Eerste tandjes

Danique heeft haar eerste tandje!! Hihi, ik had het zelf nog niet eens gezien… Ze kwijlt namelijk al maanden als een boxer, en overal op bijten ook. Oplettende oma zag het vanmorgen. Ben zo trots! Ze heeft er eigenlijk haast geen last van gehad, tenminste niet dat ik heb gemerkt… Maar dan… Poetsen, waarmee, hoe lang en hoe vaak doen jullie dat? Denk dat Danique alleen maar op de tandenborstel zal gaan bijten…

wat leuk! waar heeft ze haar tandje? onder? boven?
ik heb van difrax een tandenborstel (maar jordan step by step was ook een fijne vooral bij zn eerste tandje)
tandpasta van prodent van de teletubbies 0 tot 5 jaar
probeer het poetsen niet erg op te dringen
geef de tandenborstel es in haar hand met een klein beetje tandpasta (beetje een erwt grootte) en laat ze zelf maar eerst is wat aanklooien, de fluor komt op die manier ook op de tandjes en zo kan ze eerst aan die rare voor haar bezem (haha) in dr mond wennen. ga dan zelf nog een beetje eroverheen
10 sec is echt genoeg op 1 tand als de fluor er maar op zit
ga niet te lang door daar raken ze alleen maar geirriteerd door en gaan ze er een hekel aan krijgen (die fout heb ik gemaakt in het begin tot ik dit goede advies van mn moeder en ook nog is van de tandarts kreeg)
nu heeft ie 4 tandjes en poets ik ong 20 sec. niet achter elkaar want dat werkt niet.
succes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hebben dat tandenborsteltje van Jordan, heeft een rond steeltje met een gaatje in het midden waar je vinger doorheen kan. Heel handig. Elke avond na de laatste fles poetsen, tandpasta ter grootte van een erwtje op de borstel en dan idd een tiental seconden over het tandje poetsen. Het is wat Inge ook zegt voornamelijk belangrijk nu dat het op het tandje komt, lang poetsen is nog niet nodig. We gebruiken tandpasta van het eigen merk van etos, voor kindjes van 0 tot 5 jaar. Dat laatste is het belangrijkste, dat je peutertandpasta koopt. Merk is dan nog niet eens zo belangrijk. Bij die peutertandpasta hoef je niet na te spoelen.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Hoi mama danique,

Ik heb smakelijk gelachen om je verhaalte!! Kwijlen als een boxer, da’s een goeie!
Mijn zoon kwijlt ook als een boxer haha, maar tot op heden nog steeds geen tandje te bekken. Komt vanzelf.

groetjes

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze heeft hem (vanuit haar zicht) linksonder. En heb zo net nog eens even goed gekeken, maar hij steekt ook al best een stuk uit. Het is niet echt meer een puntje, maar meer een streepje. Moet zo meteen toch nog naar de (dorps)super, dus hoop dat ze daar de tandenborstel en tandpasta ook hebben, anders wordt het pas morgen… Maar vind het wel superleuk! Een echte mijlpaal, het baby-zijn raakt er nu wel heel gauw af.

he wat leuk zeg het eerste tandje!!
hier hetzelfde als bij Inge, gewoon lekker een beetje op de borstel laten kauwen en sabbelen, dan wennen ze er vanzelf wel aan.
hier al een tijdje twee tandjes onder, boven zitten er wel twee grote bobbels dus ben benieuwd wanneer die door gaan komen, hopelijk met net zo weinig last als de onderste.

liefs,
Rinske

dylano vindt het tandenpoetsen heerlijk moet ook wle want hij heeft al 8 tandjes dus nu is het serieus werk

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wat fijn Michelle dat Dylano tanden poetsen zo heerlijk vind.

Hier is het nog steeds iedere avond een gevecht. Soms gaat het een paar dagen goed, maar dan weer een hele tijd niet. Tim vind tandenpoetsen echt helemaal niets. Alleen de tandpasta vind hij heerlijk, die eet hij er zo af. Maar verder is het echt een gevecht om met de borstel bij zijn tandjes te komen. Hoofd alle kanten op schudden en zijn tong ervoor duwen.

Groetjes,
Sandra

[img]http://lb1f.lilypie.com/cW6Ep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

[img]http://lbdf.lilypie.com/wLO3p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

@sandra1980
das minder leuk. kun je er geen spelletje van maken, of eertst jij even en dan hijzelf.
dylano doet zijn mond al open als hij de tandenborstel ziet of dat ook zo gaat blijven kan ik alleen maar hopen

Liefs Michelle

hier wordt t ook echt een gevecht als ik het zelf ga proberen. dat werkt echt totaal niet. dus hier gewoon lekker zelf met de tandenborstel laten ‘poetsen’ (lees: kauwen en sabbelen). wel opletten natuurlijk want ze wil de borstel regelmatig omdraaien om vervolgens het lange stuk behoorlijk ver in d’r keeltje te duwen. en dat vinden we toch niet echt een goed plan.

liefs,
Rinske

WHAA stoer de eerste tand!
ik heb ook het borsteltje van jordan, ideaal kunnen ze nl als ze zelf poetsen niet zo makkelijk in hun keel duwen…
Emma vond het in het begin wel grappig dat tanden poetsen, maar de laatste 2 weken…Drama!
maar ja het moet!

Groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ga morgen maar even wat vroeger van huis voordat ik naar mijn werk ga, kan ik mooi even koekeloeren bij de kruidvat voor een tandenborstel en tandpasta. Ben benieuwd hoe ze het poetsen zal vinden, hoop dat het net zo gemakkelijk gaat als bij jou, Michelle!

Mijn kleine meid wordt groot…

ze worden heel snel groot

Liefs Michelle

Ik geef hem ook zelf de tandenborstel. Dat vind hij heel erg leuk, maar hij steekt hem niet in zijn mond. Hij gaat er gewoon alleen maar mee lopen spelen. Ook poetsen wij ons tanden zodat hij dat kan zien. En dat vind hij wel erg leuk, want dan gaat hij lachen. Maar bij hemzelf vind hij het dus echt niet leuk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Lilypie

Als het echt een probleem is, kun je ook samen voor de speigel gaan zitten. Nora doet niet moeilijk over poetsen, maar als we voor de spiegel poetsen, komt ze niet meer bij van het lachen! Wie weet een gooede tip??

Groetjes, Liske

Hoi hoi,

mijn oudste (Nikki) was 3 maandjes toen ze al tandjes kreeg, dan hebben ze nog niet echt een eigen mening (hihi) en gaat het wat makkelijker met poetsen, ze wennen er beter aan als ze jonger zijn. Hier dus geen probleem geweest, gelijk gaan poetsen en nooit laten spelen, dat deed ze toen nog niet… ik hoop dus dat Lisa ook zo vroeg is hihi. Alles gaat tot nu toe nog precies zoals bij haar zus en ze lijken ook sprekend op elkaar als je foto’s van dezelfde leeftijd bekijkt. Net een tweeling maar dan met 6,5 jaar er tussen hihi!!

Grtz Von

[img]http://lb1f.lilypie.com/G45yp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

[img]http://lbyf.lilypie.com/XFYnp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />