Gister terug gekomen van het eerste weekendje weg met onze kleine (10 weken oud). Het ging boven verwachting goed. Hij heeft heerlijk geslapen in zijn wandelwagen. Deze stond op onze kamer in het huisje. In de kamer was het lekker donker en koel.
Verder ook met hem gewandeld. Zwemmen hebben we toch maar niet gedaan. Hij is nog steeds een beetje verkouden en dat leek ons niet slim. En volgens mij heeft hij het zelf toch niet door dat hij is een zwembad is, dus wie maken we er nou blij mee. We zijn 's avonds wel lekker met hem in bad geweest. Ook een soort zwembad ![]()
Alleen de heenreis hadden we hem iets te warm gekleed volgens mij. Hij zat in zijn maxi-cosi met jasje en mutsje op en ook nog zo’n maxi-cosi zak. Toen we er bijna waren begin hij enorm te huilen en was erg overstuur. Toen ik hem uit de maxi-cosi haalde was hij helemaal klam overal. Les voor de volgende keer. De terugreis ging beter.
Tips vanuit mijn kant als je met een kleintje weg gaat:
- probeer zoveel mogelijk het ritme van thuis te volgen
- geef hem de fles/borst voordat je het end in de auto gaat rijden. Dan kunnen ze in de auto een beetje slapen
- in de maxi-cosi met zo’n eind rijden niet al te warm kleden of in ieder geval goed in de gaten houden.
- Elke keer als we op pad gingen (wandelen, winkelen, koffie drinken etc) hadden we hem eerst even de fles gegeven en laten spelen en toen in de wagen. Hij sliep dan redelijk. Aangezien hij erg druk is van zichzelf en alles wil zien wordt hij dan wel op een gegeven moment wakker en wil erbij zijn of gaat huilen. We zijn dus ook maar niet met hem uiteten gegaan. Als we dan weer thuis kwamen was het ongeveer tijd voor zijn volgende voeding en kon hij daarna weer slapen.
Hebben papa en mama toch ook nog een leuk weekendje gehad ![]()