaar vertrouwen, altijd alleen maar gebruiken onder toezicht, zodat je meteen kunt ingrijpen als de band om dreigt te kantelen.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 27 Jul 2009 14:29:22
Brrrr weat een eng verhaal Sje! Daar moet je toch niet aan denken, maar ik zou een klein kindje van 11 maanden ook nooit overlaten aan een kind van 12, maargoed.
Het lijkt mij dat Joey nog te jong en klein is voor zwemvleugeltjes, want dan kan hij toch nog met zijn gezicht in het water gaan?
Tja, ik ben als de dood dat hij water inademd, want ik heb een keer iets op tv gezien, over een jongetje van al 9 jaar die zich had verslikt nadat hij een slok water had in geademd, en die is later heel moe geworden en naar bed gegaan. Toen de moeder een uur later ging kijken was het ventje al dood. Dry drowning noemen ze dat, en het betekend dat er een slijmlaagje uit de longen weggespoeld is, die bij volwassenen snel genoeg weer aangemaakt word, maar bij kinderen niet. Door het ontbreken van dit laagje kan er geen goede gasuitwisseling meer plaatsvinden en zal het kind wel blijven ademen, maar krijgen de hersenen geen zuurstof meer en zal dan sterven…
Ik heb een tijd geleden een kinder EHBO cursus gevolgd, en heb daar ook informatie gevraagd hierover. De vrouw die de lessen gaf heeft jaren op de ambulance gewerkt, maar had hier nog nooit van gehoord, en het is ook niet echt een bekend verschijnsel. Ik heb na de cursus nog heel lang contact gehouden met haar, want ze heeft het helemaal uit laten zoeken door specioalisten (ook in Amerika) wat de symptomen zijn en of er iets te redden valt. Daar was ik wel heel blij mee, want ik denk er altijd aan als ik Joey in bad/douche/zwembad heb.
Als een kind zich verslikt heeft en je vermoed dat er water in de longen is gekomen, moet je het kind heel goed in de gaten houden en letten op vermoeidheidssignalen. Door het zuurstoftekort word zo’n kind moe. Niet laten slapen, maar ambulance bellen. Dan word het kind opgenomen en geven ze het medicijn wat ook gegeven word als vrouwen te vroeg dreigen te bevallen en als de longetjes nog niet volgroeid zijn van de baby (weet even niet meer hoe dit heet)
Ik vond dit zo’n griezelig verhaal dat ik het altijd maar in mijn achterhoofd hou, en dus ook echt bang ben dat Joey met zijn gezicht in het water komt.
Nou het is een heel verhaal geworden, maar ik wou het jullie toch even vertellen.
Oh ja, en die nijntje band vind ik er een stuk veiliger uitzien dan die wij hebben. Die van ons is niet diep genoeg, waardoor Joey over de rand duikelt als hij voorover hangt… Daar ga ik dus maar eens naar opzoek, waar heb je hem gehaald mama van Roy?
[img]http://lb1f.lilypie.com/cJuAp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
[img]http://lbdf.lilypie.com/rdpxp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
jeetje ja maar je laat toch ook geen kind achter bij een kind:S
en een baby float is dat hetzelfde als die band (van nijntje op de foto b.v.) waar wij over spreken?
Ja, zo’n babyfloat is hetzelfde als zo’n band met een broekje erin. Zie Google.
En inderdaad, je laat een kind van 12 niet alleen met een baby van 11 maanden en al helemaal niet als die baby een pleegkindje is!!!
@Mama-Snoekie, als het goed is moet er geen water in de longen kunnen komen. Je ziet in films weleens dat een drenkeling uit het water gehaald wordt en dat er meteen een golf water uitkomt. Dat kan hooguit uit de maag komen, niet uit de longen. De longen sluiten zich automatisch af als er water bij komt, dus die kunnen nooit vollopen.
Wij hebben ook een cursus EHBO bij kinderongevallen gevolgd en daar kwam dit ter sprake bij het hoofdstuk verdrinking. Dus dat verhaal over Dry Drowning is dan wel een heeeeeeeeel uitzonderlijk geval.
Groetekes, Sje
Klopt Sje, het is ook heel uitzonderlijk, maar toch vind ik het eng en wou ik het jullie even vertellen. Het is ook niet zo dat je je hele long vol water kan ademen, maar bij een klein kindje kan een slokje al te veel zijn. Dat gebeurd niet als er een straal water over het hoofdje en neusje loopt en het kind ademd in, maar wel als het hele hoofd onder water is, en het kind ademd in paniek flink in. Er komt dan een beetje water in de longen waarna die zich snel sluiten,. maar wat ik al zei, dat hele kleine beetje kan voor een kleintje fataal zijn.
[img]http://lb1f.lilypie.com/cJuAp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
[img]http://lbdf.lilypie.com/rdpxp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
Wij vandaag wezen zwemmen voor eerst met Jurian. En hebben ook een gele ronde band. Dubbel eerst een kleine waar hij strak in zit … en op 2 verschillende manieren met benen kan. En daar omheen nog een grotere band. Hij zat er stevig en veilig in… Tuurlijk ALTIJD onder toezicht …
Wij hebben hem gewoon bij het zwembad zelf gekocht.
Ik heb de band gekregen van iemand mama_snoekie.
Ik weet dus niet waar hij vandaan komt, maar volgens mij bij de Prenatal.
Het fijne van deze band is dat er bij het zitje/broekje ook nog een kleine opblaasbare band zit, waardoor hij een stuk steviger zit.
Gr. Marieke
Wij zijn vandaag voor het eerst gaan zwemmen!
En hij vondt het geweldig!!
Spetteren en trappelen in het water
Wij hebben ook zo’n gele zwemband, maar ik vind hem levensgevaarlijk! We hadden Seth erin gezet, maar hij klimt er zowat uit, en kantelt dan bijna met band en al om (gelukkig hadden we hem heel de tijd goed vast). Verder gaat hij lopen, met zijn voeten over de bodem van het peuterbadje, en kantelt dan ook bijna.
Ik heb een tijd gezocht naar bandjes voor baby’s, maar kon eigenlijk alleen maar bandjes vinden voor vanaf 2 jaar. Seth is nu bijna 8 kilo, weet iemand waar ik bandjes zou kunnen kopen voor hem? Zijn bovenarmpjes zijn wel echt nog heel klein!!
Liefs, Anne
Wij zijn de afgelopen week op vakantie voor het eerst gaan zwemmen. Erik zat ook in zo’n gele babyfloat. De eerste keer hing ook hij voorover, maar na een paar keer had 'ie door hoe het moest en zat 'ie prinsheerlijk achterover geleund in z’n band en hoefden we hem niet meer recht te houden. Misschien baart oefening gewoon kunst?
Groetjes,
M