Eerste weekendje weg

Hallo meiden,

Ik ga volgende week voor het eerst een weekendje weg met onze kleine. We gaan naar Center Parcs en hij is dan ongevee 10 weken.
Ik heb de volgende 2 vragen:

• Het lijkt me erg leuk om met hem te gaan zwemmen. Hebben jullie tips?
  • Mijn kleine heeft erg rust en regelmaat nodig en kan moeilijk in slaap komen. Zo’n weekendje weg is natuurlijk een hele andere omgeving voor hem. Hebben jullie tips voor mij om het weekend voor ons allen zo relaxed mogelijk te maken. is het bijvoorbeeld handig om zijnn eigen matras mee te nemen etc?

Groetjes

He,

Leuk! En spannend!

Toen Erik drie maanden was zijn wij een weekje naar Ameland geweest. Nooit geweten dat je zoveel mee moet slepen, met zo’n kleine. Tot de flessenrager aan toe, haha. Zwemmen hebben we nog niet met hem gedaan, dus daar kan ik je niet in adviseren. Wat slapen betreft: wij hadden het campingbedje mee en dat stond in het vakantiehuisje bij ons in de slaapkamer. We hadden het bedje opgemaakt met het beddengoed waar hij thuis al een tijdje op sliep, zodat zijn eigen vertrouwde geurtje er al in zat. Daarnaast muziekdoosje mee en gewoon zoals thuis het slaapritueel gevolgd. Het enige wat eigenlijk anders was, was dus de locatie en het bedje op zich. Het ging goed.

Gewoon proberen er zelf zo relaxed mogelijk mee om te gaan en hem bij de eerste tekenen van moeheid in bed te leggen met hetzelfde ritueel als je thuis doet.

Veel plezier!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij zijn voor het eerst een weekje weggeweest toen Tim 5 maanden was. Hij sliep toen in een campingbedje en dat ging prima. Wij hadden net als Mriek zijn beddengoed meegenomen, zijn muzieknijntje en knuffels en hanteerde dezelfde rituelen als thuis. Wij hebben hem wel in een apparte kamer laten slapen.
Wij zijn met hem gaan zwemmen en dat vond hij erg leuk. Maar hij is het al gewend, want ik ga iedere week met hem naar babyzwemmen. Dat doe ik sinds Tim 4 maanden was. Ik belde destijds het zwembad, vanaf wanneer het babyzwemmen was en toen gaven ze aan vanaf 4 maanden ivm inentingen. Weet dus niet of het verstandig is om nu al met hem/haar te gaan zwemmen. Het is ook ontzettend druk in zo’n zwembad, dus heel veel herrie. Weet natuurlijk niet hoe jullie kleine daarop reageert. Tim had er geen last van, maar dat is misschien per baby verschillent.

Groetjes en veel plezier,
Sandra

ik weet toevallig dat je wel babyzwemvestjes hebt daar hangen ze in zelfde idee als een loopstoeltje zeg maar en dobberen ze rond
weet alleen niet vanaf welke leeftijd :S

Met babyzwemmen is het zwembad toch ook warmer gemaakt dan voor ‘gewoon’ zwemmen? Dat dacht ik.

Groetjes!

Op het park waar wij zaten hadden ze inderdaad in het kleinste badje opblaasringen met een zitje erin speciaal voor baby’s.

Met babyzwemmen is inderdaad het water warmer gemaakt voor de baby’s. Zeggen ze in ieder geval, maar merk er vaak niks van.

Groetjes,
Sandra

Hoi,

Wij gaan over 3 weekjes ook een weekendje naar een bungalowpark met heel mijn familie.
Aaron word in dat weekend precies 7 maanden.
Ben ook benieuwd hoe het gaat.
We nemen zo’n opblaabare ring mee waar hij in kan dobberen.
Heb er wel zin in!
en…als het niet gaat…het zijn 2 nachtjes.

Gr, Danielle

zwemmen mogen ze vanaf 3 maanden!! niet eerder … waarom weet ik niet? maar heb deze vraag hier ook weleens op het forum gesteld over babyzwemmen vanaf wanneer en dan is het echt vanaf 3 maanden én in een verwarmd zwembad maar dat is met babyzwemmen altijd!

Wij zijn weggeweest toen Jurian 7 weken was… maar het was niet echt grandioos verlopen… Hij huilde thuis toen al veel… en op vakantie ging het zelfs in de nacht door… gelukkig thuis snel weer eigen ritme opgepakt. Ze voelen ook aan of jij gestresst ben… dus relaxed

het schijnt wel zo te zijn hoe jonger je ze laat wennen aan ergens anders slapen hoe makkelijker het word
geen idee of het waar is

Gister terug gekomen van het eerste weekendje weg met onze kleine (10 weken oud). Het ging boven verwachting goed. Hij heeft heerlijk geslapen in zijn wandelwagen. Deze stond op onze kamer in het huisje. In de kamer was het lekker donker en koel.

Verder ook met hem gewandeld. Zwemmen hebben we toch maar niet gedaan. Hij is nog steeds een beetje verkouden en dat leek ons niet slim. En volgens mij heeft hij het zelf toch niet door dat hij is een zwembad is, dus wie maken we er nou blij mee. We zijn 's avonds wel lekker met hem in bad geweest. Ook een soort zwembad

Alleen de heenreis hadden we hem iets te warm gekleed volgens mij. Hij zat in zijn maxi-cosi met jasje en mutsje op en ook nog zo’n maxi-cosi zak. Toen we er bijna waren begin hij enorm te huilen en was erg overstuur. Toen ik hem uit de maxi-cosi haalde was hij helemaal klam overal. Les voor de volgende keer. De terugreis ging beter.

Tips vanuit mijn kant als je met een kleintje weg gaat:

• probeer zoveel mogelijk het ritme van thuis te volgen
  • geef hem de fles/borst voordat je het end in de auto gaat rijden. Dan kunnen ze in de auto een beetje slapen
  • in de maxi-cosi met zo’n eind rijden niet al te warm kleden of in ieder geval goed in de gaten houden.
  • Elke keer als we op pad gingen (wandelen, winkelen, koffie drinken etc) hadden we hem eerst even de fles gegeven en laten spelen en toen in de wagen. Hij sliep dan redelijk. Aangezien hij erg druk is van zichzelf en alles wil zien wordt hij dan wel op een gegeven moment wakker en wil erbij zijn of gaat huilen. We zijn dus ook maar niet met hem uiteten gegaan. Als we dan weer thuis kwamen was het ongeveer tijd voor zijn volgende voeding en kon hij daarna weer slapen.

Hebben papa en mama toch ook nog een leuk weekendje gehad

Fijn dat het zo goed gegaan is… houdt dat je teminste niet tegen om snel weer een weekend te gaan … tja die portemonee is een ander verhaal

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja haha!
Wij zijn nu aan het kijken wat we met de zomervakantie zullen doen. Onze kleine is dan ongeveer 8 maanden. We denken aan kamperen of een huisje huren. Wij gaan alleen in de bouwvak, dus betaal je overal de hoofdprijs!

Normaal gesproken gaan wij altijd kamperen in Frankrijk. Vraag me alleen af of hij daar dan nog niet te klein voor is. Vind het moeilijk om in te schatten wat hij met 8 maanden al kan en leuk vindt.

Die van mij is over een paar dagen acht maanden en geloof me: hij vindt alles prima. Alles is interessant; van een pluisje op de grond tot de wind die door de bomen waait. Of je nou in Lutjebroek zit of in Frankrijk, het zal voor die kleine niets uitmaken.

quote:
ja haha! Wij zijn nu aan het kijken wat we met de zomervakantie zullen doen. Onze kleine is dan ongeveer 8 maanden. We denken aan kamperen of een huisje huren. Wij gaan alleen in de bouwvak, dus betaal je overal de hoofdprijs!

Normaal gesproken gaan wij altijd kamperen in Frankrijk. Vraag me alleen af of hij daar dan nog niet te klein voor is. Vind het moeilijk om in te schatten wat hij met 8 maanden al kan en leuk vindt.

Te klein voor kamperen in Frankrijk?
Tuurlijk niet. Als je de reis er naar toe maar lekker relaxed houdt is er niets aan de hand. Wij zijn afgelopen zomer naar Tsjechie geweest, en toen was Hylke zo’n 9 maanden. Regelmatig stoppen onderweg, even eten, drinken,
benen strekken.

M.

Ja dat is natuurlijk ook zo. Gek he dat ik daar zo gespannen over doe. Het is dan natuurlijk ook al heel anders als een mannetje van 11 weken wat hij nu is…
Moet gewoon wat leuks gaan boeken met een leuk zwembad etc. Misschien dat ik het wel iets dichter bij huis zoek.

Hoi,

Nou wij zijn dit weekend weggeweest en het was leuk…overdag…maar snachts 1 grote ramp!
De eerste nacht hebben we het campingbedje om half 5 maar naar onze slaapkamer gesleept omdat hij toen al 8x was gekomen en daarna tot 7 uur nog 2x!
De 2e nacht is hij 4x gekomen en nu de laatste nacht is nog nooit thuis zo slecht gekomen als vannacht!
Hij is van 10 voor half 3 tot kwart voor 5 wakker geweest en van tevoren was hij al 5x gekomen.
Mijn ouders en zus zeiden: ga er mee zwemmen daar word hij heel moe van en slaapt hij heel de nacht door…nou wij gaan zwemmen dus…nou…NOOIT MEER!

Ben blij dat we weer thuis zijn…ennu…die tabletjes voor slapeloosheid van VSM werken duus ook voor geen meter!

Heb net de osteopaat gebeld en die beld me terug voor ene afspraak te maken want ik ga er zo gewoon aan onderdoor…vannacht dus gewoon bijna niet geslapen…2 uurtjes is al veel te noemen!

Gr, Danielle

Oh meid, wat naar dat het zo is gegaan. Dat geeft niet veel vertrouwen in een volgende keer kan ik me voorstellen.

Balen dat die tabletjes van VSM bij jullie niet werken. Ben benieuwd wat de osteopaat eraan kan doen eventueel. Ik hoop zo dat het binnenkort beter gaat met jullie Aaron en dat je 's nachts weer meer rust krijgt!

Jeetje meid wat vervelend!!! Denk je lekker een weekend weg te gaan, valt het zo tegen

Had jullie zoontje al eerder in het campingbedje geslapen? Ik kreeg dit weekend een tip van iemand die zij dat zij bij haar zoontje hem liet wennen om te slapen in zijn eigen campingbedje. Dat deed zij gewoon thuis in zijn kamertje bijvoorbeeld. Als zij dan een keer weg ging dat sliep hij weer in dat bedje met zijn eigen knuffeltjes en dat scheen te werken. Hij slaapt nu overal. Heb het zelf nog niet geprobeerd hoor, onze kleine past nog in de wandelwagenbak, dus weet ook niet of het werkt.

Ik heb zelf ook deze week een afspraak bij de osteopaat. Ons mannetje is af en toe ook zo ontzettend onrustig. Ben erg benieuwd of het helpt. ik hoop voor jullie dat jullie zoontje daardoor ook wat rust gaat vinden!
Veel sterkte meid, kan me goed voorstellen dat je er door heen zit!